Verzadiging JPEG bij Canon 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Trixie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2015 12:56

Goedemiddag,
Ik heb sinds kort een 70D, waar ik verder heel tevreden over ben tot nu toe, alleen de verzadiging van de jpeg, zoals die uit de camera rolt is wel aan de erg hoge kant.
Hebben hier meer mensen last van (gehad) ?
Ik fotografeer in JPG en RAW, maar eigenlijk is de JPG altijd te verzadigd.
Iemand tips voor me? Behalve dat ik alleen in RAW moet gaan fotograferen? :wink:
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Hoi Trixie
je kunt bij de 70D voor de beeldstijl verschillende standen invullen. Die zijn alleen zichtbaar bij JPG's.
Je zou bijv. Neutraal kunnen pakken, die is wat minder verzadigd.
Succes
70D
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Precies wat Paul zegt.

De camera (alle eos cameras) hebben voorinstellingen voor jpg interpretatie van de foto (en weergave op het voorbeeld venster vermoed ik)
Deze voorinstellingen worden ook meegegeven aan de raw data maar 3rd party software doet daar niets mee. (lightroom bv)

Zo kun je de scherpte van de foto standaard op 5 zetten en kleur saturatie op 1 zodat je dat niet iedere keer hoeft na te bewerken.
Voor optimaal gebruik van die voorinstellingen bij raw data ben je wel toegewezen op DPP
Ik ben er blij mee, een hele fijne optie

Bij komend voordeel van beeldstijll en DPP: de raw foto ziet er het zelfde uit als de jpg

Meer info: http://www.eoszine.nl/608048/Presets-Beeldstijlen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar