softbox voor mijn flitskop

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Hallo,

Ik heb onlangs een flitskop gekregen van een vriend. Deze heeft hij gekocht via een veiling samen met andere spullen(Die andere spullen hadden niets met fotografie te maken).

Het betreft hier enkel de kop met werkende lamp en voedingskabel. Ik kan nergens een merk of serienummer vinden. Hij voelt ook wat goedkoop aan.

Maar hij werkt en ik wil hem daarom dan ook graag gebruiken. Nu wil ik er een softbox bij kopen. Ik ben zelf een cameraman en heb me nog niet verdiept in studio fotografie.

De kop is 9.5cm doorsnee. Betekend dat dat ik een willekeurig softbox van 9.5 cm kan kopen? Op internet staat bij iedere softbox "voor (merk bijvoorbeeld falcon ss)"

Kan iemand mij hier een beejte wegwijs in maken.

Het is zo dat ik toevallig dit weekend foto's moet maken ergens en dan zou deze lamp misschien nog wel van pas kunnen komen.

Alvast bedankt en mijn excuses voor de lange tekst.

Groetjes
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De flitskop heeft een vatting, een softbox ook. En die moeten matchen.
Net als je camera en de objectieven die je erop klikt.

Misschien kun je een foto posten van je flitser. Wie weet dat iemand kan zeggen welk merk en type het is en wat voor softbox je dan
moet zoeken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Hierbij een link naar de foto's

https://www.flickr.com/photos/135351524@N03/

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb ook geen idee wat deze lamp waard is. Hij is volgens mij nog nieuw want er zitten totaal geen gebruikssporen op.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Anoniem 4

Het lijkt in ieder geval op een Godox uit de serie Mini Pioneer, maar door het ontbreken van die aanduidingen zou het Chinese namaak kunnen zijn.
Deze lijkt er het meest op.
http://dumotek.com/index.php?route=prod ... uct_id=147" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit oogt namaak
http://www.nikon-fotografie.de/vbulleti ... 910-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Dank je Illuminatus. Dat was zeer goede informatie.

Ik ben even wat bezig geweest met de flitser en er zit ook een optie op om hem draadloos mee te laten flitsen. Maar nu komt hij steeds te laat met de flits. Kan ik dit oplossen?

Heb hier echt geen verstand van.

Wel van licht opstellen maar niet van flitsers. Ik ben cameraman en werk normaal met red lampen. Die schijnen gewoon en flitsen niet ;) (deze huur ik trouwens) dus die kan ik niet gebruiken nu.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Anoniem 4

Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Moet je echt even op zoek naar de handleiding voor die flitser.
Als het gaat om fotograferen met studioflitsers in het algemeen, dan zijn er genoeg Youtube filmpjes te vinden.
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Maar zou ik in dit geval dan een softbox kunnen kopen die geschikt is voor het merk Godox? Aangezien hij hiervan nagemaakt is. Of is dat geen verstandig idee om het risico te nemen dat het misschien niet past?
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Als ik mag inhaken

Als ik de flitskop zo zie dan zou ik ook niet al te grote licht aanpassers op aansluiten puur voor het gewicht zeg maar
Wat is er mis met gebruik van een paraplu deze zijn welliswaar minder nauwkeurig qua licht verspreiding maar helpen wel zachter belichting te verkrijgen.
Monteren gaat dat wel via een aparte adaptor die ook gebruikt worden voor reportage flitsers

Tevens heb je ook softboxen in een paraplu versie makkelijk op te zetten iets minder makkelijk te verstellen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

shorttrack schreefCOLONMaar zou ik in dit geval dan een softbox kunnen kopen die geschikt is voor het merk Godox? Aangezien hij hiervan nagemaakt is. Of is dat geen verstandig idee om het risico te nemen dat het misschien niet past?
Neem je flitskop mee naar de winkel en kijk of er een adaptor voor is en of de godox past. Zonde om te gaan gokken.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar