Lens reiniging set

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Saskia1987
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2015 10:48
WoonplaatsCOLON Hengelo

Ik ben opzoek naar een lens reiniging set.
zijn er nog bepaalde merken die jullie mij aanbevelen of juist zeggen van die moet je niet halen?
EOS 100D - 18-55 mm kitlens - EF-S 10-18 mm
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Wat wil je precies reinigen?
Ik gebruik altijd een blaasbalgje en een brillendoekje (die stoffen!!)
Groeten,

Jichem
Saskia1987
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2015 10:48
WoonplaatsCOLON Hengelo

jichem schreefCOLONWat wil je precies reinigen?
Ik gebruik altijd een blaasbalgje en een brillendoekje (die stoffen!!)
Ja glas van mijn lens
Ik wist niet dat het kon met een stoffen brillen doekje.

Bedankt voor de tip
Zal zo ook even een blaasbalgje halen
EOS 100D - 18-55 mm kitlens - EF-S 10-18 mm
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Even eerst met het balgje om zandkorrels weg te vegen, daarna kan je eventueel (vind ik zelf overdreven) met een kwastje borstelen.
En daarna met het doekje. Nooit met vloeistoffen werken!!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik heb een lenscleaningsset van Zeiss inclusief papieren vloeistofdoekje.... en zo'n microvezelgeval.

Bestaat uit uitschuifbaar borsteltje (daar kwast ik eerst mee zodat zand enzo eraf gaan) en daarna gebruik ik het micorvezelgeval. Het papieren vloeistofdoekje is heel geschikt voor mijn bril :)
Zo heel vaak poets ik overigens niet.

Even gegoogeld... http://www.kamera-express.nl/product/12 ... As4j8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik heb het volgens mij bij een fotozaak in Groningen aangeschaft :) Werkt prima.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Saskia1987
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2015 10:48
WoonplaatsCOLON Hengelo

VFRood schreefCOLONIk heb een lenscleaningsset van Zeiss inclusief papieren vloeistofdoekje.... en zo'n microvezelgeval.

Bestaat uit uitschuifbaar borsteltje (daar kwast ik eerst mee zodat zand enzo eraf gaan) en daarna gebruik ik het micorvezelgeval. Het papieren vloeistofdoekje is heel geschikt voor mijn bril :)
Zo heel vaak poets ik overigens niet.

Even gegoogeld... http://www.kamera-express.nl/product/12 ... As4j8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik heb het volgens mij bij een fotozaak in Groningen aangeschaft :) Werkt prima.
Ik cross zo ff na me werk langs de mediamarkt , kijken of ze ze daar ook hebben.

Thnx voor de tip :D
EOS 100D - 18-55 mm kitlens - EF-S 10-18 mm
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

VFRood schreefCOLONIk heb een lenscleaningsset van Zeiss inclusief papieren vloeistofdoekje.... en zo'n microvezelgeval.

Bestaat uit uitschuifbaar borsteltje (daar kwast ik eerst mee zodat zand enzo eraf gaan) en daarna gebruik ik het micorvezelgeval. Het papieren vloeistofdoekje is heel geschikt voor mijn bril :)
Zo heel vaak poets ik overigens niet.

Even gegoogeld... http://www.kamera-express.nl/product/12 ... As4j8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik heb het volgens mij bij een fotozaak in Groningen aangeschaft :) Werkt prima.

Hoeveel betaal je voor een dergelijke set? Over het algemeen vind ik het namelijk zonde om daar geld aan uit te geven.
Blaasbalgje via een audicien gekregen, en brillendoekjes waren gratis bij de opticien ;)
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Volgens mij stond-ie op de afreken desk met een voordeel-actie. Maar iets in de orde van de 20 euro bij Kamera-express.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Bij de Hema hebben ze van die uitschuifbare poederkwastjes.
Voor het borstelwerk werken die uitstekend en de kosten zijn maar een paar euro.
Ruud.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar