Tamron 80-210mmF/38-4 adaptall2 op Canon 1200D??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
AnnetVisser
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2015 14:34

Hallo!

Een tijdje terug heb ik op de rommelmarkt een tamron lens voor 5 euro meegenomen. Ik zag adapt all staan en dacht hmm misschien leuk! Na me er verder in verdiept te hebben blijkt dat je hier losse ringen voor nodig hebt. (Er zat een Fujica ax adapter op)

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze lens op mijn camera kan mounten en of het uberhaupt gaat werken aangezien het een lens uit de jaren 70 is?

Het gaat dus om een Tamron 80-210mmF/88-4 Adaptall 2 lens die ik wil gebruiken op een Canon 300d of Canon 1200D.

Alvast heel erg bedankt want van google word ik niks wijzer

Annet
Anoniem 3

Er zijn tal van verloopringen van merk x naar Canon, mét en zonder scherpsteldoorgifte.
Zelf werk ik graag met objectieven uit de jaren 70. Die hebben M42 schroefdraad. Ik heb daar voor enkele verloopringen aangeschaft bij Fotoshop Aalten. KLIK HIER Niet duur en ze werken prima.
Even kijken naar de mount van je objectief. Tamron levert en leverde objectieven voor allerlei merken en vattingen.

succes ermee
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Da's inderdaad een oudje. Ik herinner me vaag, dat de Adaptall serie gebruik moest worden i.c.m. een adapter voor de juiste bajonet/schroefdraad om deze op een camera te monteren. Volgens mij betrof het een "T adapter" en deze zijn nog steeds verkrijgbaar (ook met EF mount). Electronische koppelingen ontbreken dan en moet je het handmatig focusen zelf het diafragma instellen.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar