Vraag connectie Canon eos 100D - iPhone 6

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
annepannekoek
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2015 22:34

Hallo beste mensen,

Ik ga op reis en heb daar geen computer bij de hand, en wil graag foto's vanaf de canon 100d op mijn telefoon krijgen daar. Vandaag ben ik erachter gekomen dat het er erg op lijkt dat de apple camera connect kit die ik heb, niet werkt op de iphone (alleen voor de ipad bedoeld). Weten jullie of het met deze adapter wel gaat werken (http://www.computerstore.nl/product/233 ... 1438276778" onclick="window.open(this.href);return false;)? Het is een usb-lightning adapter .. Voor ik hem bestel wil ik graag weten of het zinvol is. Of zijn er andere oplossingen die ik over het hoofd zie?

Bedankt, Anne
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Waarom wil je de foto's naar je iphone sturen?
Als opslag raadt ik extra kaartjes aan.

Canon heeft een app gemaakt voor ios. mmmmm vereist wifi zo te zien :(
Ik denk niet dat het gaat werken maar er zitten hier vast apple users die er meer van weten
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
annepannekoek
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2015 22:34

Omdat ik graag een blogje wil schrijven en daarin foto's plaatsen... ik heb liever de camera en mijn telefoon bij me dan ook nog eens een ipad, daarvoor. De app heb ik gezien... de camera heeft helaas geen wifi... Dankjewel voor je reactie!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik had in de vakantie mijn ipad bij me en icm met de connction-kit was het makkelijk om de foto's even snel in de ipad te laden en evt te gebruiken voor verschillende doeleinden.

Een Iphone vind ik ongeschikt voor dat soort dingen af gezien of je nu wle of niet foto's kunt inladen. Ik dacht dat niet kon.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Goedemiddag

De link moet denkelijk ergens naar verwijzen, maar doet dat niet. .. ik kom hier op terecht http://www.computerstore.nl/product/233" onclick="window.open(this.href);return false;
'kan niet vinden niet' 8)
Even aanpassen denk ik ; misschien dat we dan kunnen helpen?

Misschien is dit wel iets? een eye-fi kaart.
Mits je natuurlijk SD gebruikt... Zomaar een idee!


gr Martin
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Ik gebruik voor zoiets de eye-fi Pro X2, werkt prima en zowel met jpeg als raw en mov. files.

Ofwel directe verbinding (zonder internet) ofwel via internet, direct en ook uitgesteld.

Eerste foto duurt eventjes, de volgende foto's volgen vrij vlotjes.

Afbeelding

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar