"Onmisbare" accessoires en apps voor Ipad

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Volgende week is het eindelijk zover: naast mijn Windows-pc en Windows-phone ga ik (vanaf mijn verjaardag) gebruik maken van een Apple-product. En wel een Ipad Air 2 64GB. Leuk, maar voor mij een hele nieuwe wereld ;)

Daarom mijn vraag: wat zijn nu echt de “onmisbare” accessoires en apps die ik móet hebben, zowel gericht op fotografie als op andere praktische of leuke zaken. Ik ben al voorzien van een keyboardcase (deze) en een lightning to SD-adapter.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties, waarvoor dank!

Groet, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Marco,
Eigenlijk gebruik ik behalve een cover totaal geen assessoires...
Alles kan via Wifi of het zou mijn creditkaart moeten zijn die gekoppeld aan het Appleid het aankopen van apps faciliteert... Maar dat kan ook via giftvarss volgens mij...
Apple fan, Canon volger...
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Heb je dan toch eindelijk het licht gezien? ;-)


Leuke app: https://itunes.apple.com/us/app/pixelma ... 95435?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Een goede cover en verder wat leuke gratis apps.

Niet zo spannend daar alles er al in zit .... :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

schiet me nu te binnen....
als je de iPad op tv wil zien, of je foto's via Flickr oid koop dan een Apple TV kastje...
met Air Play heb je dan alles wat je nodig hebt... begin dus niet aan dure kabels want dat is onzin en voor iets meer heb je een complete Apple TV...
Apple fan, Canon volger...
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

wibo53 schreefCOLONschiet me nu te binnen....
als je de iPad op tv wil zien, of je foto's via Flickr oid koop dan een Apple TV kastje...
met Air Play heb je dan alles wat je nodig hebt... begin dus niet aan dure kabels want dat is onzin en voor iets meer heb je een complete Apple TV...
Als hij slim is wacht hij even op de nwe apple tv welke dit jaar nog op de markt komt. :wink:

Uit ervaring met drie Ipads in huis sluit je deze nooit aan op je tv daar je de media op een NAS hebt staan :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Pieterr schreefCOLONHeb je dan toch eindelijk het licht gezien? ;-)
't Kan soms even duren... ;-)

Dank voor alle suggesties tot zover! Een goeie cover heb ik al, incl. toetsenbord. Handig.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Afvallige, hel en verdoemenis zullen je deel zijn. :twisted:

Oh, ik heb zelf ook een iPad. :shock: gebruik hem alleen steeds minder.

Veel plezier ermee/van.
Als je een Photoshop/Lightroom CC abonnement hebt, zou ik zeker de Mobile apps installeren.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

ajbeefde schreefCOLON
wibo53 schreefCOLONschiet me nu te binnen....
als je de iPad op tv wil zien, of je foto's via Flickr oid koop dan een Apple TV kastje...
met Air Play heb je dan alles wat je nodig hebt... begin dus niet aan dure kabels want dat is onzin en voor iets meer heb je een complete Apple TV...
Als hij slim is wacht hij even op de nwe apple tv welke dit jaar nog op de markt komt. :wink:

Uit ervaring met drie Ipads in huis sluit je deze nooit aan op je tv daar je de media op een NAS hebt staan :wink:
Die nieuwe apple tv is een gerucht en nog niet confirmed...
Wij ( ik heb er ook 3 :-)) gebruiken dat inderdaad zo nu en dan .. Maar ik weet nog dat ik bij de eerste ipad dacht kabels nodig te hebben ... Die liggen ongebruikt...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Illuminatus schreefCOLONAfvallige, hel en verdoemenis zullen je deel zijn. :twisted: Als je een Photoshop/Lightroom CC abonnement hebt, zou ik zeker de Mobile apps installeren.
Haha... ja... dat risico neem ik dan maar :mrgreen: Ik heb geen CC-abo, draai gewoon op de vaste versie. Totdat ik wel overstap, ga ik eens kijken naar de hieronder door Pieter genoemde Pixelmator. Ziet er wel interessant uit ;)

Apple TV wacht ik nog ff mee, de realiteit is dat de TV nauwelijks aanstaat. Films kijken komt er vrijwel nooit van. Hooguit voor het streamen van foto's, maar dat kan als het goed is ook direct via wifi of (desnoods) via de SD-reader van m'n TV.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
JettyB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2011 08:56

http://www.iculture.nl/gids/beste-foto- ... hone-ipad/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf gebruik ik EOS Remote, via WiFi op de camera de foto's op je iPad kijken
Fotometer Pro
Lightroom
PS Express
Image Size

Moet wel zeggen dat ik bewerken zelden op de iPad doe.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Gebruik mij tablet eigenlijk voornamenlijk om foto's te kijken. De koppeling met lightroom CC is wel erg fijn. Heb pas nog een presentatie van Scott Kelby gezien en de mogelijkheden qua delen met anderen en organiseren is wel erg leuk. Moet eerlijk zeggen dat ik deze nog niet toegepast heb, maar als je het hebt over intergratie tussen desktop/laptop en tablet dan is dit gewoon fraai.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

De Pixelmator app is nu tijdelijk €0,99

http://www.macfreak.nl/nieuws/27065/pix ... anbieding/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zo, ik ben inmiddels een beetje gewend aan de Ipad. En ik heb geen spijt: wat een topapparaat is dat. Het lijkt soms wel of dat ding gedachten kan lezen, zo intuïtief werkt het. Regelmatig denk ik “hé, zou dat zus of zo werken”, en negen van de tien keer werkt het dan ook zo ;-)

De apps gaan wel hard ;-) Heb er alleen al voor m’n fotografie een heel rijtje gedownload: Flickr, Youpic, 500px, Pixelmator, PS Express, Image size en natuurlijk Eos remote. Ook voor zakelijke doeleinden gaat het hard: Dropbox, Word, Excel, Powerpoint, KvK en de Citrix Receiver. Voor de Social Media heb ik Tapatalk, Twitter, Facebook, Messenger en LinkedIN erop gegooid, en natuurlijk mogen Spotify, Marktplaats, NOS en Buienrader niet ontbreken.

En dan heb ik het nog niets een over de games (voor mijn zoontje, uiteraard) :D

De Kensington Keycase is erg handig voor gebruik achter een bureau of tafel, maar niet voor gebruik in de hand. Daarvoor zit er teveel speling tussen de voor- en achterkant. Ik denk dat ik een gewone case ga kopen voor dagelijks gebruik, en alleen tijdens vergaderingen gebruik maak van de Kensington Case. Ik kreeg de tip om eens te kijken naar Jisoncase (zie hier). Erg mooie handgemaakte leren cases. En niet eens heel duur.

Kortom; ik ben er blij mee!

Verdere tips en ervaringen qua apps blijven welkom, overigens.


AfbeeldingIMG_8139A by marcoeoscanon, on Flickr

Afbeelding
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar