Sluiter check Canon 5D2?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Beste leden,

Ik ga binnenkort op vakantie naar Bali, en mijn camera zat bijna aan de 150.000 clicks* toen ik hem een paar maanden terug kocht.
Nu weet ik dat een sluiter in sommige gevallen het dubbele kan halen zonder problemen, maar ik moet er toch niet aan denken dat ik straks op Bali zit met een kapotte sluiter. Is er een manier om te zien of de sluiter bijna op is of niet?

En ook ben ik benieuwd hoe ik zelf kan nagaan op hoeveel clicks mijn camera zit (Canon 5D MK2 + Windows 8.1)

Danku!

*150.000 is het aantal clicks dat Canon garandeert bij deze camera.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r zijn programma's om dat na te gaan. Je sluit je camera met een usb-kabel op de computer aan, start het programma op en hij laat het gewoon zien. Zo zag het er vorige week bij mijn 5D mk II uit:
Afbeelding
Er is nergens na te gaan hoe de conditie van je sluiter is. Of je moet gaan schroeven. Het word een gok voor je.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLOND'r zijn programma's om dat na te gaan. Je sluit je camera met een usb-kabel op de computer aan, start het programma op en hij laat het gewoon zien. Zo zag het er vorige week bij mijn 5D mk II uit:
Afbeelding
Er is nergens na te gaan hoe de conditie van je sluiter is. Of je moet gaan schroeven. Het word een gok voor je.
Thanks!
En stel een sluiter laat het afweten...is het dan in 1 x klaar of is het dan even behelpen maar hij doet nog wel wat?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als ie het af laat weten kan het verschillende kanten op.

Het kan zijn dat er lammelen losraken of niet meer mee willen bewegen. Het kan ook zijn dat het ding simpelweg niets meer doet.
Een sluitergordijn is ook een pirelstukje techniek. Er zit een motortje in en een hoop bewegende delen. Kan allemaal stuk.
Maar is gelukkig ook wel weer los te vervangen en dan kun je weer een lage tijd vooruit
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ferry Passchier schreefCOLONEn stel een sluiter laat het afweten...is het dan in 1 x klaar of is het dan even behelpen maar hij doet nog wel wat?
Dit is volgens mij nooit met zekerheid te zeggen. Het aantal kliks dat canon aangeeft is ook een richting. Er zijn er bij de het pas na twee keer het aantal begeven maar het kan ook eerder. Lastig om hier rekening mee te houden. Wil je echt zekerheid en is het een "once in a liftime" reis dan zal je een reservecamera mee moeten nemen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLON
Ferry Passchier schreefCOLONEn stel een sluiter laat het afweten...is het dan in 1 x klaar of is het dan even behelpen maar hij doet nog wel wat?
Dit is volgens mij nooit met zekerheid te zeggen. Het aantal kliks dat canon aangeeft is ook een richting. Er zijn er bij de het pas na twee keer het aantal begeven maar het kan ook eerder. Lastig om hier rekening mee te houden. Wil je echt zekerheid en is het een "once in a liftime" reis dan zal je een reservecamera mee moeten nemen.

Groet,

Richard
Die heb ik niet helaas....en ook geen budget om er één aan te schaffen.
En ik moet zeggen dat ik de huurprijs ook wat hoog vind. Ik zal even moeten kijken of ik eventueel op Bali ergens terecht kan mocht het noodlot toeslaan, denk ik
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Ik heb het hier al vaker geroepen wegens eigen ervaring :-(
Neem een tweede body mee i.g.v. kapot vallen of zo.

Een 2e hands 50D bijvoorbeeld.
Na de reis verkoop je die weer voor hetzelfde bedrag.

Mooie reis gewenst,

Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar