Juffer / Close met een beetje Roze....

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Vanochtend weer even een kijkje genomen op mijn macroplekje,momenteel groeien er van die lange stengels met roze bloemtoppen langs het water.
Ik zag deze juffer er op zitten en heb hem voorzichtig benaderd en kon er deze foto van maken.







Afbeelding


Rob, 8)
PaulKo

..
Laatst gewijzigd door 1 op PaulKo, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

fantastisch monsterlijk gedrocht
(alweer) een extreem gedetailleerde plaat
keep 'm comming
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

PaulKo & seoman bedankt voor jullie reactie... 8)
seoman schreefCOLONfantastisch monsterlijk gedrocht
(alweer) een extreem gedetailleerde plaat
keep 'm comming
Zolang het 'fotografievonkje' bij mij weer even brand zal ik ze blijven plaatsen dat kan bij mij soms zomaar weer voor een aantal maanden uitgedoofd zijn, ben dan overigens nog wel vaak in de natuur te vinden maar dan zonder camera. Maar goed, nu ben ik wel weer lekker op dreef... Ik moet wel zeggen dat op 1 van mijn macroplekjes weer alles is weggemaaid (zonde), maar ik heb nog wel een ander plekje... :mrgreen:


Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wat een detail weet je zeker dat je geen microscoop op je toestel gezet hebt :D

Knap gedaan !

groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

tja.... wat moet ik nu weer zeggen..
Wordt een beetje eentonig maar ook deze is wederom weer geweldig.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Knap dat je al zo dicht bij kan komen zonder dat de juffer wegvliegt. Maar de foto is weer erg mooi.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

very close ..mooi :wink: Toch haal je de macro opnames er gelijk die met hoogstaande macro lenzen gemaakt zijn.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Richard, Svennie, kiran en Nirona, bedankt voor jullie reactie. 8)
Nirona. schreefCOLONvery close ..mooi :wink: Toch haal je de macro opnames er gelijk die met hoogstaande macro lenzen gemaakt zijn.
Zelf ben ik van mening dat je met elke macrolens mooie/schitterende foto's kunt maken.... met de MP-E 65mm heb je alleen een ander perspectief om naar de wereld te kijken. Bijv. met een 500mm lens kijk je vanuit een ander perspectief naar de wereld dan met een 17mm landschapslens, het ene hoeft niet per se mooier of beter te zijn dan het andere alleen je laat de wereld door een ander raam/lens/perspectief zien.

Ik ga ook weleens met mijn Tamron op pad dat is echt niet de duurste lens die er is alleen laat je de wereld dan weer door een ander raam zien, maar wat mij betreft niet minder mooi.....(raam is uiteraard symbolisch).

Ik durf zelfs te beweren (in zn algemeenheid) dat mensen waarbij het steeds maar niet lukt om mooie foto's te maken bijna altijd denken dat het aan hun lens ligt.

Onderstaande foto's zijn met mijn gewone 1:1 macrolens gemaakt, dus vanuit een ander perspectief dan de MP-E maar wat mij betreft niet minder mooi.

Een kleine selectie om mijn argument/mening te ondersteunen.....


Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik


Rob, 8)
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Lekker bezig Rob de laatste tijd.

Ik deel je mening dat je met elke macrolens schitterende superscherpe foto's kunt maken helemaal.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Natuurfreak schreefCOLONZelf ben ik van mening dat je met elke macrolens mooie/schitterende foto's kunt maken....
Dat klopt zeker :wink: Maar Ik heb ook respect voor degenen die hier met niet macro lenzen + afstandringen omkeer lenzen)...etc ook fraaie macro's kunnen maken,deze zullen natuurlijk nimmer zo scherp gestoken zijn als als met genoemd hoogstaand macro glaswerk en of met de mindere macro macrolenzen.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Dit is een kunst die ik totaal niet beheers, maar waar ik met grote bewondering naar kijk. Ik vind ook deze plaat weer superfraai!!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
MPvD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2014 09:42

Mooie close-up, veel details. Super plaat!
Met vriendelijke groet,
Maarten
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

zo knap.... ik wordt er stil van
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Sublieme belichting waardoor alles duidelijk en toch zacht weergegeven wordt.
Prima gedaan!

Grtz,
Kurt
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Natuurfreak schreefCOLONRichard, Svennie, kiran en Nirona, bedankt voor jullie reactie. 8)
Nirona. schreefCOLONvery close ..mooi :wink: Toch haal je de macro opnames er gelijk die met hoogstaande macro lenzen gemaakt zijn.
Zelf ben ik van mening dat je met elke macrolens mooie/schitterende foto's kunt maken.... met de MP-E 65mm heb je alleen een ander perspectief om naar de wereld te kijken. Bijv. met een 500mm lens kijk je vanuit een ander perspectief naar de wereld dan met een 17mm landschapslens, het ene hoeft niet per se mooier of beter te zijn dan het andere alleen je laat de wereld door een ander raam/lens/perspectief zien.

Ik ga ook weleens met mijn Tamron op pad dat is echt niet de duurste lens die er is alleen laat je de wereld dan weer door een ander raam zien, maar wat mij betreft niet minder mooi.....(raam is uiteraard symbolisch).

Ik durf zelfs te beweren (in zn algemeenheid) dat mensen waarbij het steeds maar niet lukt om mooie foto's te maken bijna altijd denken dat het aan hun lens ligt.

Onderstaande foto's zijn met mijn gewone 1:1 macrolens gemaakt, dus vanuit een ander perspectief dan de MP-E maar wat mij betreft niet minder mooi.

Een kleine selectie om mijn argument/mening te ondersteunen.....
Wat een ontzettend gave platen maak jij met die lens! Schitterend en top platen!

En bovenstaande tekst, mooi en en mee eens!
Daarom mede ook vind ik nog steeds, foto's worden tussen je oren gemaakt, de camera en lens hebben het alleen maar vast te leggen.
Daarbij, kijken en....zien, een wereld van verschil.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

OntspanKnop schreefCOLON
Natuurfreak schreefCOLONZelf ben ik van mening dat je met elke macrolens mooie/schitterende foto's kunt maken.... met de MP-E 65mm heb je alleen een ander perspectief om naar de wereld te kijken. Bijv. met een 500mm lens kijk je vanuit een ander perspectief naar de wereld dan met een 17mm landschapslens, het ene hoeft niet per se mooier of beter te zijn dan het andere alleen je laat de wereld door een ander raam/lens/perspectief zien.

Ik ga ook weleens met mijn Tamron op pad dat is echt niet de duurste lens die er is alleen laat je de wereld dan weer door een ander raam zien, maar wat mij betreft niet minder mooi.....(raam is uiteraard symbolisch).

Ik durf zelfs te beweren (in zn algemeenheid) dat mensen waarbij het steeds maar niet lukt om mooie foto's te maken bijna altijd denken dat het aan hun lens ligt.

Onderstaande foto's zijn met mijn gewone 1:1 macrolens gemaakt, dus vanuit een ander perspectief dan de MP-E maar wat mij betreft niet minder mooi.

Een kleine selectie om mijn argument/mening te ondersteunen.....
Wat een ontzettend gave platen maak jij met die lens! Schitterend en top platen!

En bovenstaande tekst, mooi en en mee eens!
Daarom mede ook vind ik nog steeds, foto's worden tussen je oren gemaakt, de camera en lens hebben het alleen maar vast te leggen.
Daarbij, kijken en....zien, een wereld van verschil.
Jeffry, Michiel, MPvD , Dave, Kurt en OntspanKnop jullie ook nog bedankt voor het reageren...... 8)

@ OntspanKnop
Ben het ook helemaal met jou eens...... met elke lens kun je schitterende platen maken.... de MP-E is idd heel scherp, maar scherpte en vergroting zijn bij lange na niet de enige criteria voor een goede/mooie foto, er komt zoveel meer bij kijken.


Rob 8)
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Rob, de foto's in dit topic met je 1:1 lens crop jij die nog achteraf een beetje?
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

OntspanKnop schreefCOLON
Wat een ontzettend gave platen maak jij met die lens! Schitterend en top platen!

En bovenstaande tekst, mooi en en mee eens!
Daarom mede ook vind ik nog steeds, foto's worden tussen je oren gemaakt, de camera en lens hebben het alleen maar vast te leggen.
Daarbij, kijken en....zien, een wereld van verschil.

Bedenk wel dat goed en of zeer hoogstaand glaswerk een van de belangrijkste schakels zijn in de fotografie. Met genoemd glaswerk zal sowieso
geheel andere beeldkwaliteit laten zien dan het minder glaswerk, de kreet die jij hier laat horen ‘’foto’s worden tussen je oren gemaakt’’ heeft
natuurlijk niets te maken met de fraai gestoken beeldkwaliteit van bovenstaande macro gemaakt vanuit hoogstaand glas waarop ik doelde.

Als bv de beeldkwaliteit van een foto’s tussen je oren zouden zitten zoals jij dat stelt. Dan behoef ook niemand meer hoogstaand
duur glaswerk te kopen, ik weet natuurlijk niet hoe lang of u al meeloop in de fotografie, maar een oude spreekwoord zegt …‘’goed
glaswerk is het halve werk’’… en dat is nog steeds van kracht hoor! :wink:
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Svennie schreefCOLONRob, de foto's in dit topic met je 1:1 lens crop jij die nog achteraf een beetje?
Even een snelle blik op het origineel geworpen van de getoonde 1:1 foto's, (bij 2 stuks) het gaat dan om subtiele reepjes waarbij het gevoelsmatig net wat beter kijkt. Ik probeer in het veld de compo/uitsnede al in mn hoofd te hebben zoals ik hem wil. Ook een beetje afhankelijk met welke camera ik op pad ga... ik heb een 40D en een full frame... de laatste tijd ga ik het meest met mn full frame op pad omdat de sensor van mijn 40D erg smerig is en heb nog geen zin gehad om aan die klus te beginnen.... met mn full frame is de kans groter dat je soms net een reepje hebt wat je niet wilt hebben zeker met de 1:1 lens....


Rob, 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar