Fiat Stilo Abarth!

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Afgelopen zondag foto shoot met een Fiat Stilo Abarth! :)

1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3)
Afbeelding
4)
Afbeelding
5)
Afbeelding
6)
Afbeelding
7)
Afbeelding
8.)
Afbeelding
9)
Afbeelding
10)
Afbeelding
11)
Afbeelding

Wat vinden jullie hiervan?!
blaauw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 18:00
WoonplaatsCOLON Abcoude
CONTACTCOLON

Strak - zowel het onderwerp als de uitvoering. Vind op zich de natuurlijke omgeving mooi passen, ook qua kleurstelling. Alleen hebben bijna alle foto's zo'n scherptediepte dat ik me moeilijk op het onderwerp kan concentreren. Ter vergelijk kan ik dat bij foto 3 dus wél.
www.blaauwendraad.org
Gebruikers-avatar
christiano
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 09:15
CONTACTCOLON

OT: Rijdt prima zo'n Stilo Abarth.. 8)
EOS 5D Mark III | EF 17-40mm f/4 L USM | EF 24-105mm f/4 L IS USM | EF 50mm f/1.4 USM | EF 70-300 f/4-5.6 IS USM | EF 100mm f/2.8 MACRO USM | Lensbaby Composer | SpL 430EX | Cactus V4 WFT | B+W F-PRO circ.-polar. | RC1 |
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Ik vind de achtergrond/omgeving en auto niet bij elkaar passen. Het is geen terein/cross/rally auto. Een meer stadse omgeving zou passende zijn.

Door het vele groen ontstaat er ook een kleur zweem in de auto.

De achtergrond is nu ook te scherp waardoor te druk. Probeer eens met een grote diafragma en een grotere afstand tussen auto en achtergrond.

Hans.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Zeer mooie serie, maar ik ben het met HdB eens dat dat bij een andere achtergrond de auto nog beter uit komt.

Ruud S ( ook een blijde Stilo rijder)
___________________________
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Zoals de rest ook al zegt: de achtergrond past niet helemaal bij het type auto. Iets met een wat industriële/racie look bijvoorbeeld zou beter zijn.

Ook zou ik proberen om wat meer de nadruk te leggen op bepaalde typische kenmerken van deze auto. Op 2 foto's na is het telkens de gehele auto in het midden van de foto, vanuit telkens een net iets andere hoek...

Voorbeeld: op deze auto zitten meerdere Abarth-logo's. Probeer zo'n logo te verwerken in een detailshot met een spannende compositie.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
TienusZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2006 22:25
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik ben het met de rest eens de achtergrond past niet bij de auto.

Wat je messchien ook kan proberen is een pol-filter te gebruiken dan krijg je niet die reflecties in je auto.
En let er ook op als je een goed plek gaat zoeken dat je niet op de achtergrond storende elementen gaat krijgen.
Vb: foto 8,ik vind de mast en dat gebouwtje niet echt passen bij je onderwerp,en rechts zie je een deel plantenbak,die zou je dan weg kunnen croppen.
Ik weet zelf ook dat het niet makkelijk is om een goed en leuke locatie te vinden,maar het is wel 50% van je foto.

Maar wat ik wel moet zeggen is een mooie bakkie :wink:



Gr TienusZ
[size=75]Canon EOS 50D + grip | Canon EF-S 10-22 mm F3.5-4.5 USM | Canon EF 24-105 mm F4 L IS USM | Canon EF 50mm F1.8 I | Manfrotto 190Xprob + 486RC2 | Sandisk CF's [/size]
Kamiklaasie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2005 19:28
WoonplaatsCOLON Medemblik
CONTACTCOLON

Mooie serie in de basis, maar ik ben het eens met de locatie. Een auto moet je in zijn natuurlijke omgeving fotograferen. Dus deze hoort niet huis op het gras, maar bijvoorbeeld ook niet op het strand.
Dat was het eerste wat ik leerde toen ik voor de AutoReview ging schieten.

Verder verwacht ik bij zo'n sportief model een mooie foto waarbij je laat zien hoe sportief de auto is en hij met veel snelheid langs rijd.
Ook zijn er vast wel mooie details te vinden die je mooi spannend op de foto kan zetten.
Canon EOS 1D mkII | EOS 1D mkIII | EF 100-400 L | EF 70-200 f/2.8 IS II L | EF 24-105 L

http://www.autosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.formidoswiftcup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.clio-cup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.formule-ford.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bossgp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Ja de details ben ik helemaal vergeten, best stom!

En natuur fotos + autos vind ik zelf een vrij leuke combinatie..! Weet zelf ook niet veel "locaties". Maar dat komt in de loop van de tijd wel, hoop ik!

En rijdende fotos. Wou die niet, had het hem gevraagt! Vandaar de "still-fotos"

En van de "plantenbak, wat eigenlijk steen stapel is" kwam ik later pas achter.. Pff moet nog heel veel leren! :cry: !

Denk dat ik op vakantie een mooie pol-filter gaat kopen! Staat vrij lang op mijn "lijstje" !
Gebruikers-avatar
Split-second
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2006 22:06
WoonplaatsCOLON Reeuwijk

Toch mooi he zo'n stilo... Heb er zelf ook 1. Helaas geen abarth :(

ik durf het haast niet te vragen maarreh mag ik hier een paar voorbeeld detailfoto's plaatsen? Niet belerend hoor, slechts voor de italiaanse pracht. :D
Canon.. once you pop, you cant stop!
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Sure! :)
Gebruikers-avatar
Split-second
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2006 22:06
WoonplaatsCOLON Reeuwijk

Wow thanx,

komt'ie dan he:

Voorkant:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=137627[/img]


Achterkant:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=137630[/img]
Canon.. once you pop, you cant stop!
d1pst1ck
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 01:03

Sorry van de late reactie! ..

Mooie foto!
Gebruikers-avatar
Richard1970
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 22:03
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Mooie foto's van een mooie auto.

Ik stoor me alleen een beetje aan de spikkels(zweem) in de lak zoals bij foto 4.

Tip op gebied van tuning.
Neem grotere remmen. Nu staan de schijfjes erg zielig in die grote wielen.
Setje Brembo, Wilwood of AP doet wonderen ook op gebied van veiligheid.
;)
Canon EOS 400D, Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC, HOYA 72mm Circular Polarizing, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 50mm F1.8 II, Soligor tussenringen, hoekzoeker, Canon 430 EX Speedlite, draadloze RS-60E3 RF luxe remote(100m), Lowepro Rover AW II, PIXMA iP4300
AyrtonAbarth46
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015 12:18

Hee gozer
Zou je mij kunnen vertellen welke velgen t zijn
En waar je ze kan kopen heb zelf ook een stilo abarth
En vind je velgen echt te gek man!!!?

Gr Ayrton
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hee gozer...

Misschien kan je de fotograaf beter via een PM bereiken... De foto's zijn van 25 mei 2009. Kleine kans dat die gozer nog eens naar deze posting kijkt gozer.

Groet gozer!
Dward
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Uuh tjah sorry ik had niet door dat dit topic een enorme schop had gekregen.

Maar ja het is vandaag ook throwback thursday
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar