Caruba

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Kent iemand het merk Caruba? En wat is de kwaliteit ervan? Ik ben namelijk geinterresseerd in de: Caruba TSH-A1 Gimbalhoofd Black. Om mijn 7D en EF400mm F5.6 te ondersteunen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ziet er niet heel verkeerd uit. Misschien eens langsgaan en voelen/ uitproberen?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dr zal wel niets anders opzitten :D
Anoniem 4

Caruba, is niet echt een merk, maar meer een verzamelnaam waaronder producten van verschillende leveranciers worden verkocht.
Vergelijk het met Hama, ook onder die naam worden producten van diverse leveranciers verkocht.
De kwaliteit is ook wel vergelijkbaar, maar haalt het toch niet bij producten van de gerenommeerde leveranciers.
Ook niet slecht, maar wel vaak een stuk goedkoper.
Voor een Gimbal Head van € 145,00 moet ik je echt waarschuwen als je daar een 7D met 400mm aan wilt hangen.
Ik zou dat risico niet nemen.
Voor een beetje Gimbal Head die zo'n combinatie betrouwbaar moet dragen, betaal je al gauw € 500,00 of meer.
Hou er rekening mee dat een Gimbal Head in alle richtingen vloeiend moet kunnen bewegen en stabiel moet blijven hangen in de uiteindelijk gekozen stand.
Vooral dat laatste is van het grootste belang. Je wil niet meemaken dat ie niet meer houdt en de combinatie neer laat klappen en door het gewicht en de valkracht het hele statief mee sleept.
Eén van de betaalbaardere Gimbal Heads is de Sirui Gimbal Head PH-20
http://www.cameranu.nl/nl/p503552/sirui ... head-ph-20" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als de Caruba verkrijgbaar bij Cameranu. Bekijk ze daar eens naast elkaar, zo mogelijk met jouw combinatie erop.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik zou je ook aanraden om een iets duurder merk aan te schaffen. Hoor vaak dat de goedkopere schommelkoppen op den duur speling krijgen, waardoor je je combinatie niet solide meer staat.

De Sirui PH-20 heb ik pas geleden nog kunnen proberen icm de nieuwe sigma 150-600 sport en een Nikon d5200.
Een prima kop en de knoppen draaien redelijk soepel, maar om de combinatie te draaien ging voor mijn gevoel wat aan de zware kant. Dit in vergelijk met de Wimberley WH-200 versie II die ik zelf heb, waarbij je absoluut geen wrijving, die overigens wel in te stellen is, voelt bij het draaien van de combinatie.

De Benro GH2(ook een paar keer getest) is ook een uitstekende kop. Komt overeen qua soepelheid en gebruik met de Wimberley.

Ook Jobu maakt prima schommelkoppen.

Er hangt een prijskaartje aan, maar goedkoop is eigenlijk duurkoop.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON Voor een Gimbal Head van € 145,00 moet ik je echt waarschuwen als je daar een 7D met 400mm aan wilt hangen.
Ik zou dat risico niet nemen.
Deze gimbalhead zou 15kg moeten kunnen dragenvolgens de specs, de gebruikte combinatie is nog geen eens 2300gram dat zou toch geen probleem mogen zijn?
Anoniem 4

Op een stevig statief en de kop in alle standen goed gefixeerd, zal deze combinatie goed gedragen kunnen worden, maar dat is niet waar het bij schommelkoppen om draait.
Het gaat vooral om het schommelen, de soepelheid van beweging in alle richtingen en het goed blijven hangen in de uiteindelijk gekozen positie, afwezigheid van speling op de onderdelen en het onderdrukken van trillingen. Dat geheel bepaalt de kwaliteit van het apparaat. Lees ook eens wat een autoriteit op het gebied van natuurfotografie en een tester van dit soort koppen daarover zegt in dit testverslag.
http://www.hanbouwmeester.nl/nederlands ... =benro+gh2" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de Wimberley WH-200 II toch een brug te ver is, dan is deze Benro GH-2 misschien een alternatief. Ook bij de Traumflieger testsite komt hij goed uit de bus.
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

ok thnx voor de info
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar