Linkstar trigger flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Sander Eggen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2015 15:05

Ik heb een Canon eos450d en een speedlight 580ex. Als ik de flitser draadloos wil aansturen dan zou dit kunnen met een linkstar. Op de camera 450d vind ik geen aansluiting voor de kabel. Ik zou dit met een hotshoe kunnen oplossen. Hier kan wel een kabel op worden aangesloten die dan naar de zender gaat.

Gaat dit werken en/of is er een andere beteren oplossing?
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Heeft de 450D geen jack aansluiting ?
Sander Eggen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2015 15:05

Nee, volgens mij niet. Geen aansluiting...
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Tuurlijk wel : Afbeelding

Zo'n 2.5 mm. jack zoals op nog andere modellen van Canon.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Met deze plug ga je volgens mij alleen de camera bedienen d.m.v. Een draadje.
Als je de flitser wilt aansturen heb je wat anders nodig. Bijvoorbeeld de Canon st e2 of dezelfde, goedkopere versie van Yongnuo. Je kunt dan de flitskracht ook regelen op afstand en draadloos. Ook kun je twee flitsers tegelijk aansturen ( bijvoorbeeld je 580 en een 430).
Er zijn vast goedkopere oplossingen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Je zou eens kunnen kijken naar een yongnuo yn622C-TX in combinatie met een yongnuo yn622c tranceiver.
Of 2 stuks yn622c tranceiver.
Ik heb zelf 2 tranceivers via mp tweedehands voor €40,00 kunnen overnemen, naar mijn idee niet duur.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

]
Kanon111 schreefCOLONMet deze plug ga je volgens mij alleen de camera bedienen d.m.v. Een draadje.
Als je de flitser wilt aansturen heb je wat anders nodig. Bijvoorbeeld de Canon st e2 of dezelfde, goedkopere versie van Yongnuo. Je kunt dan de flitskracht ook regelen op afstand en draadloos. Ook kun je twee flitsers tegelijk aansturen ( bijvoorbeeld je 580 en een 430).
Er zijn vast goedkopere oplossingen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Aansturen gaat via de Linkstar (of een andere wireless trigger), scherpstellen en afdrukken gaat via het kabeltje dat van die Linkstar naar de camera-aansluiting gaat : in het geval van de 450 (maar ook bij de 60D bijvoorbeeld) is dat een kabeltje met zo'n 2.5 mm. jack.

Voorbeeld 60D : Afbeelding

Afbeelding
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Ik zie op de foto (denk ik) twee verschillende dingen: een draadloze afstandsbediening voor de camera en er bovenop een trigger voor de flitser. Dat is een hele stapel.
Dan is de plug die je in de camera steekt toch voor de afstandsbediening voor de camera? Of ben ik nu ..........

Als je daar een goedkope versie met draadje in doet, kun je bovenop de camera een trigger zetten. Mijn voorbeeld heeft voordelen, maar er zijn andere opties mogelijk.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

We weten natuurlijk niet welke Linkstar het is dat TS heeft.

Als het de infra rood IR-1 is dan is het kabeltje misschien overbodig.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar