Remote shooting met EOS Utility 3

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fotocasey
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015 22:43

Beste mensen,

Ik ben sinds kort eigenaar van een 6D. Ik ben aan het experimenteren met remote shooting via de EOS Utility.
Ik merk dat de foto's (uiteraard) direct naar de Mac gekopieerd worden. Bestaat er een mogelijkheid dat het bestand ook op de SD card terecht komt? In de handleiding zie ik er niets over staan, maar hier zitten experts, dus ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.

Bij voorbaat dank voor reactie(s).

groet
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Uw genoemde ongemak liep ik laatst ook mee.
Je kan op je pc/mac onder EOS Utility 3/ instellingen aangeven wat er met de bestanden moet gebeuren.
http://www.canonrumors.com/forum/index. ... ic=19421.0" onclick="window.open(this.href);return false;

"
With EOS remote on a laptop you can transfer RAW files, and you can also specify some really useful things such as:
Shoot RAW+Save onto SD Card, but transfer JPEG to specified folder

Then from the specified folder import into lightroom via auto import"

Ik ga dit ook even proberen kijken of het werkt :-)
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Jup het werkt
Afbeelding
fotocasey
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015 22:43

Dank! Hier word ik vrolijk van ;-)
fotocasey
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015 22:43

Of toch niet. Die instellingen zie ik niet bij EOS Util 3 bij Remote Shooting, bij versie 2 wel. Moet ik dan 'oude' software gebruiken?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik gebruik de laatste versie mede ook omdat de eerdere versies niet echt lekker werkte wat verbinding betreft
fotocasey
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015 22:43

Vreemd. Ik heb versie 'Version 3.1.0 (3.1.0.0)' (Mac). De installer heeft ook v2 geinstalleerd en daar is die optie wel, maar die versie is verder niet zo stabiel. Aan de screenprint te zien gebruik je ook Mac. Waar komt dat verschil vandaag. Ik gebruik een 6D.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Misschien helpt als je de software eraf haalt en opnieuw download van canon
http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 2010.10%20(Yosemite" onclick="window.open(this.href);return false;)
Op mijn mac air draait Yosemite, Maar werkt ook met bv Lion
fotocasey
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015 22:43

Pfff, gevonden. Ik weet niet hoe ik hier een schermprint kan plaatsen, maar in de configuratieinstellingen bij Remote Shooting staat het niet bij v3 (laatste versie van Canon gedownload, had ik al gedaan overigens). Als je de 6D aanzet, komt het keuzescherm en kies ik 'Remote Shooting'. Dan staat er een aantal iconen (AWB, single frame etc.) en een van die knoppen is een icoon voor de keuze wat je wil doen met je foto's. Daar kan je instellen dat je ze ook (of alleen) op je geheugenkaart wilt. Eindelijk gevonden.
Al blijft het vreemd dat die optie bij mij niet onder de instellingen bij Remote Shooting staat, maar alleen via de interface te benaderen is, via een icon.
Eind goed, al goed. Bedankt voor het advies!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar