Canon 7D mark II i.c.m. tamron 18-270 of 16-300

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Liesbethvist
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012 09:46

Voor de vakanties overweeg ik toch een zoomlens aan te schaffen ipv. mijn zware losse lenzen mee te sjouwen, onopvallender en een gemak. Ik ga meestal naar zonnige bestemmingen dus wat het licht betreft verwacht ik geen problemen. Maar ik ben benieuwd hoe zo'n bijv. Tamron zoom lens zich gedraagt op mijn 7D mark II, met name de 65 AF punten, die zullen vast niet allemaal overeind blijven, heeft er al iemand ervaring met een van deze combinaties? Ik lees graag jullie ervaringen!
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

De Tamron zal zich net zo gedragen als een Canon, Sigma of Tokina lens. De Af punten zitten immers niet in de lens maar in de camera.
Bedenk wel dat deze superzooms altijd wat kwaliteitsverlies geven t.o.v. en zoom met een minder groot bereik. (dat verlies is echter veel minder groot dan iedereen beweert)
Voordeel is dat je eigenlijk met 1 lens alles kunt doen en niet meer hoeft te wisselen.
Beide door jou genoemde Tamron lenzen staan bekend om hun goed prijs/kwaliteit verhouding en daar zal je geen miskoop aan hebben.

Succes met je keuze
gr
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Liesbethvist
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012 09:46

Bedankt voor je reactie Jan, maar volgens de handleiding van de 7D zijn de Canon lenzen verdeeld in een aantal groepen van A t/m G, bij de A groep werken alle 65 punten bij bijv. de lenzen in de E-groep werken er nog maar 45 vandaar mijn vraag.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Zo'n Tamron zal wellicht als groep ' C ' lens beschouwd kunnen worden.

Welke groep wordt immers vnl. bepaald door de hoeveelheid licht de lens doorlaat.

Voor de 5D III heeft er iemand van LensRentals wat testen gedaan en hij klasseerde de tamron 18-250 als groep ' C ' lens wat betreft de relatie tot het aantal gebruikte focus punten.

http://www.lensrentals.com/blog/2012/06 ... rty-lenses" onclick="window.open(this.href);return false;

Canon indeling van EF en EF-S lenzen in combinatie met de 7DII en de grafische voorstelling van de AF punten : http://www.canon.com.hk/en/product/cata ... nbr=200879" onclick="window.open(this.href);return false;
Liesbethvist
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012 09:46

Super Amberes, bedankt voor deze info, ik heb de lens overigens overgenomen.
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Hoi Liesbethvist.

Ik heb de combinatie van de Canon 7F MII met de Tamron 16-300 en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze combinatie. Het is een fantastiche walk-arround lens.. Niet meer wisselen voor meer of minder zoom.. En natuurlijk het gewicht van deze valt ook mee.
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Liesbethvist
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2012 09:46

Hoi Leike, leuk om te lezen dat er nog iemand is met deze combi, nu alleen nog op zoek naar een polafilter
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Liesbethvist schreefCOLONHoi Leike, leuk om te lezen dat er nog iemand is met deze combi, nu alleen nog op zoek naar een polafilter
Ja polafilters zijn er genoeg te krijgen, ik heb gekozen voor een Mentter HS-Pro filter.. Maar die is wel aan de prijzige kant.. maar geeft geen vertekening.

Groet
Leo
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Goed om te lezen dt een walkaround lens bevalt.
Vorig week de sigma 18-300mm ingeruild voor 2 lenzen van Canon, de 18-135 & de 70-300.
Het even schieten van een foto was niet echt mogelijk, de lichtgevoeligheid was naar ons idee onvoldoende.
Nu lukt het weer om mooie en heldere en bovenal scherpe foto's te maken.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Liesbethvist schreefCOLONBedankt voor je reactie Jan, maar volgens de handleiding van de 7D zijn de Canon lenzen verdeeld in een aantal groepen van A t/m G, bij de A groep werken alle 65 punten bij bijv. de lenzen in de E-groep werken er nog maar 45 vandaar mijn vraag.
Liesbeth,

Dat klopt allemaal, maar met 45 punten zijn er dus nog steeds ruim voldoende aanwezig om scherp te kunnen stellen.
Ik wilde zonder een ingewikkeld verhaal alleen maar aangeven dat de lens gewoon werkt op deze camera.
Overigens heel veel plezier met je nieuwe aankoop toegewenst.

ge
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Vorig week de sigma 18-300mm ingeruild voor 2 lenzen van Canon, de 18-135 & de 70-300.
Het even schieten van een foto was niet echt mogelijk, de lichtgevoeligheid was naar ons idee onvoldoende.
Vergelijking Tamron 16-300 en de Sigma 18-300 : https://www.youtube.com/watch?v=ykWP-Gv9yA8" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat er ALTIJD iets zal zijn met zo'n alles-in-één-lens weet iedereen op voorhand.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar