[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Using the Canon EOS 7D Mark II's Interval Timer For Time-lapse
http://www.learn.usa.canon.com/resource ... apse.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Xpose schreefCOLONNa vele topics en filmpjes te hebben gelezen en bekeken
ga ik toch twijfelen aan dit Canon product.
Om €2000 uit te geven inclusief grip voor iets wat misschien
niet correct werkt is toch wel risicovol.
Canon NL. is over het algemeen ook niet zo coulant op dit gebied.
Mvg.
Xpose
[/quote]

Hoi allemaal ... (yeps, nieuw hier:-) )

Met bovenstaande ben ik het ergens wel eens!
Mijn 40D heeft al lange tiijd allerlei problemen en is na jaren aan vervanging toe. Mijn plan was, over een paar maand de 7D MK 2 te kopen. Was, want na zeer veel gelezen te hebben her en der op het internet, en het lijkt alsof deze schitterend lijkende camera enorm veel problemen heeft, ben ook ik enorm aan het twijfelen geraakt. Natuurlijk, kunnen kinderziektes zijn! Maar toch, eigenlijk wist ik het zeker ...de 7D MK 2 moest het worden, maar ben al aan het kijken of een ander Canon model een oplossing of uitkomst is.
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

80% van alle problemen die je leest zijn gebruikersfouten, helaas is het makkelijker ergens over te klagen dan dat je de goede punten op noemt.
Er zitten echter wel een paar foutjes in de camera. Volgens canon rumors kan er volgende week een firmware update komen maar dit is nog door niemand bevestigd.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Voor 80% is de camera te complex?
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Xpose
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2013 02:00
WoonplaatsCOLON Prov. Utrecht

Dit zegt toch wel genoeg lijkt mij.
Mvg.
Xpose
The issues with his camera have been autofocus related, and even after replacing parts of the camera, Canon service was still not happy with how it performed.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Aerowswift schreefCOLON80% van alle problemen die je leest zijn gebruikersfouten, helaas is het makkelijker ergens over te klagen dan dat je de goede punten op noemt.
Er zitten echter wel een paar foutjes in de camera. Volgens canon rumors kan er volgende week een firmware update komen maar dit is nog door niemand bevestigd.
Of 80% gebruikersfouten zijn weet ik niet, waag het zelfs ... te betwijfelen.
Ergens lijken er toch fouten in die camera te zijn, waardoor zelfs mensen twijfels hebben of een nieuwe firmware de problemen verhelpen kan. Veel mensen vragen op diverse plaatsen op internet, hoe en wat met hun problemen ... voor zij zich bij Canon melden.
Daarom denk ik ook minder aan gebruikersfouten, eerder aan soft of hardware problemen.

En, mocht het 80% zijn, dan vraag ik mij ook af, of die camera zijn doel voorbijschiet! Zeker als je al jaren Canon camera's gewend bent, zou je zonder handleiding gevoelsmatig schitterende platen moeten kunnen maken. Alleen als je het uiterste uit een camera wil halen, dan is de handleiding een must. Nu, als ik afga her en der qua reacties, is dit net andersom. Dan moet je eerst die handleiding een paar keer lezen, voor je schitterende foto's kunt maken.

Zo maar even een gedachtengang.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Xpose schreefCOLONDit zegt toch wel genoeg lijkt mij.
Mvg.
Xpose
The issues with his camera have been autofocus related, and even after replacing parts of the camera, Canon service was still not happy with how it performed.
Deze tekst was ik dus ook al tegengekomen!

Toch ergens baal ik hier van, temeer de eisen die ik heb ...de 7D MK 2 juist de keuze is.
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Mozes schreefCOLONVoor 80% is de camera te complex?
Nee , lezen is ook moeilijk. 80% van alle foutmeldingen die je leest ( met voorbeeldfotos en goede uitleg ) zijn te wijten aan de gebruikers. Dus daarmee zeg ik NIET dat 80% van de gebruikers er niet mee overweg kan.

De MKII is een hele stap vooruit qua autofocus en voor beginners is dit geen goede camera, naar mijn mening. Je adviseerde iemand toch ook niet om een 1Dx te kopen als eerste camera. Je leert er wel mee omgaan maar als leer-camera zou ik het niet doen. Maar goed wie ben ik.

Er zijn bij veel camera idd 2 onderdelen vervangen wat je overal leest (spiegelmechanisme en nog iets) dus er zitten wel degelijk fouten in, MAAR zoals jullie tekst ook al zegt "de reparateurs zijn er na reparatie nog niet tevreden over " dus de kans is behoorlijk groot dat er iets software matig fout zit en dit zal binnenkort dan wel opgelost worden.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Nha, het is maar hoe je het leest.

Ik zou ook graag de camera in bezit hebben, maar het lijkt mij ook verstandiger om af te wachten hoe het nu precies zit.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Mozes schreefCOLONNha, het is maar hoe je het leest.

Ik zou ook graag de camera in bezit hebben, maar het lijkt mij ook verstandiger om af te wachten hoe het nu precies zit.
Ook mijn gedachte!
Ik kijk reikhalzend naar die 7D MK 2 en wil hem eigenlijk binnen 2 maand hebben. Maar die hele toch negatieve berichtgeving, gooit roet in mijn plannen.
Mijn huidige 40D is echt aan vervanging toe, veel te veel of vaak problemen er mee. Die 7D MK 2 lijkt mij een mooie volgende stap qua camera, en 1 zonder 'fratsen' als wifi e.d.
En ondanks de rijke keuze qua SLR's bij Canon, vallen toch al snel veel camera's af voor mij. En fullframe is niet mijn eerste keuze, ofschoon ik toch al weer gekeken heb naar de 6D.:-)

Ach wat, Canon moet die 7D MK 2 gewoon fixen!:-)
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig problemen met mijn 7d2 ondervind , ook qua AF . ik heb het programma Reiken Focal aangeschaft en die de berekening laten doen voor mijn 100-400 mk2 en die kwam uit op fine tuning +7 en naar mijn idee is het goed zo .
ik ben dan ook erg benieuwd wat die FW updat gaat doen volgende week.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Goed om te lezen boko.

Nu kan ik er compleet naast zitten.
Ik probeer het allemaal een beetje te volgen via de fotografie sites.
En nu lijkt het mij, dat de nieuwe 7D beter presteert met de laatste nieuwe canon lenzen.
Vooral de de nieuwe 100-400mkII schijnt een perfecte combi te zijn.
Met oudere lenzen lijken de probs die je leest zich voor te doen.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONik moet eerlijk zeggen dat ik weinig problemen met mijn 7d2 ondervind , ook qua AF . ik heb het programma Reiken Focal aangeschaft en die de berekening laten doen voor mijn 100-400 mk2 en die kwam uit op fine tuning +7 en naar mijn idee is het goed zo .
ik ben dan ook erg benieuwd wat die FW updat gaat doen volgende week.

Fijn om te lezen en mooi voor je dat het gewoon zijn werk goed doet.

Maar wat ik niet begrijp is, waarom deze combinatie gefintetuned moet en er extra kosten gemaakt moeten worden om goed te kunnen werken.

Goed om te weten trouwens, want ook die 100-400 II staat bij mij op de wenslijst. Had al naar een indiccatieprijs gevraagd wat mijn huidige 28-300 IS nog moet opbrengen met inruilen.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Mozes schreefCOLONGoed om te lezen boko.

Nu kan ik er compleet naast zitten.
Ik probeer het allemaal een beetje te volgen via de fotografie sites.
En nu lijkt het mij, dat de nieuwe 7D beter presteert met de laatste nieuwe canon lenzen.
Vooral de de nieuwe 100-400mkII schijnt een perfecte combi te zijn.
Met oudere lenzen lijken de probs die je leest zich voor te doen.
Hmmm ... als dat zo is, vind ik ook dat zorgelijk. Anderzijds ... het is niet iets waar o.a. Michael Daniel Ho in zijn review in nov-2014 over schreef qua AF problemen. En die heeft toch aardig wat toplenzen ter beschikking.
Wel gave foto's maakt die gast.:p
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

OntspanKnop schreefCOLON
boko schreefCOLONik moet eerlijk zeggen dat ik weinig problemen met mijn 7d2 ondervind , ook qua AF . ik heb het programma Reiken Focal aangeschaft en die de berekening laten doen voor mijn 100-400 mk2 en die kwam uit op fine tuning +7 en naar mijn idee is het goed zo .
ik ben dan ook erg benieuwd wat die FW updat gaat doen volgende week.

Fijn om te lezen en mooi voor je dat het gewoon zijn werk goed doet.

Maar wat ik niet begrijp is, waarom deze combinatie gefintetuned moet en er extra kosten gemaakt moeten worden om goed te kunnen werken.

Goed om te weten trouwens, want ook die 100-400 II staat bij mij op de wenslijst. Had al naar een indiccatieprijs gevraagd wat mijn huidige 28-300 IS nog moet opbrengen met inruilen.
er hoeft echt geen extra kosten gemaakt te worden hoor want ook zonder dat programma kun je de Finetuning prima instellen. maar met dat programma kan je meer dan alleen dat en wou het programma gewoon hebben . maar nogmaals ik heb echt wel een keer een misser hoor ,. maar stel dat je een vogel op 150 meter fotografeert met 400mm dan is het toch logisch dat de oogjes lang niet zo scherp zijn als dat je hem van 20 meter afstand fotografeert. ik zal dadelijk een voorbeeld plaatsen. (als dat mag hier)
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

dit is een foto van mijn 7D2 met 100-400 mk2 .
vogeltje op ongeveer 2 meter afstand 400mm
90 procent crop.

Afbeelding
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONdit is een foto van mijn 7D2 met 100-400 mk2 .
vogeltje op ongeveer 2 meter afstand 400mm
90 procent crop.
Gaaf en scherp dat koppie van de Pimpelmees (denk ik)! Mooi ook dat met zo'n lens, vooral dieren op kortere afstand mooi op de plaat vastgelegd kunnen worden.
Dat ervaar ik hier ook met vogels en Eekhoorntjes, maar dan met mijn 28-300 mm.

Overigens zag ik ook dat je de 100 mm macro hebt, dan heb je aardig dat wat ik hebben wil of heb.:-))
De 100 mm macro heb ik hier ook (geen IS), waar de AF niet meer van doet. Ook deze staat hoog op de wenslijst samen met de 7D MK II
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLON
OntspanKnop schreefCOLON
boko schreefCOLONik moet eerlijk zeggen dat ik weinig problemen met mijn 7d2 ondervind , ook qua AF . ik heb het programma Reiken Focal aangeschaft en die de berekening laten doen voor mijn 100-400 mk2 en die kwam uit op fine tuning +7 en naar mijn idee is het goed zo .
ik ben dan ook erg benieuwd wat die FW updat gaat doen volgende week.

Fijn om te lezen en mooi voor je dat het gewoon zijn werk goed doet.

Maar wat ik niet begrijp is, waarom deze combinatie gefintetuned moet en er extra kosten gemaakt moeten worden om goed te kunnen werken.

Goed om te weten trouwens, want ook die 100-400 II staat bij mij op de wenslijst. Had al naar een indiccatieprijs gevraagd wat mijn huidige 28-300 IS nog moet opbrengen met inruilen.
er hoeft echt geen extra kosten gemaakt te worden hoor want ook zonder dat programma kun je de Finetuning prima instellen. maar met dat programma kan je meer dan alleen dat en wou het programma gewoon hebben . maar nogmaals ik heb echt wel een keer een misser hoor ,. maar stel dat je een vogel op 150 meter fotografeert met 400mm dan is het toch logisch dat de oogjes lang niet zo scherp zijn als dat je hem van 20 meter afstand fotografeert. ik zal dadelijk een voorbeeld plaatsen. (als dat mag hier)
Klopt dat het ook zonder programma kan, maar zag ook dat velen daar moeite mee hadden. Zit hem volgens mij ook mede in de tussenweg te kiezen bij zoomlenzen, althans wat ik er van begrepen heb.

Die 100-400 is gewoon een gave lens en verheug me best wel op de combinatie met de 7D MK II (tenzij ik toch nog anders beslis).
Natuurlijk willen we geen missers en altijd alles scherp hebben, maar dat zal hem niet worden.:p
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

het is indd een pimpelmeesje ,qua objectieven ben ik er bijna voor wat ik gebruik , wil nog een 24-70 2.8 of een 24-105 F4 en een 70-200 2.8 mk2 .
@ontspanknop, ik weet zeker dat je geen spijt zal krijgen als je de 7d2 en de 100-400 mk2 zal aanschaffen . ik ken nog 2 andere mensen met een 7d2 en die zijn er ook zeer tevreden mee .
het fijne van de nieuwe 100-400 vind ik indd de korte scherpstel afstand. ze geven 98cm op maar je kan op 400 mm nog dichter erop . heb het eens geprobeerd maar ik kan 78 cm op het object en dan stelt hij nog scherp op 400 mm
tevens ken ik ook iemand met een 6D maar als die bv snel een vogel in vlucht wil schieten gaat dat niet lukken omdat die camera simpelweg daar gewoon iets te traag voor is .. overigens is dat geen slechte camera waar begin volgend jaar de mk2 van uit komt.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONhet is indd een pimpelmeesje ,qua objectieven ben ik er bijna voor wat ik gebruik , wil nog een 24-70 2.8 of een 24-105 F4 en een 70-200 2.8 mk2 .
@ontspanknop, ik weet zeker dat je geen spijt zal krijgen als je de 7d2 en de 100-400 mk2 zal aanschaffen . ik ken nog 2 andere mensen met een 7d2 en die zijn er ook zeer tevreden mee .
het fijne van de nieuwe 100-400 vind ik indd de korte scherpstel afstand. ze geven 98cm op maar je kan op 400 mm nog dichter erop . heb het eens geprobeerd maar ik kan 78 cm op het object en dan stelt hij nog scherp op 400 mm
tevens ken ik ook iemand met een 6D maar als die bv snel een vogel in vlucht wil schieten gaat dat niet lukken omdat die camera simpelweg daar gewoon iets te traag voor is .. overigens is dat geen slechte camera waar begin volgend jaar de mk2 van uit komt.
Toch ben ik nog niet overtuigd wat die 7D MK II aangaat en heb nog ff de tijd de kat uit de boom te kijken. Ben wat dat betreft ook zeer nieuwsgierig wat een firmware update gaat doen, en helemaal ...wat het effect daarvan is.
De 6D is ook een mooie camera, maar die heb ik momenteel nog iets minder op mijn netvlies staan juist vanwege o.a. een 'tragere' AF.

En wat de lenzen aangaat, lang kon ik het doen met de 18-55 kitlens (niet veel gebruikt), de 100 mm Macro (geen IS) en de bijna standaard aanwezige 28-300. Maar ik wil meer tele, dus die 100-400 zou ideaal zijn. Moet dan wel nog een lens waarmee ik dan de fotoshoots ook nog mee doen kan ...de 24-105 4 staat al langer in beeld bij mij.
Wensen ...die zijn er vaak genoeg.:-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar