Lightroomvraag

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
JettyB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2011 08:56

Hallo,

Misschien dat een van jullie mij kan helpen.

In Lightroom heb ik mijn originele foto's bewerkt, geëxporteerd naar mijn website, vervolgens heb ik een presentatie gemaakt.

Nu heb ik 3 verschillende versies in Lightroom staan
1. mijn originele/bewerkte foto
2. een foto met logo (voor de website)
3. een import foto (voor de presentatie?)) van dezelfde foto.

Alleen, ik heb de foto's voor de website naar een andere schijf geëxporteerd. De presentatie heb ik naar een USB-stick geëxporteerd. Op die plaatsen zijn de foto's/presentatie ook te vinden.

Klopt het dat er na iedere export een nieuwe kopie wordt aangemaakt of doe ik iets fout of zie ik een instelling over het hoofd?

Groeten, Jetty
Anoniem 4

Kan het zijn dat je in het exportvenster bij Exportlocatie een vinkje hebt staan bij "Toevoegen aan deze catalogus". Dat zou een verklaring daarvoor zijn. Vinkje weghalen en nog eens proberen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb het net nog even geprobeerd en inderdaad als je bij Exporteren "opnemen in catologus" aanvinkt krijg je de geexporteerde foto ook in je catalogus en krijg je dus dubbele foto's.

Ik gebruik deze functie eigenlijk nooit. Ik importeer foto's bewerk deze en exporteer dan waarvoor ze nodig zijn. Vaak verwijder ik de gexporteerde foto's weer van de schijf als ik ze gebruikt heb. Als ik ze opnieuw nodig heb exporteer ik ze opnieuw. Enige dubbele foto's zijn foto's die ik op verschillende manieren wil bewerken dan maak ik een virtuele kopie.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 4

Ha, ha geloofde je me niet, Richard. :D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Tuurlijk wel Gerard alleen ik wou even zien hoe het werkte en waar dit vinkje gezet kon worden. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
JettyB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2011 08:56

Bedankt, dat is het!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar