Macro belichting EOS 600D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Werk je al met de Av-stand? Zodat je de scherptediepte kan instellen?
(hint)
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
css
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015 21:20

dat hele gedoe met foto's uploading is een fiasco, ik ga van venster naar venster naar venster en zie geen knoppen om te uploaden. is er nog een andere methode?
css
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015 21:20

Ik heb alle standen geprobeerd, ik ben al een aantal maanden aan het stoeien.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

css schreefCOLONdat hele gedoe met foto's uploading is een fiasco, ik ga van venster naar venster naar venster en zie geen knoppen om te uploaden. is er nog een andere methode?
woody111 schreefCOLONOm foto's te plaatsen kijk dan eens Hier en Hier als je het via een flickr account wil doen.
Zoals Woody ook al aangaf, kan je foto's uploaden via je album en via een hostingsite zoals Flickr. Zie de linkjes in de post hierboven. Welke methode probeerde je en wat lukt er dan niet?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

css schreefCOLONdat hele gedoe met foto's uploading is een fiasco, ik ga van venster naar venster naar venster en zie geen knoppen om te uploaden. is er nog een andere methode?
Uploaden is inderdaad verschrikkelijk ingewikkeld.
Dat ligt niet aan jou!
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Qua hosten van je foto's zijn er legio mogelijkheden, dat kan hier op het forum (inderdaad niet de meest intuitieve, maar helaas zo'n beetje de enige gallery die er te vinden is voor phpbb). Je kan ze op Flickr plaatsen, of op Photobucket, en zo zijn er nog wel een buts te vinden
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

css schreefCOLONdat hele gedoe met foto's uploading is een fiasco, ik ga van venster naar venster naar venster en zie geen knoppen om te uploaden. is er nog een andere methode?
http://nl.tinypic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Klik op ' bestand kiezen '. dan krijg je een window met alle mappen op je harde schijf en daar kan je je foto opzoeken en aanklikken.

Dan bij ' Verklein ' het gewenste formaat kiezen (grootte van je foto die zal getoond worden), je kiest dan voor ' message board '.

Dan klik je ' Nu uploaden ' , soms moet je even door een spamrobot controle, soms niet.

Even wachten.

Dan kopieer je uit het tweede vakje (IMG-code voor forums & berichtenforums) de link en die zet je dan op het forum.
css
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015 21:20

aha, ok.......ik stuur de beste foto's die ik kan maken van het moeilijkste onderdeel dit weekend...

Ik ben inmiddels alweer een heeeeel stuk verder...jullie tips waren fantastisch...zo in eerste instantie las ik dingen die ik al geprobeerd had en niet werkte, maar nooit in combinaties van verschillende instellingen.

Ik heb een paar prachtige foto's kunnen maken.....superlicht, helder en scherp

ik heb de gewone lens
ingesteld op P
Grote daglichtlamp met filter
Witte achtergrond, (zoals ik dat altijd heb gewild)
Spotmeting aangezet en tatdaaa....ook de flitser erbij...ik word helemaal blij, ik kan mijn ogen niet geloven. :) :)
css
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015 21:20

Gelukt geloof ik met upload, dank....!

Ik heb hier 2 foto's met dezelfde camerainstelling, verschil zit hem in de lamp, die in foto 1 aan staat en foto 2 uit staat. Het balletje is 3 mm donkergrijs, foto 2 komt er het dichts bij, maar de achtergrond is wederom te donker, maar het onderwerp is wel scherp (genoeg)

Instelling camera:
Flitsen en spotbelichting aan.
P
Standaard lens
camera op statief

Afbeelding
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Kun je die achtergrond lamp niet verder weg zetten? Dan is ie minder fel.

Kijk uit dat de camera niet scherp stelt op de reflectie.
Bij twijfel handmatig scherpstellen.

want zo'n camera stelt op alles scherp wat ie maar tegen komt.
Hier stelde de camera scherp op de reflectie in een spiegelbol
Afbeelding
grappig maar in jouw geval totaal ongewenst
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
css
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015 21:20

Hoe kun je voorkomen dat de op spiegeling wordt scherpgesteld?
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Niet? Ik weet niet hoe behalve de autofocus uitzetten.
Meestal is naast de reflectie mikken genoeg
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Sluit de camera met de USB-kabel aan op je PC en gebruik de EOS-utility.
Dan zijn vrijwel alle functies vanaf de PC in te stellen; gebruik LiveView om het scherpstelpunt te vinden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
css
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015 21:20

Ik gebruik eos utlity, maar het onderwerp is zo klein (3 mm) dat het scherpstelvak op de camera ruimschoots om het onderwerp heen gaan. Ik ga wel iets proberen met afstanden ed om het glansvlekje buiten het scherpstellen te houden.
Wederom dank!
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

@ccs
ook als je 10x bent ingezoomed via liveview?

PS
als je met eos utility werkt kun je extreem goed handmatig scherpstellen.
Moet je wel de MF knop in eos-utilty aanzetten
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
css
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015 21:20

Op MF is op een onderwerp 3mm toch te klein, ik kan het niet genoeg vergroten om te zien of het scherp is. Dat is dan toch een beperking van de lens en heb daarvoor een macrolens nodig denk ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar