Een prachtige winterse dag

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Michaelvg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 21:59

Op een mooie winterse dag vol met sneeuw kon ik dit moment niet laten schieten. Ik vind persoonlijk dat dit echt een prachtige foto is geworden, maar ben ook erg benieuwd naar jullie reacties :)

47446
Canon Eos 700D
EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS STM
EF-S 55-200 mm f/4.5-5.6 IS
EF 50 mm f/1.8 type 2
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hoi Michael,
Gebruik volgende keer liever [photoid]XXXXX[/photoid] voor het plaatsen van de foto. Dan zien we hem gelijk op groot formaat.
Op de plaats van de XXXXX plaats je het nummer van de foto zoals getoond in je gallery, 47446 in dit geval.

M.b.t. de foto denk ik dat er meer in had gezeten bij een ander standpunt. Ik zie nu wel heel veel takken... Iets lager standpunt en de zon iets meer in de rechter bovenhoek misschien?

Groet!
Dward

47446

Michaelvg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 21:59

Hoi Dward,

Dat zal ik de volgende keer doen! Bedankt voor de tip. Ik ben nog niet zo actief geweest op het forum.

Voor wat betreft de foto is het inderdaad een mogelijkheid geweest om een lager standpunt te proberen. Ik neem het mee voor de volgende keer!

Groet,
Michael
Canon Eos 700D
EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS STM
EF-S 55-200 mm f/4.5-5.6 IS
EF 50 mm f/1.8 type 2
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ik denk zelf dat je met een lager standpunt die bramen erg prominent in beeld zou zetten. Wel zou ik die 2 elektriciteitskastjes weg geshopt hebben.

Kleuren zijn wel fijn. Je wordt door de sporen ook goed de foto ingetrokken
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Het is een mooie foto geworden. Ik vind dat je de zonnestralen mooi gefotografeerd hebt in die warme kleuren in dit bijna zwart-wit foto.

Ik heb wel een vraag voor de fotografen op dit forum:
Als de fotograaf een ander standpunt gaat innemen om deze foto te maken waarbij de tips worden meegenomen die hier worden geplaatst, zou dat geen verzwakking zijn van de lichtinval van de zon die zo mooi is gefotografeerd? Je heb toch te maken met een verandering van de hoek t.o.v. de zonnestraal.


groet

Theo
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Het is een prima winterse foto geworden. De 2 kastjes onderbreken een beetje de stralen dat is jammer.
Een lager standpunt zou er mss voor gezorgd hebben dat de zon niet zo mooi door de bomen zou komen.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar