Budget Video kop: Benro S6, Sirui VH-10 of Manfrotto 500AH?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Ik zoek nu een tijdje naar een video kop en ben er nog niet uit. De manfrotto is een stap lager zover ik kan opmerken uit de reviews maar toch gaan mensen er naar terug. De Sirui VH-10 moet erg goed zijn en is nieuwer maar de Benro S6 is een favoriet en heeft variabele drag en spring loading. Ik neig zelf naar de Benro maar lees soms ook weer kleine problemen zoals een schurende pan lock. Pan drag zou ook vrij zwak zijn (wat mij weer goed uit zou komen).

Er komt voor nu een 70D met 70-300L op. Later wellicht een scherm erbij en microfoon edg. Gewicht dus nu 2kg maar gaat naar de 3-4kg later.

Wie gebruikt een video kop en heeft er ervaring met 1 van de 3 genoemde? Budget is maximaal 200 maar 150 bevalt me beter. Als statief heb ik een MeFoto A2350 en die kan het prima dragen met een extra gewicht eronder.
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Ben bij kamera express geweest om eens 2 te bekijken. Ze hadden de Sirui helaas niet op voorraad dus die heb ik niet kunnen bekijken. De manfrotto heeft een erg stugge pan en dat is voor mijn gebruik niet handig. De Benro is veel soepeler en ik snap dat sommige dat niets vinden. Voor mij is het echter super. Ook de instelbare counter balance en tilt drag waren handig dus het is de Benro geworden. 5 jaar garantie is ook super. Hij oogt soms wat simpel maar voelt in gebruik degelijk aan. Voor het geld prima opties. Binnenkort eens wat testen ermee in het veld. Thuis met vergelijkbaar 6700mm gespeeld en dat was nog iets bruikbaar zelfs :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar