Studio set voor groeps fotografie, klein budget

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Ivo R.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2010 21:11
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Dag Allemaal,

Tijd niet meer online geweest, maar heb jullie hulp nu nodig.
Ik moet binnenkort voor school kerst foto's maken, dit zal gaan in groepen van ongeveer 2 tot max 10 (zeer dicht op elkaar). De foto's zullen binnen gemaakt worden.
Vorige jaar heb ik dit gedaan met alleen een 580exii (remote via het plafond) maar zit nu toch te denken om een studio setje aan te schaffen.
Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken, maar specifiek voor groeps fotografie kan ik niet echt iets vinden.
Als camera heb ik een 40D met 24 - 105 L lens. Verder heb ik naast mijn flitser nog een st- e2 transmitter liggen.
Mijn budget is ongeveer 200 euro max, nou is er best wel wat te koop onder die prijs (nieuw en 2de hans). Maar waar moet ik nou op letten? hoeveel Watt?
softbox of paraplu? Welke merken zijn beter, welke minder?

Alvast bedankt,

Ivo
40D | 24-105 L IS USM |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

12 berichten in 4 jaar is inderdaad niet heel actief ;-)
Ik ben geen expert maar mij lijkt het veel te ambitieus om nu nog een studioset aan te schaffen voor kerst foto's ( over 2 weken!) beter zou zijn het nu aan te schaffen en een jaar te gebruiken om er mee te werken... Lees oefenen...
Mijn advies: Gebruik wat je vorig jaar hebt gedaan
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Eens met Wibo! Niet enkel om de learning curve, je kan nooit comfortabel werken als je die flitsers nog maar een week hebt en er nog niet vertrouwd mee bent. Maar ook gezien je budget.. Voor 200,- krijg je een budget flitsset die nog niet veel uithaalt, je zal ook modifiers nodig hebben, etc
Ivo R.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2010 21:11
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Ik snap jullie zeker, probleem is dat ik vorig jaar in een kleine ruimte met TL en flits werkte, nu is het in een grote ruimte met te hoog plafond en vrij weinig licht.
Ik ben bang dat ik het met alleen de flits het niet ga redden, misschien hebben jullie andere ideeën? Op zich heb ik nog een week op flink te oefenen, instelling uit proberen en zien hoe het werkt. Ik hoor graag van jullie!


Groet Ivo
40D | 24-105 L IS USM |
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Wat wil je met de flitsset bereiken?
Achtergrond uitlichten of de mensen zelf?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar