Hulp gezocht bij kalibratie Sigma 18-35mm f/1.8 Art op 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Dat is logisch omdat de spiegel opgeklapt is bij LiveView en er dus geen licht kan vallen op de AF-sensor voor de PDAF.
De 70D werkt toch met dual pixel focus systeem, ttz. direct via de beeldsensor.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Amberes schreefCOLONDe 70D werkt toch met dual pixel focus systeem, ttz. direct via de beeldsensor.
Ja, maar de sensor wordt alleen belicht als de spiegel niet in de weg zit.
Je zou dus kunnen zeggen dat de 70D een dual-AF systeem heeft, één op de beeldsensor met dual-pixel AF op basis van contrastdetectie en één op de klassieke manier via de spiegel op basis van fasedetectie.

Dat is ook de reden dat niet alle Canon-objectieven evengoed met het dual AF systeem overweg kunnen (Canon heeft daar ergens een lijstje van gepubliceerd).
Het is ook een uitdaging voor derdepartij-fabrikanten.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Nee hoor, Canon's dual pixel is met fase detectie dmv. de fotodiodes op de beeldsensor. Er komt daar in principe geen contrast detectie meer aan te pas, wel bij niet compatibele lenzen of als een extender gemonteerd is.

Dat is wel zo bij de 700D en de 100D die werken ook via de beeldsensor maar met een hybride systeem, ttz. fase en contrast, eerst fase omwille van de snelheid, dan contrast omwille van de precisie. Daarom is dat systeem ook trager dan dat van de 70D. Dat van de 100D is ' beter ' omdat het een groter oppervlakte van de beeldsensor kan gebruiken, het heet daarom dan ook type II Hybrid Cmos AF.

http://nl.canon.be/Support/Consumer_Pro ... index.aspx

Je zal zien dat bijna alle recentere lenzen compatibel zijn, de 100 mm. macro is bv. een van de uitzonderingen .
Laatst gewijzigd door 1 op Amberes, in totaal 28 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Amberes:
Kijk, ik loop achter!
Dank dat je mij er op wijst.
Ga me inlezen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar