Louwman Museum

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Tijdens het opruimen op mijn computer kwam ik een serie foto's tegen waarvan ik het bestaand al láng vergeten was. In maart 2012 ben ik in het Louwman Museum geweest en heb ik onderstaande foto's gemaakt. Terugkijkend herinnner ik me weer hoe lastig het daar fotograferen is met al die plaatjes + draden, beroerde verlichting, reflecties, en niet te vergeten die irritante andere bezoekers... :wink: :mrgreen:

foto 1:
AfbeeldingIMG_0542A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2:
AfbeeldingIMG_0540A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3:
AfbeeldingIMG_0536A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 4:
AfbeeldingIMG_0497A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 5:
AfbeeldingIMG_0433A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 6:
AfbeeldingIMG_0435A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 7:
AfbeeldingIMG_0439A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 8:
AfbeeldingIMG_0468A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 9:
AfbeeldingIMG_0331A by marcoeoscanon, on Flickr

Denk dat ik er nog maar eens heen moet, sinds ik daar was heb ik wel weer wat geleerd qua fotografie, dus ik ga mezelf gewoon nog een herkansing geven ;)

Bedankt voor het kijken, commentaar is welkom!

Groet, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

't is daar inderdaad vrij beroerd qua licht enzo, dus daarmee rekening houdend staan ze er toch behoorlijk fraai op!
Heb je een externe flitser gebruikt?

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dank je!

Ik heb soms wel, soms niet mijn flitser gebruikt (te zien in de exif op Flickr).
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Mooie serie!!

Ik zou zelf foto 6 niet geplaatst hebben, maar da's een persoonlijke keuze.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ondanks de omstandigheden toch een fraaie serie. Het museum staat al een paar winters op mijn verlanglijstje maar het komt er niet van.
Mag je daar met statief naar binnen?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dank voor jullie reacties!

@ Jaap: waarom zou je foto 6 eruit laten? Vanwege de nazi-link?

@ Dward: Ja, dat mag gelukkig. Anders is het helemaal a heel of a job ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Complimenten. Ik zou foto 9 eruit gelaten hebben. Interieur en zwart-wit.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Ik vind ze erg geel, heb je in RAW of op Jpeg geschoten? Het is niet de allerbeste locatie om foto's te maken nee.

En @Jaap, ik snap ook niet waarom #6 eruit zou moeten, zijn jullie zo beschermend hier?
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Gezien de leeftijd van de auto's en de gele belichting vind ik het best een geslaagde combinatie.

Nr 9 valt dan eigenlijk een beetje uit de toom, vanwege het z/w.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Ik vind het best een mooie serie, maar inderdaad ook erg geel.

@Jaap
De VW kever (like it or not) is nu eenmaal ontworpen en tot grote bloei gekomen tijdens de nazi periode.
In deze context is de foto op de achtergrond alleen maar gebruikt om de historie van de auto aan te geven.
Ikzelf, en wij hebben meerdere familieleden verloren in de vernietigingskampen, kan hier geen redenen in vinden om deze foto niet te plaatsen.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Marco,
Ik vind ze gewoon mooi, dat gele past wel zo als hier al gezegd bij deze serie! Ik heb er van genoten.

Dus heb ik een vraag! Ben je wel eens bij The Gallery in Brummen geweest? thegallerybrummen.nl

Heb daar een tijdje geleden ook e.e.a. gefotografeerd. Maar wanneer je naar de prijzen van de auto’s daar kijkt.......en ze worden verkocht! Maar zeker de moeite waard om er eens heen te gaan!

Vr. gr,

Roel J.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

jans1960 schreefCOLONIk vind het best een mooie serie, maar inderdaad ook erg geel.

@Jaap
De VW kever (like it or not) is nu eenmaal ontworpen en tot grote bloei gekomen tijdens de nazi periode.
In deze context is de foto op de achtergrond alleen maar gebruikt om de historie van de auto aan te geven.
Ikzelf, en wij hebben meerdere familieleden verloren in de vernietigingskampen, kan hier geen redenen in vinden om deze foto niet te plaatsen.
't is volgens mij een Mercedes en geen VW, maar dat terzijde :)
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Leuke serie Marco! Ben benieuwd naar de versies van je nieuwe bezoek :D
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

mikeeagle schreefCOLON[

't is volgens mij een Mercedes en geen VW, maar dat terzijde :)

Klopt, ik zit echt helemaal fout. :D :D
Hele nacht gewerkt en dan ben je niet erg oplettend in de ochtend.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Het is al een paar keer voorbijgekomen, maar ik vind de foto's nog al gelig. Zelf zou ik proberen om dat te corrigeren door met de witbalans te gaan spelen. Op de compositie heb ik niet echt iets op te merken. Wellicht had ik geprobeerd een aantal foto's iets ruimer te kaderen. Nu staan er op sommige foto's op de achtergrond een aantal halve posters/afbeeldingen.

Ik hoop dat je iets kan met mijn reactie.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Bedankt voor de reacties weer!

De foto's zijn inderdaad gelig. Met dank aan de verlichting aldaar ;) Ik heb de foto's toendertijd (een paar jaar geleden inmiddels) in jpeg geschoten. Even de witbalans aanpassen zit er dus niet in. Mij stoort het overigens niet heel erg, omdat het recht doet aan de beelden die ik in m'n hoofd heb. Maar technisch ideaal is het inderdaad niet ;)

Foto 9 had ik achteraf inderdaad beter apart kunnen plaatsen, maar ja, om er nou een apart topic van te maken vond ik toen ook weer to much. Had ik beter wel kunnen doen.

@ Roel: ik ken The Gallery wel, ben er ooit geweest, maar niet om te fotograferen. Heb eigenlijk geen idee of ze dat op prijs stellen daar. Is wel een hele mooie locatie om eens los te gaan, zelfs als je de auto's buiten beschouwing laat ;)

@ Martijn: dat volgende bezoek zal nog wel ff duren, en ik begreep dat de auto's nu nog veel minder vrij én door schotten gescheiden staan opgesteld. Voor de fotograaf dus veel minder interessant.

@ Hypnotixed: ruimer kaderen levert in dit museum teveel storende elementen op. Zou wel mooier zijn, maar is feitelijk vaak onmogelijk.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Marco,

Heb daar toen geen enkel probleem gehad met fotograferen. Maar ik heb geen statief gebruikt. Toen ik er was met mijn boot maat (groot auto liefhebber en kenner) was een groot gedeelte van de voorraad naar een beurs in Duitsland. Maar er was nog genoeg aanwezig. Gebouw alleen al is inderdaad erg de moeite waard om te zien en dus te fotograferen.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dankzij de gratis download van Photomatix (zie hier) heb ik ook nog een paar HDR-foto's gemaakt. De eerste twee foto's bestaan uit drie foto's, de derde foto uit vijf. Ben benieuwd of jullie die kunnen waarderen!

foto 1:
AfbeeldingHDR4A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2:
AfbeeldingHDR1A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3:
AfbeeldingHDR2A by marcoeoscanon, on Flickr

Bedankt voor het kijken!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Wat grappig om foto's van het Louwman museum nu hier te zien. Ik had er nog nooit van gehoord tot ik vorige week daar binnen een bedrijfsreportage moest maken. Prachtige auto's, en een sfeervolle omgeving voor een paar leuke portretfoto's van enkele heren in pak.
Natuurlijk heb ik het museum an sich niet echt bezocht (heb alleen een deel op de begane grond gezien).
Niet alle foto's zijn lekker met betrekking met de witbalans. Maar dat al is gezegd. Voor de rest vind ik het standpunt in veel gevallen niet lekker: te hoog waardoor je teveel 'neerkijkt' op de auto's. De HDR begrijp ik niet want in een gebalanceerde verlichting van die auto's is dat totaal nutteloos. Het levert zelfs een dof uiterlijk uit (foto2 en 3) of is niet goed uitgevoerd (foto1 wat een overbelichte plek op de grond heeft) Ik zie er meer tonemapping trucjes dan HDR in.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

1 en 3 (wellicht de mooiste auto uit de collectie en (een) van de eerste 4WD's ter wereld) kunnen mij bekoren, alleen de HDR had ik er niet uitgehaald :)

Gr,

Michiel
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar