FotoMagico 4

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Seessie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2014 10:47

Omdat mijn iphoto op mijn MAC niet goed werkt, overweeg ik FotoMagico 4 aan te schaffen voor m'n dia- en videovoorstellingen.
Heeft iemand ervaring, c.q. zou dit een goede beslissing zijn?

Zo niet, heeft iemand adviezen v.w.b. alternatieve software?

Bedankt alvast,
Seessie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voor wie het niet kent, zoals ik:
http://boinx.com/fotomagico/#
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hoezo werkt iPhoto op je Mac niet goed? Ligt het aan het programma of mis je functionaliteit?

Groet!
Dward
Seessie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2014 10:47

Op een of andere manier beschouwt iPhoto foto's, die bewerkt zijn in Lightroom of Photoshop als corrupt. Ik kan dan de voorstelling niet op basis van 1080 p exporteren naar iTunes (wel met 720 p). Ik mis dan dia's of de overgangen werken niet. Apple geeft Adobe de schuld. Als ik JPEG-foto's direct naar iPhoto verstuur, heb ik nergens last van. Dus wil ik een nieuw programma want ik krijg het probleem (ook met behulp van AppleCare) niet opgelost.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Onvoorstelbaar dat je Apple niet functioneert met Iphoto!
Ik heb mijn Imac inmiddels een jaar of drie en gebruik Lightroom en Creative Cloud (Photoshop) en ondervind nooit problemen.
Misschien moet je gewoon het bewerkingsprogramma van Apple gebruiken , Aperture. Dat zal zeker goed functioneren.

Ligt jouw probleen niet in een niet-erg-nieuwe versie van Photoshop? Is zo maar een idee, hoor!
Seessie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2014 10:47

Zoals gezegd, zelfs de senior medewerkers van Apple (Care) komen er niet uit.
Het is ook een probleem van de laatste paar maanden; ik zelf denk dat het iets met de laatste up-dates van Maverick en Yosemite te maken heeft, waardoor er toch een probleem is gerezen tussen de Maverick en Adobe software.
Maar omdat ik het probleem niet krijg opgelost, wil ik overstappen op andere software.
Vandaar mijn oorspronkelijke vraag over "wie er ervaring heeft met FotoMagico 4 of een te adviseren alternatief?

Alvast bedankt voor een antwoord op deze specifieke vraag.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar