jpg correct

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Johan-Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 09:59
WoonplaatsCOLON Dongen

Hoi,
Een vraagje.
Er ging iets mis met het copieren van foto's van de camera naar de computer.
Ik dacht dat alles op cd computer stond, maar helaas.
En het geheugenkaartje al gewist.

Met software heb ik de foto's alsnog teruggehaald naar de computer.
Echter een groot aantal foto's worden niet meer weergegeven in de de fotoviewer. Een aantal ook wel.
Ik krijg een foutmelding: "Afbeelding kan niet worden geopend".

Heeft iemand nog tips om deze jpg's te herstellen?

Johan-Paul

PS.
Ik heb de foto's niet op het geheugenkaartje teruggezet maar direct op de hard disk.
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0-F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Als je de geheugenkaart nog niet gebruikt hebt, zou ik de recovery daarop doen...
Apple fan, Canon volger...
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Heb ik niet zoveel ervaring mee. Wel zou je, voordat je iets op je geheugenkaartje gaat doen, een kopietje/diskduplicate kunnen maken van de gehele geheugenkaart . Als je een beetje handig met unix/linux/mac bent kan je dit in een terminal sessie doen mbv "dd" commando, "dd if=<geheugen_kaart_device> of=~/card.dump bs=1k" oid. Op die manier kan je veilig elke soort recovery software loslaten op je memory kaart en later altijd weer de oorspronkelijk huidige informatie terugzetten om bijvoorbeeld met een andere tool nogmaals een recovery te proberen.
Anoniem 4

Uit je verhaal begrijp ik dat je al een reddings(recovery)poging hebt ondernomen.
Met software heb ik de foto's alsnog teruggehaald naar de computer.
Bij sommige foto's is dat gelukt, maar bij andere niet. Dat laatste kan betekenen dat die foto's onherstelbaar zijn beschadigd, maar het kan ook zijn dat bij die foto's het juiste bestandstype (extensie) niet kon worden achterhaald.
Dan wil het nog wel eens helpen om de niet herkende bestanden te hernoemen met de extensie ".jpg"
Lukt dat niet, dan heeft de recovery het bestand niet kunnen terughalen omdat het mogelijk al overschreden is.
Misschien dat het met andere software nog wel iets kan worden gered. Er zitten nog wel wat verschillen tussen de verschillende recovery-programma's. Welke software heb je gebruikt?
Het wissen van een geheugenkaartje hoeft overigens geen ramp te zijn, tenminste als het kaartje daarna niet opnieuw is gebruikt voor opslag van data/foto's.
Gebruikers-avatar
Johan-Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 09:59
WoonplaatsCOLON Dongen

Ik heb de sotware van Recuva gebruikt om de bestanden terug te halen.
De bestanden hebben wel allemaal de jpg extensie.
Hebben jullie ervaringen met andere software?

Want ik denk wat er gebeurt is (heb het niet zelf gedaan).
Tijdens het copieren van de foto's van de camera naar de computer, is al gekeken naar de foto's die dan op de computer stonden, en waarschijnlijk, tijdens het copieren nog, al bezig geweest met het verwijderen van sommige foto's.

Waarschijnlijk staat er ergens een 0 of 1 niet goed.
Heeft iemand ervaring om de jpg file te editten? Mogelijk is het aanpassen van de header al voldoende.

Ik zal in iedergeval nog proberen de data terug te zetten op het geheugenkaartje



JP
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0-F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |
Anoniem 4

Dat is echt het laatste wat je moet doen, want dan zet je nu corrupte data terug op het geheugenkaartje.
Als het kaartje nog niet overschreven is met andere data, dan ligt daar de beste kans op herstel.
Eerst zoals Sunblade hierboven ook al aangeeft, eerst een image maken van het kaartje.
Dan Recuva loslaten op het kaartje en de resultaten wegschrijven naar een locatie op harde schijf.
Als dat niet wil lukken, kom je al snel bij betaalde professionele recovery-software en ook daarmee heb je geen garantie op succes.
Zijn de foto's heel erg belangrijk dan kun je nog naar een recovery-bedrijf, maar dan mag je wel wat aftikken.
Heb je trouwens al in de prullenbak gekeken of vandaar gewiste (niet corrupte) bestanden nog zijn terug te halen?
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Johan-Paul schreefCOLONHeeft iemand ervaring om de jpg file te editten? Mogelijk is het aanpassen van de header al voldoende.
Even googelen op "JPG repair".

Hans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar