Help! Portable monolight?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hallo allemaal!

Aangezien mijn fotografie werk de goede kant op gaat wil ik gaan investeren in een portable monolight.
Deze zal ik gaan gebruiken op locatie icm auto's. Dus dat zijn grotere objecten.

Om een ramp scenario te schetsen wil ik een donker kleurige auto kunnen inflitsen om 14.00 in de middag met een strakblauwe lucht.
Het liefste icm een softbox!

momenteel gebruik ik een 430ex ii en daar kom ik zonder softbox (power: 1/2) aardig mee uit de voeten bij een lichtere auto. Maar ik ben niet helemaal tevreden aangezien een softbox soms echt niet mogelijk is waardoor je erg hard licht krijgt en meer foto's moet layeren in PS aangezien de flits maar een klein gedeelte van een auto pakt.

Wat heb ik gezien?
http://www.cameranu.nl/nl/p546092/godox ... litser-kit
Specs:
- Richtgetal: 68
- Maximaal vermogen: 600Ws
- Recycletijd op vol vermogen: 2.5s
- Aantal flitsen op vol vermogen: ca. 450
- Accu: LiFePO4 (12.8V / 8000mAh)
- Flitsduur: 1/800 tot 1/2000 sec.
- Aanpassing vermogen: 16 stops van 1/32 tot 1/1
- Modelleringslamp: 20W
- Kleurtemperatuur: 5600K ± 200K
- Afmetingen batterypack: 17 x 8 x 26cm
- Afmetingen accu: 17 x 8 x 10.7cm
- Gewicht batterypack: ca. 3.9kg
- Gewicht accu: ca. 1.71kg

Met andere woorden,
heb ik aan 600W genoeg? Richtgetal 68?


Ik ga ook geen meerdere flitsers aanschaffen die ik tegelijk kan aansturen aangezien ik op locatie snel en vrij wil kunnen werken.

Bedankt alvast voor jullie hulp!
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het vermogen is natuurlijk gekoppeld aan wat je er aan hangt. Met een grote softbox de zon weg blazen vergt om meer vermogen denk ik. Maar met een reflector wordt het alweer anders. Is denk ik ook lastig en hangt af van wat voor soort foto's je wilt maken.
Misschien is 14:00 gewoon geen goede tijd op een zonnige dag voor bepaalde locaties.

Maar heb je wat voorbeeldfoto's van problemen waar je tegenaan loopt. Ik denk niet dat je het met een 430 op kunt lossen, maar misschien kan het ook anders dan met een 600Ws flitser....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar