Overstap

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Tsja, en dan is er weer 1 die overstapt naar een systeem camera: de Fuji x-t1. Van de week in Urk gekeken en ik was er helemaal weg van. Lekker licht, niet te groot (ook nog met batterypack) en relatief goedkope lenzen en camera.

Mijn Canon camera al verkocht en de rest er vanavond ook opgezet.

Jos
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Thnx.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Gefeliciteerd met de gemaakte beslissing, maar wat hebben wij aan een dergelijke mededeling?

Groet!
Dward
Anoniem 4

Misschien: goed voorbeeld doet volgen. :roll:
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Relax, zou ik zeggen; ook buiten Norway.

Het was gewoon een mededeling voor mijn Canon forum vrienden, en misschien benieuwd naar reacties.

Zucht, waarom mensen vaak agressief menen te moeten reageren op forums is mij een raadsel.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik zie in mijn reactie weinig agressiefs maar ik proef in jou berichtje wel dat je uit bent op reacties. Dat bevestig je inmiddels ook.
Wat wil je horen dan? Dat je een super goede keuze hebt gemaakt? Dat moet nog maar blijken. De eerste zin in je eerste berichtje doet bijna vermoeden dat - omdat jij óók bent overgestapt - dit wel eens het spoedige einde van de 'conventionele' DSLR en misschien zelfs wel van Canon kan betekenen. Misschien is dat ook wel zo.
Ondertussen heeft niet iedereen heeft de behoefte omwille van gewichtsbesparing over te stappen naar een compactere klasse. Op de gewichtsbesparing na zie ik ook nog geen voordelen of 'significante verbeteringen' in de kwaliteit van de foto's uit de betreffende camera. Maar dat hangt uiteraard ook niet af van waarmee men fotografeert. Dat weet jij net zo goed als ik.
Wel leuk dat de spullen relatief goedkoper zijn dan 'onze spullen'. Hou je mooi wat geld over voor een paar extra objectieven en zit je voor je het weet weer aan hetzelfde gewicht als voorheen. ;-) Maar je kan natuurlijk altijd nog je 'heavy duty' statief verpatsen en een puik carbon statief kopen. Scheelt al snel een kilo of 6 schat ik. Zou wel zonde zijn want - eerlijk = eerlijk - het is een erg mooi statief.
Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft. Kom maar op met de resultaten!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

De X-T1 is een fijn cameraatje- en dat is het (vrij naar C.J. Kievit). Het systeem is nog niet helemaal 100% uitgekristalliseerd maar heeft een enorm potentie. Ik vrees dat fuji wel de fout in is gegaan bij het ontwerp van de WR objectieven; te zwaar en te log. De 55-140/2.8 bijvoorbeeld weegt ruim een kg.

Ik ben ook helemaal over, het systeem weegt niet alleen een stuk minder maar (zeker met de aangekondigde firmware) is ook een stuk stiller en onopvallender. Voor mijn toepassing gewoon meer geschikt dan een full-size DSLR.

Veel plezier met je fuji (mij heeft het i.i.g. veel plezier in het fotograferen terug gegeven, en daar draait het toch om!?).
The Artist Formerly Known As Jeveos
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Veel plezier er mee, aktiefoto's kun je met deze camera nog niet maken, zijn niet erg geschikt om te pannen.
Maar voor de rest zal het wel goed zijn. Ik heb uitstekende foto's gezien.
Maar wel gemaakt door mensen die al erg goed kunnen fotograferen. Maar ik heb ook gezien dat verscheidene mensen het toestel na een maand wegdeden,
vanwege een complexe ( moellijke) bediening.
Affijn, The show must go on, innovatie is ook bij fotografie belangrijk. Ik juich de ontwikkelingen toe, maar ga er nog niet aan meedoen.
love my dslr teveel nog.
Gr. Paul
70D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Veel plezier met je nieuwe cam; laat de resultaten maar komen! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

jev schreefCOLON(mij heeft het i.i.g. veel plezier in het fotograferen terug gegeven, en daar draait het toch om!?).
Dit is ook het allerbelangrijkste. Zelf ben ik al weer twee jaar tevreden gebruiker van Fujifilm X camera's en heb ik uiteindelijk ook de 5D2 en 5D3 de deur uitgedaan. Mij persoonlijk maakt het niet het uit waar iemand mee fotografeert.

Wie weet komt Canon in de toekomst ook met een serieuze systeemcamera lijn. Je ziet en leest toch steeds vaker dat systeemcamera behoorlijke stap voorwaarts maakt en mensen overstappen of beslissen toch een Systeemcamera te kopen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Dward, als ik mijn eerste berichtje teruglees, lijkt de eerste zin inderdaad te suggereren dat ik vind wat jij zegt. Dat was niet de bedoeling. Ik heb niets tegen dslr en iedereen moet zelf weten waar ie mee fotografeert. Eigenlijk was het eerste zinnetje wat ironisch commentaar op mijn beslissing. Zo'n overstap gaat toch wel met veel twijfels en dubben.

Volgens mij staat het cameraatje prachtig op dat grote stuk hout dat ik als statief gebruik; het zal in ieder geval niet door zijn poten zakken door het gewicht van het toestel ;-)

Relax, ook buiten Friesland,

Jos
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar