SD kaart voor eos 600D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Rick Kloekke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2014 21:22

Hallo,

Ik ben op zoek naar geheugenkaarten voor mijn eos 600D.
Kan alleen door de bomen het bos niet meer zien welke kaarten wel of niet goed werken in deze camera. Voor het filmen sowieso klasse 6 of hoger wordt aanbevolen. Op internet zie ik dat er met veel kaarten het filmen stopt of dat het niet goed wordt weggeschreven. De een vind een bepaalde kaart wel goed werken en de ander niet...

Zijn er mensen met ervaring of weet iemand welke kaarten goed werken in deze camera vooral gericht op filmen?

ben op zoek naar 32 gb

Mvg, Rick
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

In principe maakt het voor de 600D niet uit welke, zolang het maar minimaal een class 10 kaartje is. Langzamer kan, maar dan niet op 1920x1080.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Rick Kloekke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2014 21:22

Bedankt voor je reactie. Een sandisk ultra kaartje class 10 moet het dus wel goed doen lijkt me... Betekent die ultra die op het kaartje staat dat het een uhs kaartje is? Staat er namelijk bij de ene site wel bij en de andere niet... Uhs wordt namelijk niet ondersteund door de eos 600D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

camera meenemen en uitproberen.

Maar meestal staat er ergens op een website of hij ondersteunt wordt en anders in de handleiding, die je ook bij Canon kunt downloaden.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anita87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2014 14:11

Toevallig zat ik met dezelfde vraag. Als ik fotografeer in Raw_JPG dan merk ik dat mijn camera regelmatig moet denken en helaas gaat dat ten koste van de fotomomenten.

Ik zag dat je een leessnelheid ( 30 of 45) en een schrijfsnelheid hebt (9) maakt het nog uit tussen 30/45 of is beide goed?


Bedankt alvast.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Vanaf 45/s kan ik je aanraden, dan zit je goed, als je een UHS1 card hebt, dan staat dat er ook op.
p.s. UHS-1 is een andere naam voor 10x of zoiets, en wel te gebruiken bij een 600D of een ander model.
Ik kan je aanraden een nieuw kaartje voor gebruik te formateren in de camera die je gaat te gebruiken.
Paul
70D
Anita87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2014 14:11

Dank je wel Paul.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar