Camera's aan een Lowepro vest bevestigen?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
alfa147fun
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

Ik heb een Lowepro vest met een technical belt.
Regelmatig ga ik met 2 camera's op pad en ik vroeg me af of er mede-forumleden zijn die deze combinatie ook hebben en hun camera's bevestigen aan de metalen lussen aan het vest.
Dat lijkt me namelijk handiger dan 2 losse nek- of schouderstraps, of het bevestigen van de straps aan de schouderstukken (zoals Lowepro zelf in hun advertentie voor het vest aangeeft).

Mijn vraag is welke accessoires dan gebruikt worden om de camera aan die lussen te bevestigen.
EOS 6D, EOS7D, EOS 40D; EF70-200 [color=#FF0000]L[/color] F4 IS; EF24-105 [color=#FF0000]L[/color] F4; EF-S 17-55 F2.8; EF 50 1.8 II; 2x EX 580II; EX 430II
Bean77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 17:46

geen idee hoe zo'n technical belt eruit ziet, maar ik gebruik een Sunsnuper back-pack strap op mijn f-stop guru rugzak.
Misschien dat deze ook op een technical belt kan passen?

hier een link naar een review http://www.livingoverland.com/2013/04/r ... strap.html
Sony: A7R met metabones adapter canon mount
Zeiss: 21mm 2.8, 55mm 1.4 Otus, 85mm 1.4, 135mm APO Sonnar 2.0
Canon: EF 40mm 2.8 STM / Samyang: 14mm 2.8 / Sigma: 35mm 1.4
Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar hoe lang moet het koordje zijn van de belt naar je camera. Als je dat een centimeter of tien hebt, dan hangt je camera mooi naast je heup. Maar je moet je rug wel in rare bochten wringen om nog door de zoeker te kijken.
Een koord van ruim een halve meter fotografeert makkelijk. Maar laat de camera ook weer erg laag bungelen als je deze laat hangen. Met alle gevolgen van dien.

Ik heb vaak een belt om. Gewoon omdat ik niet met een tas wil rondlopen. Dit is soms te ongemakkelijk. En ik kan aan een belt de pouches hangen die ik nodig heb.
Maar de camera's hangen er niet aan. Daarvoor gebruik ik ook een sunstriper. Ik heb een harnas voor twee camera's. Soms gebruik ik er namelijk twee en dan is dat wel makkelijk. Voordeel is dat het harnas ook uit elkaar kan en ik de straps ook los kan gebruiken.

Dit is degene die ik heb: http://www.sun-sniper.com/en/the-dph-do ... s-497.html
En ook dit is weer zo'n ding waarvan ik dacht: "waarom heb ik dat niet eerder gekocht?"
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
alfa147fun
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Oostburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties.
Wellicht dat ik het niet goed schreef, maar het is niet mijn bedoeling om mijn camera's aan mijn belt te hangen, maar juist aan mijn vest. En dan zijn straps van een centimeter of 30 voldoende.
Zo'n back pack strap is op zich een goede mogelijkheid, maar dan kan je je camera tussentijds niet zo snel los maken.
EOS 6D, EOS7D, EOS 40D; EF70-200 [color=#FF0000]L[/color] F4 IS; EF24-105 [color=#FF0000]L[/color] F4; EF-S 17-55 F2.8; EF 50 1.8 II; 2x EX 580II; EX 430II
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Ik heb ook een Lowepro vest met een technical belt.
Ook regelmatig met 2 camera's op pad en hier voor heb ik aan mijn vest een Spider pro bevestigd en aan de belt links en rechts een Spider pro.
Van een schouder tas heb ik de band haakjes afgehaald en deze aan de camera strep bevestigd.
Mijn camera's hangen aan de Spider pro aan mijn vest of belt en als extra beveiliging haak ik de camera strep aan de D ringen vast.
Gewicht is hier mooi verdeeld over mijn hele boven lichaam en camera is snel schiet klaar.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als ik een rugzak op heb gebruik ik deze van optech

http://optechusa.com/reporter-backpack.html
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar