Vanguard Espod 204 AP

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stilopat
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2014 18:41

Hallo allemaal,

Omdat ik nogal een beginner ben op fotografie gebied, en toch wil gaan kijken voor een statief, zonder er al de hoofdprijs voor te betalen, ben ik eens gaan neuzen op marktplaats.

Bij mij in de buurt staat een Vanguard Espod 204 AP te koop voor 30 euro.. slechts enkele keren gebruikt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de statieven van Vanguard?

Ik heb al wat gezocht op het forum en google, maar een antwoord op mijn vraag (nog) niet kunnen vinden..

Voordat ik wil gaan kijken, waar moet ik op letten bij aanschaf?
Canon EOS 700D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Flickr
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik denk dat dit een goede deal is. Bij Konijnenberg kost 'ie €70,- en ik heb een video bekeken (https://www.youtube.com/watch?v=jEx7V8_mOeY) en het lijkt mij geen gekke tripod voor dat geld. Hij lijkt mij niet zo degelijk als mijn (duurdere) Digipod, maar voor die prijs? Geen gekke keuze!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Winy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2011 15:40

Zelf kocht ik een jaar geleden een Vanguard Aspa 204AP voor 50 Euro 2ehands. Dat statief dat je op het oog hebt is prima, zeker voor die prijs. Een goed statief als je toch nooit een statief uit het allerduurste segment zou willen kopen.
Waar je op moet letten: vooral op dat plaatje van de snelkoppeling die je op je camera schroeft. Die willen mensen nog wel eens kwijt zijn. Zonodig van tevoren even kijken of je die in de winkel nog los kunt aanschaffen, want zonder zo'n plaatje heb je niet veel aan een statief. Ook zit er soms een haak onder waar je wat aan kunt hangen. Bedenk of je die ooit nodig zou kunnen hebben als dat er niet (meer) op zit. Verder moeten de poten natuurlijk goed in en uit kunnen schuiven en vastgezet kunnen worden op de gewenste positie. Ook het balhoofd moet soepel kunnen bewegen en vastgezet kunnen worden. Wat ook niet onbelangrijk is is of dit statief past bij je lichaamslengte. Niets vervelender als je steeds moet bukken als je dat niet (goed) kan.
Gebruikers-avatar
Stilopat
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2014 18:41

Nou heb vanavond het statief opgehaald. 25€ heb ik het meegenomen.

Stabiel, en lekker licht.
Het plaatje(snelkoppelingsplaatje) was ook aanwezig.

De hoogte van het statief is ook prima! Al met al een koopje!
Canon EOS 700D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar