Borders met Mogrify2?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi allemaal,

Heb diverse topics hier en via google gelezen, maar ik dacht ik besteed er toch nog even een post aan...

Mogrify2 lijkt zo te zien een eenvoudige plugin voor LR waarmee je eenvoudig borders om foto's kan maken bij/voor het uploaden naar bijv. Flickr.
Nu ziet het er echter wat oud uit en heeft nogal wat installatie nodig, wat ik op zich niet zo erg vind als het dan inderdaad lekker werkt en doet wat ik zoek...

Wat ik zoek:
- Borders met tekst erin, bijv. links onder "c Dave van der Heijden" en rechts onder "zie ook mijn oypo pagina"
- Meerdere / verschillende borders kunnen kiezen (per foto set)
- Rechtstreeks vanuit LR

Hebben jullie ervaring hiermee?
Of is er inmiddels een betere / makkelijkere oplossing?

Overigens zag ik dat Judith dit schreef:
Judith schreefCOLON...dit doe ik inderdaad met de plugin LR Mogrify en die plaatst het kader er automatisch omheen bij het exporteren..als je geen kader of naam wilt dan alleen de vinkjes weghalen.
Klinkt eenvoudig...

Verder: Bordermaker werkt nog steeds niet als plugin via Lightroom begreep ik?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Dan zou ik eerder kiezen voor bv Alien Exposure 5 meer mogelijkheden
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik gebruik ook Mogrify. Het is in het begin inderdaad wat werk, maar verder heb je er geen omkijken meer naar. Werkt prima. Er is zover ik weet geen andere plugin beschikbaar. (als wel hoor ik dat graag. Mogrify kan helaas geen afgeronde hoeken maken)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Rick T schreefCOLONDan zou ik eerder kiezen voor bv Alien Exposure 5 meer mogelijkheden
Hmmm, dat programma lijkt me overkill voor puur wat borders en $149 wil ik er zeker niet aan uitgeven.
Maar toch bedankt voor de tip en het meedenken.
mmk schreefCOLONIk gebruik ook Mogrify. Het is in het begin inderdaad wat werk, maar verder heb je er geen omkijken meer naar. Werkt prima.
Misschien moet ik toch Mogrify maar eens een kans gaan geven...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Zijn er voor lightroom geen actions zoals voor photoshop?
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Na flink zoeken heb ik gezien dat er wel borders te maken zijn met Lightroom, maar ik kan niet vinden dat je daar dan tekst in kan zetten...
En het is nogal een gedoe, dus mijn conclusie was dat het met LR zelf niet handig is.
En dus op zoek gegaan naar een plugin...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

(Typen op een tablet is soms wat moeilijk.....)
Laatst gewijzigd door 1 op mmk, in totaal 10 keer gewijzigd.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mozes schreefCOLONZijn er voor lightroom geen actions zoals voor photoshop?
wel zoiets,(presets). werkt een beetje anders. het probleem met die borders is dat LR of een plaatje (logo b.v.) of tekst kunt invoegen. Niet beide tegelijk. (en dat heb je wel nodig is mijn ervaring.)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Heb Mogrify2 nu draaien, €3,60 gedoneerd zodat je meer dan 10 foto's in 1x kan verwerken.

Heb de "border" nu enkel aan de onderkant gemaakt.
Is het wat op deze manier:

Afbeelding
DSC00814.jpg by DavevdrH, on Flickr

En als je doorklikt naar Flickr zie je dat ik bij de opmerkingen nog mijn OYPO account noem...

Mijn eigen website dat komt nog wel ooit een keer wellicht...
Volgens mij ben ik als hobby/amateur fotograaf wel klaar om hier en daar een paar euro's te verzamelen, toch?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Behalve dat (c) al impliceert dat men je vraagt alvorens iets met het plaatje te doen, is het simpel, efficiënt en niet zo storend (een border die niet stoort bestaat m.i. niet, maar goed). Wel wat werk om het een beetje leuk in te stellen niet?

(wel fijne plaat ook, trouwens)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ja, misschien kan ik de (c) wel weglaten....

Het instellen viel me op zich nog wel mee, maar inderdaad als je het op verschillende formaten foto's netjes wil hebben dan is het wel een uurtje puzzelen/proberen :)
Maar tussendoor een WID winnen is altijd leuk dan.

De foto komt uit een serie toen ik een uitstapje deed naar Zaltbommel + Beesd.
Dat was nog eens een leuke dag met als toetje deze nachtfoto van de Martinus Nijhoff Brug
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

ik zou juist de (c) laten staan ;)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Dat dacht ik al hoor :)
Maar mijn gevoel zegt dat het (c) tekentje net niet de "lading" dekt en op veel verschillende manieren geïnterpreteerd wordt.
Vooral met de jeugd van tegenwoordig die al snel "even het (c)-regeltje weg poetst", want dat kan heel makkelijk.
Niet wetende wat het eigenlijk inhoudt. De tekst is dan denk ik wel wat duidelijker...

Door te laten vragen naar toestemming dacht ik zelf meer duidelijkheid te geven, maar ook aan te geven dat er best foto's bij kunnen zijn waar onder bepaalde voorwaarden niet direct voor betaald hoeft te worden...
Maar dat kan ik dan heerlijk zelf bepalen per foto :)

Van de andere kant zal het (c)-tekentje juridisch wellicht wel een waarde hebben, wat de tekst wellicht niet biedt?
Of is het niet zo dat op iedere foto copyright zit, waardoor het (c)-tekentje eigenlijk er niet eens hoeft te staan (anders dan herinnering / verduidelijking)?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar