Een dagje genieten op "Monkeys rockabilly 2014" ( België )
1
2
3
4
5
6
Een dag uit naar "Monkeys rockabilly 2014"
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
- -darkness-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 56
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
- WoonplaatsCOLON Antwerpen
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
- steven l
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1292
- GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
- WoonplaatsCOLON Helmond
Leuke serie van een stiekem lastig onderwerp. Mijn favoriet is foto 2 van de ratrod.
Bij foto 1 zie ik jou spiegelbeeld in het chroom. De weerspiegeling van de bomen maakt de foto een beetje onrustig.
De weerspiegeling is ook het lastigste van voertuigenfotografie. Zowel de auto als de achtergrond maar ook de voorgrond en de lucht heeft invloed op de uiteindelijke foto. Je ziet alles voor en achter het voertuig. Dat wilt niet zeggen dat je bij een autoshow geen mooie foto's kan maken. Als je je bewust bent van het bovenstaande feit, kan je daarop inspelen. Bijvoorbeeld de weerspiegeling in een auto gebruiken in de foto.
Met een polarisatiefilter kan je een deel van de weerspiegeling tegenhouden.
Bij de laatste foto zou het leuk zijn geweest wanneer de bestuurster over haar zonnebril zou kijken, recht in de camera. Misschien van een standpunt naast het linker voorwiel, de auto in gekeken. Maar daarvoor zou je medewerking moeten vragen van haar.
Bij foto 1 zie ik jou spiegelbeeld in het chroom. De weerspiegeling van de bomen maakt de foto een beetje onrustig.
De weerspiegeling is ook het lastigste van voertuigenfotografie. Zowel de auto als de achtergrond maar ook de voorgrond en de lucht heeft invloed op de uiteindelijke foto. Je ziet alles voor en achter het voertuig. Dat wilt niet zeggen dat je bij een autoshow geen mooie foto's kan maken. Als je je bewust bent van het bovenstaande feit, kan je daarop inspelen. Bijvoorbeeld de weerspiegeling in een auto gebruiken in de foto.
Met een polarisatiefilter kan je een deel van de weerspiegeling tegenhouden.
Bij de laatste foto zou het leuk zijn geweest wanneer de bestuurster over haar zonnebril zou kijken, recht in de camera. Misschien van een standpunt naast het linker voorwiel, de auto in gekeken. Maar daarvoor zou je medewerking moeten vragen van haar.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
- mark.beniers
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 723
- GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
- WoonplaatsCOLON Nistelrode
Even een algemene opmerking op alle foto's, sommige vinden het mooi andere weer niet maar persoonlijk hoeft voor mij de 3 dubbel rand om de foto niet,
trekt alleen maar de aandacht af van waar het om gaat.
Foto 1
Pas ook een auto met veel chroom en glanzend, en dan is het inderdaad lastig om er zelf niet op te komen staan ook bezoekers ( en in mijn geval een mede fotograaf, die wild aan het springen was) staan er dan op. Lastig te voorkomen maar het kan wel beperkt worden. Camera op statief en met afstandbediening fotograferen.
Verder een mooi compositie van de details van deze auto.
Foto 2
Leuk de oude auto's maar ik zou hier nog meer inzoomen / dichterbij gaan staan, Het interieur is hier de blikvanger en wordt nog vrij weggedrukt door deurpost eromheen.
Niet dat de deur er niet op de foto mag, maar persoonlijk zou ik het verminderen.
Foto 3
Mooi detail, jammer van de achtergrond van de dame in de rode jurk met haar hand. 5 seconden wachten en dan was het waarschijnlijk stukken mooier geweest.
Ik kan geen Exif gegevens zien dus ik weet ook niet welk diafragma gebruikt is maar een kleiner diafragma zou mooier uitkomen dan heb je een mooie wazige achtergrond
en dan springt de details er beter uit.
Foto 4
De wolken storen eigenlijk het logo en dat is jammer daardoor wordt die plek druk en zie je minder mooie de airbrush.
Foto 5
Een hele andere type foto waarbij de toevoeging van de mensen het geen echte auto foto is maar meer een event foto.
Past goed in de afwisseling. Zou je echt voor de auto willen gaan moet je zorgen (kan lastig zijn) om de storende elementen niet in beeld te krijgen.
Ik zou ook zeker niet roepen, HE STOREND element ga eens weg.
Foto 6
Is het net niet, gaat het om de auto of om de dame in de auto. Het een zou voor mij zijn meer auto erop en bij het ander zou zijn meer inzoomen op de dame,
en dan waarschijnlijk een paar stappen naar links en de camere meer naar rechts gedraaid ivm de andere auto in de achtergrond.
Hopelijk heb je er iets aan en zoals vaker hier gezegd het is een persoonlijke mening en dus geen stelregel.
trekt alleen maar de aandacht af van waar het om gaat.
Foto 1
Pas ook een auto met veel chroom en glanzend, en dan is het inderdaad lastig om er zelf niet op te komen staan ook bezoekers ( en in mijn geval een mede fotograaf, die wild aan het springen was) staan er dan op. Lastig te voorkomen maar het kan wel beperkt worden. Camera op statief en met afstandbediening fotograferen.
Verder een mooi compositie van de details van deze auto.
Foto 2
Leuk de oude auto's maar ik zou hier nog meer inzoomen / dichterbij gaan staan, Het interieur is hier de blikvanger en wordt nog vrij weggedrukt door deurpost eromheen.
Niet dat de deur er niet op de foto mag, maar persoonlijk zou ik het verminderen.
Foto 3
Mooi detail, jammer van de achtergrond van de dame in de rode jurk met haar hand. 5 seconden wachten en dan was het waarschijnlijk stukken mooier geweest.
Ik kan geen Exif gegevens zien dus ik weet ook niet welk diafragma gebruikt is maar een kleiner diafragma zou mooier uitkomen dan heb je een mooie wazige achtergrond
en dan springt de details er beter uit.
Foto 4
De wolken storen eigenlijk het logo en dat is jammer daardoor wordt die plek druk en zie je minder mooie de airbrush.
Foto 5
Een hele andere type foto waarbij de toevoeging van de mensen het geen echte auto foto is maar meer een event foto.
Past goed in de afwisseling. Zou je echt voor de auto willen gaan moet je zorgen (kan lastig zijn) om de storende elementen niet in beeld te krijgen.
Ik zou ook zeker niet roepen, HE STOREND element ga eens weg.
Foto 6
Is het net niet, gaat het om de auto of om de dame in de auto. Het een zou voor mij zijn meer auto erop en bij het ander zou zijn meer inzoomen op de dame,
en dan waarschijnlijk een paar stappen naar links en de camere meer naar rechts gedraaid ivm de andere auto in de achtergrond.
Hopelijk heb je er iets aan en zoals vaker hier gezegd het is een persoonlijke mening en dus geen stelregel.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
- -darkness-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 56
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
- WoonplaatsCOLON Antwerpen
Bedankt voor de goede raad ... enkele tips ga ik zeker meenemen wanneer ik weer foto's ga maken van voertuigen. Voor mij was het de eerste keer dat ik op een meeting foto's gemaakt heb en er zijn idd. dingen waar je niet bij stil staat ( je weerspiegeling in chroom bv. )
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
- -darkness-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 56
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
- WoonplaatsCOLON Antwerpen
mark.beniers schreefCOLON
Foto 3
Mooi detail, jammer van de achtergrond van de dame in de rode jurk met haar hand. 5 seconden wachten en dan was het waarschijnlijk stukken mooier geweest.
Ik kan geen Exif gegevens zien dus ik weet ook niet welk diafragma gebruikt is maar een kleiner diafragma zou mooier uitkomen dan heb je een mooie wazige achtergrond
en dan springt de details er beter uit.
Ik heb een foto uit dezelfde positie, dit keer zonder dame.
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.