One drive gooit mijn C schijf vol

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
guardijan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2008 12:38
WoonplaatsCOLON almere
CONTACTCOLON

Goededag allen,

Weet iemand een manier om te zorgen dat one drive geen mappen meer maakt op mijn pc?
Wil het one drive juist gebruiken als back up van mijn foto's die ik op externe schijf heb staan.
Gebruik win8

Bij voorbaat dank.

Jan
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

guardijan schreefCOLONGoededag allen,

Weet iemand een manier om te zorgen dat one drive geen mappen meer maakt op mijn pc?
Wil het one drive juist gebruiken als back up van mijn foto's die ik op externe schijf heb staan.
Gebruik win8

Bij voorbaat dank.

Jan
Jan, je moet Onedrive zelf configureren. Microsoft says:

"Klik als je OneDrive voor het eerst configureert op Mappen kiezen om te synchroniseren. Als je dit aanvankelijk niet hebt gedaan, kan dat later altijd nog in de OneDrive-instellingen:


1.
Klik met de rechtermuisknop op het OneDrive-pictogram () in het systeemvak, uiterst rechts op de taakbalk. (Mogelijk moet je eerst op de pijl Verborgen pictogrammen weergeven naast het berichtenvenster klikken om het pictogram te kunnen zien.)

2.
Klik op Instellingen, klik op het tabblad Mappen kiezen en vervolgens op Mappen kiezen.


Je kunt voor elke map aangeven of je alles in de map, alleen afzonderlijke mappen binnen de map of bestanden die zich niet in submappen bevinden, wilt synchroniseren. Als je alleen bepaalde items wilt synchroniseren, worden nieuwe items die je toevoegt aan de OneDrive-map op je pc gesynchroniseerd naar OneDrive, maar items die je aan OneDrive toevoegt vanaf de website of vanaf een ander apparaat, worden niet met je pc gesynchroniseerd, tenzij ze in de mappen staan die je voor synchronisatie hebt geselecteerd. Als je het synchroniseren van mappen op je pc wilt stoppen, worden ze verwijderd uit de OneDrive-map op die pc, maar worden niet verwijderd in OneDrive."

Ik hoop dat dit helpt.
Succes Paul
70D
Gebruikers-avatar
guardijan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2008 12:38
WoonplaatsCOLON almere
CONTACTCOLON

Hallo Paul.
Hartstikke bedankt voor je antwoord.
Ga dat meteen regelen als ik thuis ben.

Vriendelijke groet
Jan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar