Upgrade 1000D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk al heel lang niet meer op dit forum gekeken. De laatste weken zit ik toch weer steeds vaker op het forum te kijken om inspiratie op te doen. Ik merk echter dat ik vaak te weinig mogelijkheden lijk te hebben met mijn canon eos 1000D. Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe (2ehands) body te gaan kopen. Ik vind zelf dat ik goede objectieven heb en dat ik daar niet veel aan hoef toe te voegen. Het kan natuurlijk altijd beter, maar dat wat ik nu heb vind ik goed genoeg.

Bij mijn 1000D loop ik tegen de volgende punten aan. Ten eerste het lage ISO. Ik weet dat dit makkelijk op te lossen door lichtsterkere lenzen te kopen, maar ik denk dat het tegenwoordig niet raar meer is om 1600 ISO of 3200 ISO zonder problemen foto's te kunnen maken. Met mijn 1000D gaat 800 ISO nog net, maar 1600 is gewoon niet meer te doen.
Het tweede waar ik tegen aan loop, is het feit dat ik niet kan filmen. Veel vrienden van skaten en het is natuurlijk super gaaf om dit met mijn fisheye te kunnen filmen.
Verder vindt ik de frame rate op de 1000D ook erg laag wanneer ik foto's aan het maken ben van mijn vrienden die aan het skaten zijn.
En last but least, vindt ik dat het na 3 jaar toch wel tijd wordt voor een nieuwe camera. Het is een geweldige camera om de technieken onder de knie te krijgen, maar ik wil nu gewoon een stapje verder. Misschien geen technische overweging voor een nieuwe body, maar het is toch iets wat iedereen wel een beetje heeft.

Nu dan mijn echte vraag. Welke body is het beste voor wat ik wil? Ik twijfel tussen een 2ehands 7D en een nieuwe/2ehands 70D. Zoals ik al zei, ik fotograaf het meeste mijn skatende vrienden, maar ik zo af en toe begeef ik me ook wel eens in de dierentuin en natuurlijk gaat de camera ook vaak mee op vakantie. Graag hoor ik jullie advies. Als jullie een andere idee hebben dan de 7D of 70D dan hoor ik het ook graag. In ieder geval bij deze alvast bedankt voor het advies.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Als je voor een tweedehands 70D kunt gaan, dan zou ik die nemen, vooral ook omdat het in focus houden van een bewegend object (heb het over filmen) met de 70D heel goed gaat vanwege zijn dual pixels, waarvan 1 pixel gebruikt wordt om beeld vast te leggen en de andere om te focussen.

Ik zou wel proberen de 1000D te behouden, want alhoewel hij de goedkoopste Canon was van dat moment, op lage iso's was hij wel één van de beste sensoren van Canon.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

PanzerFaustNL schreefCOLONAls je voor een tweedehands 70D kunt gaan, dan zou ik die nemen, vooral ook omdat het in focus houden van een bewegend object (heb het over filmen) met de 70D heel goed gaat vanwege zijn dual pixels, waarvan 1 pixel gebruikt wordt om beeld vast te leggen en de andere om te focussen.

Ik zou wel proberen de 1000D te behouden, want alhoewel hij de goedkoopste Canon was van dat moment, op lage iso's was hij wel één van de beste sensoren van Canon.
Klopt ik neig tot nu toe ook iets meer naar de 70D onder andere door de dual pixels en omdat deze wat nieuwe is dan de 7D. De 7D lijkt me alleen wat fijner omdat hij meer van aluminium gemaakt is dan van hard plastic. Ik ga zeker de 1000D als backup camera houden! En het is altijd handig om een extra camera te hebben als een vriend of vriendin ook foto's wil maken =P
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Zijn er ook nog andere mensen die tips of ideeën hebben? Ik heb het forum namelijk al doorzocht maar iedereen die van een beginnende DSLR over wil stappen naar een nieuwe body krijgt de tip om eerst in nieuw glas te investeren. Ik denk zelf dat ik dat al redelijk heb gedaan en daarom heb ik niet echt veel aan de tips die in andere topics gegeven worden.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Nee, maar je hebt alles al op orde, keuze is simpel, ga voor de 70D of wacht tot ergens in september als de nieuwe 7D mk II uit is, dan zal de huidige 7D ook tweedehands in prijs zakken.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Ik heb de mogelijkheid om een refurbished canon 7D met extra batterij en CF-kaart te kopen voor 780 euro. Denken jullie dat dit een beter idee is dan de 70D tweedehands voor 800 euro te kopen?
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Nee, niet omdat de 7D verkeerd is, maar je geeft aan dat je wil filmen. En dan is de 70D, met zijn uitklapbaar scherm, toch de beste keuze.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar