Hoe archiveren?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@steven l:
Titelbeschrijven is letterlijk een apart vak waar je niet zo maar vertrouwd mee bent.
Hoeveel moeite er gedaan is en moet worden om bijvoorbeeld deze zoekmachine te laten werken laat zich raden:
http://www.delpher.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
of denk aan Google Search. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Volgens mij heeft Rocker al een poging gedaan je te helpen met zaken die er toe doen, dus je reactie slaat nergens op. Ik doe nog een poging, maar zal voornamelijk in herhaling vallen tov Rocker denk ik ;)
Adrie Janus schreefCOLONEen zinloze discussie die niets met het onderwerp van doen heeft.

Ja Light Room voegt wel degelijk Labels toe aan een foto,
Als je met labels 'keywords' bedoeld dan is je argument onjuist.
en ja Light Room verplaatst foto's, wat moet je met dubbelen, maak een backup!
Zoals Rocker ook al aangaf, je krijgt van LR de keuze. Je kan dus ook voor Add/Toevoegen kiezen. Dan verplaatst LR niets (tenzij je van een SD kaart importeert, dan past LR kopieren toe. En wees eerlijk: wie wil er nou foto's vanaf die plek aan een DB koppelen?).
dit zegt veel over je efficiëntie.
Op de man spelen wordt niet gewaardeerd op dit forum. Houd je bij het onderwerp ajb.
En waarom splits je op jaartal 2010,2011,2012 dat heeft een DB niet nodig.
O, nee light Room veranderd bij verplaatsing ook de aanmaak datum dus heb je het wel nodig om overzicht te houden......
LR doet niets met de aanmaakdatum, die blijft origineel.
Ik heb de vraag inmiddels neergelegd bij archieven, die leveren wel bruikbare informatie, en weten wel waar ze het over hebben.
Als zij (wie zij ook zijn) met nuttige info komen, dan horen wij dat graag.
Pruts lekker verder!

Quit
Ook op de man gespeeld. Jammer, ik hoop dat je in het echte leven wel netjes met mensen weet om te gaan die je proberen te helpen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Adrie Janus schreefCOLONEen zinloze discussie die niets met het onderwerp van doen heeft.

Ja Light Room voegt wel degelijk Labels toe aan een foto,
en ja Light Room verplaatst foto's, wat moet je met dubbelen, maak een backup!
dit zegt veel over je efficiëntie.

En waarom splits je op jaartal 2010,2011,2012 dat heeft een DB niet nodig.
O, nee light Room veranderd bij verplaatsing ook de aanmaak datum dus heb je het wel nodig om overzicht te houden......

Ik heb de vraag inmiddels neergelegd bij archieven, die leveren wel bruikbare informatie, en weten wel waar ze het over hebben.

Pruts lekker verder!

Quit
Loop je nu te trollen of is dit een serieuse poging om een discussie te voeren?? Heb je wel gelezen wat er gezegd wordt?
Lightroom verplaatst niks, tenzij je zelf aangeeft dat ze verplaatst moeten worden? En ik lees rechtstreeks vanaf geheugenkaart in in LR, dus ja, ik wil dat hij ze verplaatst, ik wil niet mij volledige fotocollectie op mijn CF-kaart bewaren. En voor wat betreft de aanmaakdatum, ik heb even de proef op de som genomen. Eerst een foto enkel toegevoegd, zonder keywords... Foto bleef op dezelfde plek staan, timestamps in de foto bleven gelijk (begin maart). Daarna een andere foto.. deze laten verplaatsen door LR en keywords toegevoegd... Guess what... aanmaakdatum, datum laatst gewijzigd, datum accessed, het bleeft allemaal gelijk (februari dit jaar). Oftewel, er is geen enkel bit in die foto op schijf gewijzigd, en dus ook geen label toegevoegd, die staat enkel in de LR catalog (database)

En die LR database heeft standaard inderdaad geen jaartal nodig, dat is een systeem dat ik zelf heb gekozen. Dat is voor mijn beperktere geheugen wel handig namelijk. Ik ben in dat soort dingen een redelijk geordend mens, en wil ook op file-level structuur hebben dus. Ik had het ook allemaal door LR kunnen laten uitzoeken. Maar op deze manier maakt het voor mij wel makkelijk om oudere jaartallen te verplaatsen naar een externe schijf, immers zijn dat foto's die ik niet altijd paraat hoef te hebben.

Maar als jij dat allemaal niet efficient vind, prima.. Er staat volgens mij nergens vermeld dat je verplicht bent om LR te gebruiken, maar loop het dan ook niet af te kraken met leugens! Nog los van het feit dat het niet echt vriendelijk is om op zo'n manier op een forum met elkaar om te gaan.
Anoniem 4

Ja, ik ben een prutser :oops: , een messcherpe analyse van Janus.
Mijn geboorte was al gepruts. Op school deed ik niet anders dan (creatief) prutsen.
Met meisjes en vrouwen heb ik geprutst, zelfs kinderen.
Geen idee hoeveel kleine prutsertjes er van mij rondlopen.
Op het werk was ik altijd de top-prutser, wat ik ook prutste.
Met IT prutste ik volop, zelfs databases prutste ik.
Nu pruts ik dat het een lieve lust in Lightroom, orgastisch.
Je suis un orgasme permanent :mrgreen:
Niet light maar vol room. :roll:

Ik heb nog wel de weg gewezen naar de “archieven”. Nu maar hopen dat hij geen broodkruimelspoor heeft gelegd om te kunnen terugkeren.
Zo ja, dan is mijn hoop gevestigd op veel hongerige vogeltjes. :lol:
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Poëtisch hoor Gerard!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik zoek de 'like-button' voor Illuminatus :mrgreen:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar