Bergpad

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Hallo,

Eindelijk weer even wat tijd. Ook om de vakantie foto's een aan te pakken.
Het was erg mooi en warm weer. Geen wolkje aan de lucht helaas..
Dit resulteert in een witte vlakke lucht.

Toch wou ik deze foto even laten zien hier.
Kan de lucht hier op deze manier?

Ik heb hier wel een filter gebruikt om d lucht donker te maken

Afbeelding
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Je zegt zelf al... Moeilijke omstandigheden, maar de lucht kan van mij zo wel, tenslotte is dat hoe het was ...
Vind alleen de rest vd foto een beetje te donker... Door het pad een tikje op te lichten (mn recherkant) komt er meer lijn / dieptewerking in de foto... Maar ook dat zal smaak zijn en dus is het maar de vraag of jij dat ook zo ziet... ;-)
Apple fan, Canon volger...
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Waarschijnlijk had je de andere kant op een mooie blauwe lucht....
De vraag is niet of de lucht zo kan, dat bepaal jij zelf. Ik vind 'm zelf een beetje vreemd donker, maar dat is een kwestie van smaak. En er zit een vlek op je sensor ;)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vind het ook niet zo goed. Foto oogt wat donker en de lucht is niet mooi. Compositie had meer ingezeten denk ik, mis toch wel diepte ondanks dat je dit wel hebt geprobeerd dmv het pad.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ga hierin mee. Misschien een heel simpele redenering, maar als de lucht niet mooi/interessant was, waarom staat ie voor meer dan de helft op je foto? :wink:
Qua compositie staan er een paar elementen in die de illusie van diepte zouden kunnen geven. De rechte weg en de stroomkabels. Deze verdwijnen net niet naar hetzelfde verdwijnpunt.
De kronkel in de weg zou diepte kunnen creëren, maar deze verdwijnt achter de struiken voordat de kanten samensmelten in de verte.
Rechts heb je laagjes heuvels die minder contrast krijgen in de verte (atmosferisch perspectief). Maar dat komt links niet terug.

Uiteraard zijn dit richtlijnen waarvan afgeweken kan en mag worden, maar ze bepalen wel het kijkplezier van de foto. Daarnaast heb je de natuur niet in de hand en moet je in feite doen met wat er is. Daarnaast blijft het altijd lastig om in "stereo" te kijken en in "mono" te fotograferen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar