hoe krijg ik connectie tussen camera en flitser op afstand?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
gabie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2014 14:02

Hoi,

Ik heb een eos 5d mark II en een speedlite 600EX-RT. Deze wil ik los van de camera aansturen, daarvoor gebruik ik een pixel pawn wireless flash trigger. Wanneer alles aangesloten is kan ik wel flitsen(hij gaat af in de E-TTL stand), maar in mijn camera kan ik niet in het menu "Externe speedlite besturing". Hij blijft dan zeggen dat de flitser incompatibel of uitgeschakeld is. Ook het "link" lampje op mijn flitser blijft op rood staan in plaats van op groen. Hoe krijg ik de goede connectie tussen deze twee zodat ik hem juist kan instellen? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt, Groeten Gabie Oostelbos
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Daar zul je een apparaat voor op je camera moeten hebben wat iets meer met de flitser communiceert dan nu.
De communicatie tussen je camera en flitser verloopt via het protocol ETTL. Maar die stand selecteren is niet genoeg, het ETTL-signaal moet ook wel voergebracht kunnen worden. Veel triggers geven alleen het signaal "flits nu" door en sturen geen andere informatie mee over de sterkte van de flits.

Waar je naar zou kunnen kijken is bijvoorbeeld de triggers van Pocketwizard of een ander setje wat wel ETTL ondersteund.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

http://www.cameranu.nl/nl/p425944/yongn ... ransmitter" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze trigger is speciaal ontwikkeld om de canon 600 aan te sturen. Er is ook een canon versie maar die is ruim 100 euro duurder.

Ook is het zo dat de 5dII deze flitser niet ondersteund via het flitsmenu. En deze trigger heeft een menu structuur zodat je toch dezelfde functionaliteit behoud.
gabie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2014 14:02

Hey,
Allebei bedankt voor deze nuttige tips! Goed om te weten dat ik iets nodig heb wat TTL ondersteund! Hebben jullie toevallig ook ervaring met de trigger van canon zelf? Ik ben nl van plan die maar te gaan halen anders..
Groeten Gabie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, ik werk eigenlijk alleen met ttl wanneer ik de flitser op locatie in de hand moet houden (met een kabel)
Zodra de flits verder wegkomt, dan werk ik zonder ttl omdat. Heb die triggersignaal niet meer omdat het even handmatig instellen vaak net zo snel ging
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik gebruik de Speedlite Transmitter ST-E3-RT om m'n twee 600EX-RT aan te sturen, en ben heel tevreden over de werking en mogelijkheden.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
gabie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2014 14:02

Hoi Cris, Dank je voor je reactie, goed te weten dat die goed werkt. Ik ga hem aanschaffen. :-)
Groeten Gabie
gabie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2014 14:02

Hoi. Jeroen, ja, idd met de hand instellen is ook een goeie. Ooit zal ik mij daar ook eens in verdiepen. Voor nu vertrouw ik nog maar even op de TTL, want ik vind het nog wel wat lastig om correct belicht te flitsen. :-)
Groeten Gabie.
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Je vraagt of we ervaring met de trigger van canon hebben. Ik heb die persoonlijk niet maar ik ken wel iemand die er niet tevreden over is.
Hij doet veel feesten en bruiloften en hij mist het hebben van een AF hulplicht.
Canonflits

Ik heb ervaring met de Yongnuo versie Ste2 voor mijn Canon 580exII en die bevalt uitermate.
Je kunt er zelfs twee flitsers mee aansturen en dan de flitskracht verdelen tussen die twee.
Hier hoef je geen dure Canon voor aan te schaffen!
Ik neem aan dat de nieuwste versie niet slechter is. Even googelen? Cameranu even mailen om te vragen?
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

gabie schreefCOLONHoi Cris, Dank je voor je reactie, goed te weten dat die goed werkt. Ik ga hem aanschaffen. :-)
Groeten Gabie
Ga je geen spijt van hebben! Tuurlijk heb je goedkopere versies, maar deze komen nog niet aan de enkels van deze Canon ;-)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Canonflits

Ik zou nog eens googelen naar de versie van Yongnuo. Misschien een review te vinden.
Is zeker niet slechter en bij mijn versie zelfs beter!
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Voor de Canon flitsers eigenlijk niet nadenken en de Canon trigger kopen.
Je hebt dan alles bij elkaar.

Ik gebruik zelf de Phottix triggers maar je moet dan een unit op de camera en een unit op de flitsers plaatsen.
Bij het Canon systeem heb je de besturing veel makkelijker bij elkaar en het werkt erg goed, ik heb een paar weken met de RX serie gewerkt en dat is me ENORM goed bevallen, het is iets duurder om mee te starten maar je krijgt er geen spijt van.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar