NIK Analog Efex Pro 2

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hoi,

Zojuist een update gekregen van de Nik collectie met Analog Efex Pro 2 erop....

Wet plate camera
Afbeelding

Vintage camera met lichtlek
Afbeelding

Er zijn totaal 10 camera's te kiezen met verschillende instellingen. Bovenstaand is maar een klein deel van de mogelijkheden. Meer (vorige versie had er 4) dan de vorige versie en meer effecten ook.
Volgend effect is ook wel grappig: de double exposure camera:

Afbeelding

Ik vind het zeker een leuk programma om mee te spelen. Anderen die hier ook al mee bezig geweest zijn?

Nog een link naar een beoordeling: http://www.examiner.com/article/introdu ... collection" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog een link met filmpjes: http://petapixel.com/2014/05/15/google- ... ward-past/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zojuist het filmpje bekeken over de 4 rotsen... hier wordt onder andere de motion blur geshowd.... Waarom nog bewerking in andere progs..... waanzinnig.... Geen foto's meer met lange sluitertijd, in 3 minuten is hij klaar...
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Zeker! Prachtige verbetering. Voor de gebruikers van NIK software nog gratis ook....
Apple fan, Canon volger...
Canonflits

Komt de update automatisch binnen (of de aankondiging)?
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik kreeg een melding, nog al vervelend omdat het een popup was die nie wegging. Remedie. Uninstall en nieuw downloaden en re-install ...
Goede help desk trouwens had binnen twee uur een mail met de oplossing en uitgebreid advies.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nou, hier kreeg ik ineens de vraag of ik Analog Efex pro 2 wilde installeren. Dus geen pop ups (kun je uitzetten) via voorkeuren.
Maar eens mee gaan spelen. Die Nik Collection is fantastisch, ik werk er veel mee. De resultaten zijn voor mij vaak verbluffend.
De kunst is om het natuurlijk te houden en niet te vaak over "the top" te gaan. Soms is dat leuk, maar het moet geen kunstje worden vind ik.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Canonflits

Helemaal mee eens! NIK doet het zoals wij willen, zonder rompslomp!
Canonflits

Update heeft bij nader inzien eergisteren automatisch plaatsgevonden.
Prima geregeld!
mdbphotography

Heb een trial versie geprobeerd, vind de effecten zelf niet zo boeiend omdat je weinig flexibiliteit hebt. Maakte op mij meer de indruk dat het een soort Instagram was voor op je PC, leuk voor een snapshot maar meer niet.

Wat mij een leuke feature leek is die overlays van stof, beschadigingen en dergelijken maar ook dit was heel cheap uitgewerkt. Je kunt er niet meerdere tegelijk gebruiken of simpel masken (met een control point werkt dat voor geen meter). Het zelfde kan ik veel sneller en beter in Photoshop.

De andere programma's uit hun collectie vind ik van betere kwaliteit :)
Canonflits

Dat is bijzonder. De NIK-serie is mij ooit aangeraden door een vakfotograaf. Letterlijk zei hij: "wat nNIK doet, kost mij in Photoshop veel te veel tijd."
Dat iemand het in Photoshop dan beter en sneller kan, verbaast me! Waarschijnlijk te veel vrije tijd?
Ik blijf NIK fijn gebruiken. Photoshop altijd achter de hand voor speciale gevallen. Ideaal tegenwoordig met de Creative Cloud!
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

mdbphotography schreefCOLONHeb een trial versie geprobeerd, vind de effecten zelf niet zo boeiend omdat je weinig flexibiliteit hebt. Maakte op mij meer de indruk dat het een soort Instagram was voor op je PC, l....:)
Ik heb geen aandelen, maar dit doet echt onrecht aan het NIK product. Kijk eens wat youtube filmpje over analog efex 2 en je zult ontdekken hoeveel creatieve ruimte je hebt....
Bijv hier...
http://youtu.be/0asGGgDuWOw" onclick="window.open(this.href);return false;

(Of je sneller bent in PS ? Best mogelijk, maar NIK voegt toch echt een nieuw dimensie toe m.i.)
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

Ja, ik kan dat ook in Photoshop, maar niet sneller dat is onmogelijk.
Je krijgt het gratis en voor niks. Het is ook niet de beste van de plug-ins, maar in voorkomende gevallen kun je er een leuk effect mee bereiken.
Niet voor dagelijks gebruik dus, maar wel om eens je creatieve lusten te botvieren.
mdbphotography

Kwestie van oefening en het stelt helemaal niks voor om zo'n overlay met stof / vlekken of wat dan ook voor "oude" texture toe te voegen aan je foto in Photoshop. Daar heb ik gewoon een heel stel textures voor welke makkelijk te combineren zijn voor een uniek effect. Iets waarbij ik met Nik mijn twijfels bij heb, omdat je de texture wel kan verplaatsen en qua helderheid aan kan passen maar het zijn er niet al te veel en je kunt ze niet combineren.

Begrijp niet dat jullie daar zo verbaasd over moeten zijn, het is interessant om je daar eens in te verdiepen.
wibo53 schreefCOLON
mdbphotography schreefCOLONHeb een trial versie geprobeerd, vind de effecten zelf niet zo boeiend omdat je weinig flexibiliteit hebt. Maakte op mij meer de indruk dat het een soort Instagram was voor op je PC, l....:)
Ik heb geen aandelen, maar dit doet echt onrecht aan het NIK product. Kijk eens wat youtube filmpje over analog efex 2 en je zult ontdekken hoeveel creatieve ruimte je hebt....
Bijv hier...
http://youtu.be/0asGGgDuWOw" onclick="window.open(this.href);return false;

(Of je sneller bent in PS ? Best mogelijk, maar NIK voegt toch echt een nieuw dimensie toe m.i.)
Nou zeg, onrecht? Ik geef alleen mijn mening over wat ik van het product vind en heb het dan voornamelijk over de overlays met stof/beschadigingen. De andere effecten kosten je dan de eerste keer in Lightroom wat meer tijd maar zijn gewoon op te slaan als preset en dus later zo weer te gebruiken. Ook staan er heel wat preset packs op internet waardoor het dan in Lightroom ook niet meer dan een klik kost.
Canonflits

Ach, als je hobby hebt aan computeren, dan moet je lekker doorgaan en geen commentaar geven op iets dat je niet hebt. Verdiep je er ook maar niet in.
Je hebt vast wel de nieuwste versies van Photoshop en Lightroom! Toch? Of niet? Zijn vast ook niet OK?
Zijn ook erg duur!
Wat mij betreft dit item maar afsluiten.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zullen we 't gezellig houden mannen?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Het is toch jammer om keer op keer geconfronteerd te worden met beweringen dat plug-ins maar weinig of geen nut hebben bij beeldbewerking, omdat het in Photoshop alle maal beter en sneller kan.
Ik ben professioneel beeldbewerker en werk dagelijks met Photoshop en tal van plug-ins Daarnaast ken ik veel professionele fotografen die hun workflow aanzienlijk versnellen met plug-ins.
De algemene ervaring van die fotografen en van mij is dat alles wat met plug-ins kan ook in Photoshop kan, maar wel veel meer tijd kost.
Vooral minder ervaren fotografen die hun beelden willen bewerken, hebben veel baat bij plug-ins. Als je niet dagelijks met Photoshop werkt, moet je vaak lang zoeken binnen de vele mogelijkheden die er zijn om een bepaald effect te creëren.
Ook ik heb stapels “texturen”, “overlay’s”, “presets”, “actions”, etc. zelf ontworpen of gedownload. Als je ze zelf ontwerpt, kost dat ook tijd in Photoshop, al kun je ze daarna steeds weer opnieuw gebruiken. Als je ze downloadt, zoals gesuggereerd met de preset packs voor Lightroom, is dat niet anders dan een verzameling van plug-ins.
Voor veel presets moet vaak ook betaald worden.
Onder de plug-ins en presets (betaald en onbetaald) zitten hele goede en minder goede tot zelfs waardeloze. Dat is vaak ook nog heel subjectief, want wat de één mooi vindt, vindt een ander afschuwelijk.
Stop met die dooddoener dat alles in Photoshop kan en veel sneller. Dat laatste is gewoon niet waar.
Besef dat als je over bewerkingen spreekt, dat het een subjectief oordeel is. Vind je een bewerking niet mooi, respecteer dan dat anderen die wel mooi kunnen vinden.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Goed verwoord Bavarian.

Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keer een workshop gevolgd en bij ervaren fotografen aan tafel gezeten en wat mij iedere keer verbaasde (misschien wel naïef van mij :D ) het gemak waarmee ze naar plugins grijpen. Je denkt bij hun foto's dat daar uren aan werk in heeft gezeten maar ze geven allemaal toe dat bij veel werk een goede plugin gewoon de basis is.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Canonflits

Toch nog een beetje gezellig!
Anoniem 4

Helemaal eens met Bavarian en de aanvulling van Rijk.
Zoals hier bekend werk ik zelf graag met texturen. Dat is op zich niet zo moeilijk als je even de tijd neemt om je in te leren, maar dat is met veel het geval. Dan kun je er heel creatief mee aan de slag.
Wel heb ik er nog moeite mee, dat er hier zo makkelijk vanuit wordt gegaan dat iedereen over Photoshop beschikt.
Zeker bij de beginnende fotografen op het forum zal dat lang niet altijd het geval zijn. Eerder Lightroom nu dat een stuk goedkoper is geworden. Texturen maken in Photoshop is goed te doen ook voor niet al te ervaren Photoshoppers, maar in Lightroom gaat dat een stuk lastiger of helemaal niet (zelf heb ik het niet geprobeerd).
Voor de bezitters van alleen Lightroom kunnen plug-ins van NIK of welke andere leverancier een welkome aanvulling zijn, net als presets trouwens. Met het gebruik van dat alles is helemaal niks mis, mits je er niet helemaal mee over de top gaat, hoewel ook dat in sommige gevallen nog een bijzonder beeld kan opleveren. :D
mdbphotography

Ook met gratis software als "The Gimp" is dit prima te doen ;)

Maar goed, je krijgt het er gratis bij heb ik vernomen. Zoals ik al schreef vond ik gewoon de rest van hun software van beter kwaliteit.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONGoed verwoord Bavarian.

Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keer een workshop gevolgd en bij ervaren fotografen aan tafel gezeten en wat mij iedere keer verbaasde (misschien wel naïef van mij :D ) het gemak waarmee ze naar plugins grijpen. Je denkt bij hun foto's dat daar uren aan werk in heeft gezeten maar ze geven allemaal toe dat bij veel werk een goede plugin gewoon de basis is.
+1

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Je kunt uren zelf gaan pielen, maar als je zelfde resultaat in de helft van de tijd of nog sneller kan. Dan ga ik liever buiten plaatjes schieten :oops:

Al vind ik de Efex Pro 2 niet zo interessante plug-in om te gebruiken. Zal deze niet zo snel gebruiken. De effecten zijn niet aan mij besteed. Wel goed om te zien dat Google de NIK software verder blijft ontwikkelen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar