ruis op laptopscherm

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik heb nu al een tijdje last van ruis op mijn laptopscherm. Het begon met af en toe een flikkering, maar is uitgegroeid naar een bijna constante ruis. In het begin kon ik de flikkering opheffen door het scherm iets te kantelen, maar nu heb ik alleen beeld bij een bepaalde stand van het scherm.
Ik heb het idee dat het kabeltje van scherm naar laptop versleten is. De laptop is financieel al afgeschreven, maar ik wil nog geen nieuwe kopen. Garantie is al lang verlopen. (Destijds bij It's gekocht.) De laptop heeft, nog net voor einde garantie een nieuwe ventilator gekregen. (Was in reparatie tijdens faillissement It's.) Deze was schijnbaar al vanaf begin af aan defect, waardoor de laptop oververhit is geweest. Dat probleem is verholpen.
Mijn vraag is: is het redelijk eenvoudig om het kabeltje te vervangen, of kan het defect ergens anders aan liggen?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heb je dat ook met een externe monitor?
Dan is het grafische gedeelte defect en anders het beeldscherm.

P.S.: Reparatie is mogelijk duurder dan de aanschaf van een gebruikte laptop:
http://www.laptops4all.nl/laptops/gebru ... ptops.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ben ook bang dat het einde oefening is. :cry:
Ik zal eens rond snuffelen naar een nieuwe of goede gebruikte laptop.
Eerst even alle foto's backuppen.
De technicus in mij wilt toch wel een keertje de laptop open schroeven. :wink:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar