Statief

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Yggdrasill
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014 08:18

Is ook weer waar; mijn vraag was dan ook een statief 2e hands van rond de 100 euro; en merken bijvb. Manfrotto>?
En ja die afkortingen... BIF heb ik even opgezocht)):
BIF
Acronym for "Butt In Front". Usually associated with middle, to elderly women in stretchy polyester pants which, when pulled up high enough give the illusion of their ass actually being in the front. Synonym: Pumpkin Cunt
Dude, my old aunt's got a BIF so big, she can rest a Pepsi bottle on it
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik begrijp de opmerkingen van mijn voorgangers wel. Van een statief zullen je foto's niet automatisch beter worden in iedere situatie. Zoals al gemeld is er in je voorbeelden aan de "instellingen" kant nog genoeg winst te halen. Ook je lens heeft zijn beperkingen, op de uiterste stand van 300 mm is deze niet op z'n best en zijn foto snel een een beetje soft. Met de onderwerpen die je nu toont snap ik dan dat je niet geheel tevreden bent.

Aan de andere kant zullen ze van een statief in ieder geval niet slechter worden :D

Onderstaand een link naar een mooi statief dat ik zag op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/m805076343

Mooie degelijk statief, ik vermoed dat dit een statief is uit de 055 serie. Het nummer dat ze vermelden is van het balhoofd. Dat deze er op zit is ook een plusje omdat dit zeker bij de onderwerpen die je nu toont (bewegend) een pré is. Een balhoofd kan je snel verstellen en weer vast zetten.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

BIF - Birds IN Flight :mrgreen:

Voor wat jij voor ogen hebt icm je camera-lenscombinatie blijf je denk ik tegen dit soort dingen aanlopen, met of zonder statief.
Zoals Richard al zegt, je lens heeft zijn beperkingen.

Wil je echt op afstand fotograferen is mss een investering in een beter objectief een beter idee(wel duurder).
Of proberen dichter naar je onderwerp toe te gaan :wink:

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik zou ook proberen wat dichter bij je onderwerpen te komen. Zelfs het beste materiaal had je geen goede foto opgeleverd over de afstanden in je voorbeeldfoto's. Ik denk dat daar veel meer winst te behalen valt dan een nieuwe lens en zeker een statief.
Soms zijn de omstandigheden gewoon niet goed genoeg om een foto te maken.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Yggdrasill
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014 08:18

Bedankt voor jullie informatie.
Nog even over de lens; die is 300mm en in verschillende berichten lees ik dat vooral bij de maximale zoom de kwaliteit ook naar beneden gaat. Wat kan ik dan het beste als maximum aanhouden? 250 mm?
Ik snap ook dat de foto van de bruine Kiekendief niet echt een goed voorbeeld is.
Voor macro en landschapsfotografie lijkt me een statief dan wel weer noodzakelijker....
Dirkjan82
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2014 16:59
CONTACTCOLON

Ik heb geen ervaring met een duur statief, een Manfrotto o.i.d.. Zelf gebruik ik nu sinds een jaar een Sirui met balhoofd. Het statief is klein en licht om mee te nemen, maar kan toch nog een aardige hoogte halen. Prijs voor het statief + kop zat toen ik 'm kocht op iets boven de €100,- en ik heb 'm inmiddels ook onder die prijs gezien.
Misschien niet zo goed als een Manfrotto ofzo, maar voor de prijs is het een prima ding. Zeker beter dan mijn vorige statief: een Hama star 63 van €23,- (was ooit een aanbieding bij een elektronica gigant).
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Ik heb onlangs een Benro A650F + BH2 gekocht en die bevalt erg goed. Werd mij geadviseerd door diverse fotozaken, oa Foto Rembrandt in Maastricht.
Prijs / kwaliteit verhouding zou erg goed zijn in vergelijking met bv Manfrotto.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zonder wie dan ook aan te willen vallen;

Los van het feit dat er niets moeilijker is dan voor een ander een statief aan te bevelen aangezien dat heel persoonlijk is en ook afhankelijk van materiaal en doelen..

Ik blijf erbij dat een statief de problemen niet zomaar gaat oplossen.
TS bedankt wel kort voor de reacties en tips, maar gaat er in reacties verder niet op in
Sterker nog, hij blijft maar over het statief bezig ondanks alle reacties en tips.
Dat hij volgens zijn reactie al wat langer fotografeert zegt me verder weinig of niets over kennis en kunde.

Ik blijf erbij; Zowel materiaal, kennis en kunde als een combinatie van beide kunnen hier oorzaak zijn.
Ik zou zelf toch eerst zeker willen weten waar mijn probleem zit, voor ik mijn geld ga uitgeven aan iets wat misschien niet de oplossing blijkt te zijn.
Of terwijl het misschien zelfs opgelost kan worden zonder dat het geld hoeft te kosten.

Want ook in macro en landschappen zijn er al heel heel veel mooie foto,s gemaakt zonder statief.
Maar meestal wel met kennis, al dan niet deels vooraf ingebakken in de camera.

Maar goed, als TS denkt dat dit de oplossing gaat worden, koop er 1 en ervaar het zou ik zeggen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar