in het weiland

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
redfox416
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2012 21:21
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

Hallo het weer is `s avonds nog heerlijk. achter ons in het weiland zie je bij elke stap die je zet van alles opvliegen.
Ik heb een poging gedaan om de vliegers vast te leggen.
Mijn armen zitten al dagen onder de uitslag van de brandnetels, maar we moeten toch iets over hebben om mooie plaatjes te knippen
Ik weet zo niet wat het allemaal is, maar wil ze graag met jullie delen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3 het leven hangt soms aan een zijde draadje
Afbeelding

4. deze vruchtpluisjes wil ik ook graag met jullie delen, past eigenlijk niet in de serie
Afbeelding

Hoop dat de foto`s bevallen eventueel opmerkingen of commentaar hoor ik natuurlijk graag!
Canon EOS 600D, canon 50mm 1.8, tamron 90mm 2.8, tamron 17-50 2.8, tamron 70-300
JG-fotografie
redfox416
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2012 21:21
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

140 keer bekeken maar niemand een mening erover?
Canon EOS 600D, canon 50mm 1.8, tamron 90mm 2.8, tamron 17-50 2.8, tamron 70-300
JG-fotografie
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

redfox416 schreefCOLON140 keer bekeken maar niemand een mening erover?
Komt wel vaker voor dat er heel veel gekeken wordt en er geen reacties gepost worden.
Zal ik dan maar de eerste zijn.
Foto 1 en foto 2 technische perfect vastgelegd met de scherpte op de ogen.
Maar persoonlijk hou ik van meer scherpte diepte van het insect. maar ja dat is persoonlijk.
foto 3 mooi vast gelegd met het tegenlicht, maar een beetje saai naar mijn mening.
foto 4 vindt ik persoonlijk nog de mooiste, waarom... geen idee eigenlijk, ik denk vlakverdeling en onderwerp.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Anoniem 3

#1: Ik vind de eerste de allermooiste. Scherp en warm van kleur.
#2: is ook prachtig scherp, maar kil.
#3: hier leidt de achtergrond me teveel af.
#4: die schuine spriet, jammer.

Overigens: prachtige resultaten met de Tamron 90mm.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Nr 1 en 2 gewoon lekker scherp, waarbij nr 2 mijn voorkeur heeft. Nr 3 doet me niet zo veel en bij nr 4 is in de achtergrond net iets teveel onrust (streep) om het een superfoto te maken.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
redfox416
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2012 21:21
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

Heb de laatste foto ook met andere diafragma gemaakt dus zal vanavond eens kijken of op een van die foto's de achtergrond rustiger is
Canon EOS 600D, canon 50mm 1.8, tamron 90mm 2.8, tamron 17-50 2.8, tamron 70-300
JG-fotografie
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind de derde leuk, net of het beestje aan een draad naar beneden zoeft. En dan al die onhandige poten, en dat licht door de vleugels... ik vind het een grappige foto. En de laatste vind ik de fraaiste, mooie kleuren, en hoewel de achtergrond niet zo fraai egaal is als meestal graag gezien wordt bij dit soort foto's vind ik het niet storend. Ik zou alleen aan de onderkant wat wegcroppen, die stengel waar de pluisjes aan vast zitten vind ik geen meerwaarde hebben.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
redfox416
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2012 21:21
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

helaas vind ik de andere vruchtpluisjes niet goed genoeg om te posten. dus zal het moeten doen met een streep in de achtergrond.
Canon EOS 600D, canon 50mm 1.8, tamron 90mm 2.8, tamron 17-50 2.8, tamron 70-300
JG-fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar