St Gerlachuskerk Houthem

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
hanzie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2012 21:35

Canon 450d lensen Canon 70-200mm L f4 en Cosina 19-35mm

1.

43046

2.

43033

3.

43042

4.

43045

5.Mozaiekmuur

43044

6.

43043

7.

43041

8. Het plafoon

43040

9.

43039

10.

43034

Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Aardige foto's, hoewel ik wel overal scherpte mis.
Ook storen de instellingen dwars door de foto nogal.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hier had meer in gezeten denk ik. De foto's zijn nu nagenoeg allemaal recht voor z'n raap of plat van voren genomen. Een iets andere hoek kan vaak voor een spannender perspectief zorgen. Dit soort kerk-foto's zie ik gewoon te vaak. Beetje meer creativiteit kan geen kwaad.
Laat ik het feit dat veel foto's niet recht staan even buiten beschouwing...

Groet!
Dward
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Waarom zijn zoveel mensen hier geobsedeerd door scherpte? Er valt wel iets meer over deze foto's te zeggen dan "ik mis scherpte"...

Ik zal ze langs lopen:
1) Geslaagde foto, jammer van de lamp in het midden
2) Het graf (?) staat maar half op de foto, je staat niet in het midden en als je statief hebt gebruikt zou ik f/8 of f/11 in plaats van f/4 hebben gebruikt.
3) Meest geslaagde foto van het stel
4) Nietszeggende foto, teveel vloer, het "ding" op het altaar wordt half weergegeven, de foto staat niet recht.
5) Aardige foto, maar zou beter zijn geweest als je deze op f/8 of f/11 had genomen.
6) De schildering staat er maar gedeeltelijk op, de kaars links staat er niet helemaal op.
7) Je staat niet in het midden en wederom begrijp ik niet waarom je gekozen hebt voor f/4
8 ) Waarom staan de stralen er niet helemaal op?
9) Redelijk geslaagde foto, helaas zijn de hoofden van de figuren in de achtergrond weggevallen
10) als je naar de lampen van kandelaar kijkt, kun je zien dat je niet in het midden stond - je hebt wel netjes rekening gehouden met de randen van de tekening op de achtergrond.

Misschien kun je toelichten waarom je de keuzes hebt gemaakt die je hebt gemaakt? Gelet op de sluitertijden, heb je een statief gebruikt, ik zou dan een andere keuze gemaakt hebben ten aanzien van het f/getal. Ik vermoed dat de onscherpte die Dave ziet vooral komt door de delen van de foto die niet in focus is. Wat betreft de opmerking van Dward: een centrale compositie werkt alleen als deze goed wordt uitgevoerd, en doordat je net niet symmetrisch bent werkt het hier niet goed. Op zich zijn de meeste helemaal geen slechte foto's, maar zijn er kleine dingen die beter kunnen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar