Symbolen

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Vorige week vakantie gehad in Belle Plagne (Franse Alpen) en op een heldere avond onderstaand beeld gevangen.

42773

om de foto wat meer drama te geven heb ik een lichte bewerking (lomo) en vignette toegepast...

42774



Maar ik ben er nog niet uit of ik het een verbetering vind..

Wat vinden jullie?
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi zeg die maan zo als een dun lijntje.
De tweede is net iets aantrekkelijker wat mij betreft, maar die vignetten zijn iets te... (maar het kan zijn dat dit komt omdat ik niet zo van vignetten hou...)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik zou hem vertikaal croppen. (Maw L+R een strook eraf tot de verhouding weer 2/3 is.) Dan komt het kruis meer tot zijn recht.
Leuk dat je ook venus hebt weten te pakken.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Dave , Beasar bedankt voor jullie feedback idd de vignette deed me twijfelen, weet dat het smaak is maar daarom idd de vraag naar jullie voorkeur.
@Beasar De crop zal ik eens maken ... Snap je punt,
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind hem mooi. Vooral de eerste. Maar volgens mij is het kruis geen kruis maar een paal voor een elektriciteitskabel.. ik vind het jammer dat je de kabels ziet lopen, maar als je alles wat daarmee te maken heeft weghaalt wordt het saai. Ik ben bang dat ik zelf voor deze foto de zaak zou flessen, van de grootste paal een kruis zou maken en de rest weg zou halen. Ik heb veel over voor een mooi plaatje... :wink: maar ik kan me voorstellen dat je daar niet voor voelt...

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Elsbeth, je hebt helemaal gelijk volgens mij zijn het skiliftpalen... Maar de illusie van een kruis is er...
Ik ben niet zo heel bang om aan foto te PS'n maar in dit geval wil ik ge beeld houden zoals ik het zag, dank voor je commentaar ... door alle opmerkingen tot nu toe wordt het me duidelijk: de vignette moet weg....
Apple fan, Canon volger...
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

beide mooi, maar bij de tweede foto wordt de lucht wat streperig door de bewerking. dat vind ik jammer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar