Foto weg uit post vreemd bericht van Flickr.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

In mijn post Spin in Natuur-Macro is de foto van de spin verdwenen. En staat daar dan op die plek een mededeling van Flickr, dat de foto niet meer aanwezig is. Dit gebeurt wanneer ik de post open op mijn iMAC.
Doe ik precies het zelfde op mijn Note Book Pro dan staat de foto er gewoon nog op. Stuur ik me zelf een link van de post vanaf het Notebook naar de iMAC dan blijft de fotoweg. Doe ik dat vanaf mijn Notebook naar me zelf op het Notebook dan staat hij er gewoon. Dat zou kunnen betekenen, dat uploaden hier van foto’s via Flickr gaat? En de foto op enigerlei wijze verwijdert is?

Foto’s worden opgeslagen op de iMAC en het Notebook in Aperture en soms wel eens gedeeld op Facebook en Flickr.

Ook krijg ik op geen enkele manier een foto meer vanuit Aperture in een post geplaatst! Kan het aan mijn Flickr account liggen? Of aan Aperture? Ik heb de link van mijn Notebook ook naar de PC van mijn vrouw gestuurd en die krijgt ook de post met opmerking van Flickr. En dat vindt ik vreemd? Suggesties erg welkom.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Kan je de link hier eens plaatsen?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Roel Jansen schreefCOLONDat zou kunnen betekenen, dat uploaden hier van foto’s via Flickr gaat? En de foto op enigerlei wijze verwijdert is?
Dat in geen geval...

EOSDigitaal heeft een eigen album en heeft niks met Flickr te maken. Jij hebt jouw foto bij Flickr geupload en deze daarna hier op het forum met een link gedeeld. Echter is die foto op Flickr verwijderd, door jezelf of door Flickr (vermoedelijk door jezelf dan, al dan niet automatisch via Aperture bijv.). Dat hij dan op je notebook nog steeds zichtbaar is zal met caching te maken hebben. IE/Firefox/Chrome of welke browser je daar dan ook maar gebruikt zal de foto gewoon uit zijn cache halen en steeds weer tonen. Je mac en de pc van je vrouw doen dat niet, waardoor hij daar niet meer getoond wordt.

Edit: overigens geeft Flickr een 'This image is currently unavailable' (http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=111946" onclick="window.open(this.href);return false;), en niet een 'This image is deleted', wat je volgens mij te zien krijgt als de foto echt verwijderd is (maar daar ben ik niet 100% zeker van). In dat geval zou het ook een tijdelijke storing/onderhoud van Flickr kunnen zijn misschien?
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Wat zou kunnen trouwens is dat je je foto opnieuw geupload hebt vanuit Aperture. Volgens mij wordt dan namelijk de oude verwijderd en de nieuwe krijgt een nieuw id.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=111946" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de link.

Heb hem verzonden van het Notebook en nu geopend en tik vanaf de iMac. Zie hem hier !
Zelfde gedaan op het Notebook en zie hem daar wel!
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Roel, kan jij de foto zelf nog wel zien in je eigen Flickr-account? Zo ja, wat gebeurt er dan als je 'm opnieuw upload? Zie eventueel de "how-to" onder de FAQ's.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Roel Jansen schreefCOLONhttp://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=111946

Dit is de link.

Heb hem verzonden van het Notebook en nu geopend en tik vanaf de iMac. Zie hem hier !
Zelfde gedaan op het Notebook en zie hem daar wel!
Hij staat in het cache van je browser. Als geforceerd refreshed (CTRL+F5 of CTRL+R) dan zal hij waarschijnlijk verdwijnen.

Wellicht heb je de foto opnieuw geupload (na een bewerking oid). Bij mij (LR) zorgde dat ervoor dat de oude versie verwijderd werd en de nieuwe (onder een nieuwe link) geplaatst werd.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Marco en de anderen ik heb hem niet in mijn accounts staan!
eMakay wat jij zegt zou best eens kunnen! Ik heb geprobeerd om een wat meer contrastrijke foto te uploaden en dat lukte niet! Misschien, dat ik hem eerst in Flickr geupload heb.Wat nu doen? Refreshen en via Aperture opnieuw uploaden? Ik kies in Aperture voor exporteren jpg with 1024 x 1024
druk op exporteren en zet hem dan op bureau blad. Ga naar EOS Digitaal open de link en sleep de foto van bureau blad in de post tussen IMG IMG dat ik er eerst in gezet heb. Is dit de juiste procedure? Dacht, dat ik het zo de tweede keer gedaan had.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ehm, nee dat is niet de juiste methode.

Ik weet niet of Aperture een upload naar je Flickr account kan doen voor je, maar even uitgaande van een handmatige methode:

1. Ga naar Flickr: http://www.flickr.com/photos/upload/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. (login indien daarom gevraagd wordt)
3. Kies vervolgens de foto van je bureaublad
4. Ga naar de foto in je Flickr account en copy de link (zoals je eerder al gedaan had voor de foto vermoed ik)
5. plaats de nieuwe link in het topic dat je al gestart was (tussen de img tags)

Ik hoop dat dit werkt?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Handleiding om een foto te plaatsen via Flickr: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 5&t=111663" onclick="window.open(this.href);return false;
Handleiding om een foto te plaatsen via het EOSDigitaal album: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 5&t=102740" onclick="window.open(this.href);return false;

Beide topics zijn terug te vinden in de Huisregels/F.A.Q. sectie van het forum: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik heb ook met Flickr gemerkt dat als je een foto bijv. met Lightroom de eerste keer upload het prima gaat.
Pas je daarna wat aan in Lightroom en publiceer je de gewijzigde opnieuw dan zal Lightroom de foto p[ Flickr gaan "vervangen"(geeft hij aan).

MAAR...

Na het vervangen zal de nieuwe foto een andere URL krijgen.
Resultaat: De link die je op het forum hebt gezet wijst naar de foto die verwijderd is.

Oplossing: De URL opnieuw "grabben" van Flickr en op het forum de oude daarmee vervangen.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mensen nog bedankt voor de hulp dankzij die is alles nu goed duidelijk geworden! Ik was e.e.a. vergeten en dat is niet netjes!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Beter laat dan niet ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

En dank daar dan weer voor :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar