[VerzamelTopic] EOS M2

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon has announced the EOS M2 in Japan. An updated version of its EOS M mirrorless camera, the new model promises faster autofocus due to the use of a Hybrid CMOS II sensor, as seen in the EOS 100D / SL1. It also has built-in Wi-Fi and a slightly revised body design. It will be sold either body-only or in kits with one, two, or all three EF-M lenses, and be available in either black or white.
http://www.dpreview.com/feeds/news/tag/canon" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd wanneer hij ook hier op de Canon website vermeld wordt...
En nog veel nieuwsgieriger naar de eerste resultaten en bevindingen ervan!
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Gaat voorlopig niet gebeuren.... het is een model dat alleen in Japan en wellicht in nog wat landen in Azië uitgebracht lijkt te worden.
De verschillen met het huidige model lijken ook minimaal, en met de dump prijzen waarvoor het huidige model te koop is zou er toch niets verkocht worden.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het een Japan only release zou zijn.. De eerste versie heeft nog een aantal tekortkomingen waardoor hij niet lekker loopt, met name AF.. Deze AF is 2,5 keer sneller las ik, en daarmee begint de EOS M volwassen te worden zeg maar... Wel jammer dat ze niet de dual AF van de 70D gepakt hebben hierin, dan was hij wat mij betreft gelijk interessant geworden voor ernaast... Nu is het hem nog net niet...
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Het is al bevestigd dat Europa deze niet gaat krijgen, dus wel degelijk een Azië/Japan only release.

Heb je zelf een Eos-M of baseer je je op wat er op het web te lezen is? Ik gebruik er zelf al een tijd één, en tot grote tevredenheid. De AF snelheid is na de firmware upgrade (ook neergezet als een 2.3x verbetering) meer dan acceptabel....natuurlijk niet vergelijkbaar met een goede SLR maar dat zijn de meeste modellen niet. En ook gewoon vergelijkbaar met mijn S100, en daar hoor je niemand klagen. Het is wel een hele domme zet geweest de M uit te brengen met de originele firmware....

Er zijn natuurlijk wel verbeterpunten, de blackout na een opname is enorm irritant en dat lijkt opgelost. Een ruimer focusgebied is ook altijd welkom. WiFi lijkt me niets, de batterij is nu al te snel leeg. Maar belangrijker.... niemand zal een meerprijs van €400-500 gaan betalen voor een beetje meer AF en de andere nieuwe features van de M2.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Specs:
http://www.the-digital-picture.com/News ... ?News=8484" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

GdH schreefCOLONHet is al bevestigd dat Europa deze niet gaat krijgen, dus wel degelijk een Azië/Japan only release.
Linkje??
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
GdH schreefCOLONHet is al bevestigd dat Europa deze niet gaat krijgen, dus wel degelijk een Azië/Japan only release.
Linkje??
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Een site als The Digital Picture weet dat namelijk nog niet
The big question remains, though – will this camera be released in the North American market?
Als hij 400-500 meer gaat kosten dan een M dan zal hij niet verkocht gaan worden nee, maar dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel een erg hoge insteek als dat zo zou zijn
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Nagenoeg alle sites geven inmiddels aan dat het zeer waarschijnlijk een Azië only release is (ook DPR).... wie weet wat de toekomst brengt, maar dit lijkt verdacht veel op het niet verschijnen van de EF-m 11-22 in de VS, ook geen harde ontkenning maar simpelweg geen woord over de beschikbaarheid.

En de prijzen in Japan zijn redelijk identiek aan de oorspronkelijke prijzen van de M. Dat betekend dus een gigantisch prijsverschil met het huidige, zwaar afgeprijsde, model. En daar koopt nagenoeg niemand zo'n sumiere upgrade voor.
Bijzondere is wel dat in Japan de M(1) ook nog gewoon beschikbaar lijkt te blijven, de brochures tonen beide modellen.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Ben benieuwd of Canon er met dit model wel in slaagt om een behoorlijk marktaandeel te veroveren.
De concurrentie is mijn inziens ver vooruit op Canon in dit segment.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Helemaal eens met Jans1960. Zonde dat Canon zich niet wil begeven in het wat hogere segment v.w.b. systeemcamera's. Hier moeten zij toch veel toegeven aan de concurrentie en
dat terwijl het een groeimarkt is.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Op het gevaar af te worden weggehoond, wil ik toch wijzen op de topsysteemcamera van Sony, de AR7.
Aan de prijs, dat wel, maar wat een specificaties. Kunnen Canon en Nikon toch een puntje aan zuigen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Als ik zou moeten kiezen (los van budget) tussen een Sony AR7 met een E-mount adapter en een M2 dan had ik het ook wel geweten.. Die Sony heeft echt prachtige specs en laat daarin Canon en Nikon inderdaad het nakijken... Daarom vind ik het ook erg jammer dat Canon niet iets meer moeite doet om nog mee te lopen in deze systeem camera race, want eerlijk gezegd zou ik op dit moment enkel voor een Canon gaan vanwege het feit dat het een Canon is en ik zonder adapter mijn lenzen zou kunnen gebruiken.. Als blanco instapper zou ik ze links laten liggen
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Zoals ik al eerder stelde: Ik vrees dat Canon en overigens ook Nikon, de slag totaal hebben gemist in de systeemcamera race.
Hoewel ik er van overtuigd ben dat beide fabrikanten over voldoende mogelijkheden beschikken om een topproduct voor dit segment te ontwikkelen denk ik persoonlijk toch dat Fuji en Sony hier de grootste winnaars zijn geworden en moeilijk te achterhalen zullen zijn.
Toch blijf ik benieuwd of Canon nog wat in het vat heeft zitten wat ons zal gaan verbazen; vooralsnog heb ik dit gevoel nou niet direct bij de Eos M2
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De vraag is natuurlijk wie (hier) er op een topproduct met een topprijs zit te wachten.
Ik vind de platen van de 300D of 350D nog steeds net zo mooi als 8 jaar geleden.
Voor normaal hobbyisten werk is er nog steeds veel te genieten.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Je moet de Sony A7R natuurlijk niet vergelijken met de 300D en 350D, maar eerder met de 5D en 6D, ook qua prijs.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het gaat mij om de platen, niet om de nieuwigheid.

Vooralsnog heeft de A(R)7 AF-problemen, tel uit je winst.
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-7-7r/5" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

boels069 schreefCOLONHet gaat mij om de platen, niet om de nieuwigheid.

Vooralsnog heeft de A(R)7 AF-problemen, tel uit je winst.
http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-7-7r/5" onclick="window.open(this.href);return false;
Die problemen zie je toch vaker bij nieuwe camera's? Sony kennende zullen die problemen heus wel opgelost worden.
Ik ben van mening dat je ook niet direct moet kopen als er iets nieuws uitkomt.
Eerst maar eens de kinderziektes eruit (en dat de prijs dan mogelijk ook al wat is gezakt is dan mooi meegenomen)
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
eos4ever
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2012 22:17

De vraag is natuurlijk wie (hier) er op een topproduct met een topprijs zit te wachten.
Er genoeg mensen, ook "die hard" gebruikers die er een systeemcamera bij aanschaffen, of overstappen naar- ,vanwege de combinatie gebruiksgemak (gewicht, minder gesjouw) en de goede prestaties.
Als je komt van een 5DII en je wilt die kwaliteit enigszins kunnen benaderen dan moet je toch zoeken in het hogere segment van de systeem camera's.
Zelf gebruik ik een Olympus OM-D naast mijn 5DII en ik kan wel zeggen dat ik steeds vaker de Olympus pak, die voldoet voor heel veel situaties perfect.
Ik verbaas me telkens weer over de resulaten die ik ermee behaal.

Op mijn zoektocht naar een goede systeemcamera heb ik Canon en Nikon wel gemist. Hier valt het misschien nog wel mee maar in de Aziatische landen en in de Verenigde Staten is het
een enorme groeimarkt en verwacht men dat het aandeel systeemcamera's dat van de DSRL's gaat overtreffen. (als het inmddels al niet gebeurd is :))

Dus wat dat aangaat begrijp ik de strategie van Canon (en Nikon) niet helemaal maar wie weet wat ze onder de pet hebben.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

In Azië is mirrorless nog een beetje een succes.... verder nergens!
Zie hieronder wat quotes uit wat bladen in Augustus 2013:

1) Nikon manager Okamato said “In Europe and the U.S. the ratio of mirrorless to SLRs hasn’t grown at all, unlike in Asia, where it’s quite popular with women because it’s light. We had higher expectations for other regions. But people who like cameras tend to just go for SLRs, even though they’re very heavy.”

2) Olympus Corp said on Thursday that its sales of its signature mirrorless model, the PEN, had fallen 12 percent in the first quarter, below its expectations.

3) Panasonic manager Darrin Pepple said “In the U.S. at least, [DSLRs are] still what they know and what they understand. We’re continuing to innovate in the way of lenses, size, form factors, trying to find the magic bullet.” Panasonic has found that DSLR-style feature sets are more attractive to Americans, and simpler mirrorless models failed to find an audience.

En dat lijkt me ook precies de reden dat de EOS-M v2 hier niet gaat verschijnen.... wellicht dat ze een nieuwe poging wagen met een volgend exemplaar dat meer high-end is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar