Afbeelding openen met....

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Om foto's te bekijken die ik recent gemaakt heb gebruik ik de Canon software: Digital Photo Professional. Hierin zit de optie: r.muis> openen in Photoshop. Echter 'pakt' deze optie mijn photoshop 6 niet. Is dit ergens in te stellen? Nu moet ik , als ik een geschikte foto vind, terug naar windows verkenner, de betreffende cr2 bestand zoeken, en openen in photoshop.

Of, elke andere makkelijke manier om cr2 te bekijken en openen is welkom. (geen bridge of picasa)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Klik help, index, tik "transfer" in.
Werkt dus alleen vanaf PS7.

Lees daar ook de verdere info.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

hmz. Dus dan valt de Canonsoftware af. Veul te omslachtig dan.
Wat dat betreft was de ViewNX van Nikon superieur aan de software van Canon. Maar die opent geen cr2.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Edwin010 schreefCOLONOf, elke andere makkelijke manier om cr2 te bekijken en openen is welkom. (geen bridge of picasa)
Faststone werkt heerlijk snel en gemakkelijk, je kunt ook van daaruit openen in willekeurig programma met de rechtermuisknop.
Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid en het is nog gratis ook!

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Ow wauw,

dit is wat ik zoek! Dit werkt echt schitterend zeg! Vooral het openen, en dan alles in full view bekijken en bovenin de volgende foto aanklikken. Hartelijk dank!
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Lightroom?
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Lightroom heb ik ook geprobeerd. Zocht echt iets simpels, waarin ik snel kan openen, en in het groot kan kijken zonder allerhande handelingen. Lightroom vind ik te klein allemaal om goed te kunnen beoordelen. Ik fotografeer vogels, en dan heb je gauw 5 tot 10 dezelfde, en wil je de scherpste eruit pikken. Dit kan op de manier die Faststone mij nu biedt.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Duidelijk! :)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dan ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd waarom dat in Faststone wel zou kunnen en in LR niet.. LR is er namelijk op gemaakt om dergelijke selecties snel te kunnen doen...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Faststone laat je snel de "embedded" JP in de CR2 zien.
Dat heeft het nadeel dat er al verscherping, enzo in de camera heeft plaatsgevonden; CR2 kan door de gebruiker in de camera niet bewerkt worden.
Stel je Faststone anders (beter) in dan is het trager dan met DPP, ZoomBrowser of DxO.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Maar TS had het over 'te klein om te beoordelen', en dat kan ik niet met LR rijmen eerlijk gezegd..
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Rocker schreefCOLONMaar TS had het over 'te klein om te beoordelen', en dat kan ik niet met LR rijmen eerlijk gezegd..
je kunt met Faststone zelfs ingezoomd bladeren met je muiswieltje, probeer maar eens, echt wel de moeite ;-)

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Met LR zit je met allerlei schermen en tabbladen om je heen waardoor je op je scherm weinig over houdt. Nu is het beeldvullend, ook je windows taakbalk is dus weg, en je kan met pijltjestoets of muiswiel door je foto's bladeren en met één klik op de foto vergroten naar 100%. Wil je meerdere opties, 'vlieg' je naar de bovenkant van je scherm, en je hebt thumbs en alle (map)opties e.d.
En dan nog het idee dat ik geen LR naast photoshop wil installeren alleen om te kunnen bekijken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dan onderken je de kracht van LR... Shift-Tab en je hebt je foto fullscreen, spatie, foto naar 100%.. L om de rest van je beeld op zwart te gooien. Dit is een mogelijke topper P (Pick) en hij is geflagged... Daarnaast is het juist gemaakt om perfect samen te werken met PS.. Sterker nog, je workflow zal versnellen omdat je minder vaak naar PS toe moet... Het is veel meer en veel krachtiger dan enkel een fotobekijk tooltje.. het is juist bedoeld om je complete workflow in te beheren!

Maar goed, niemand verplicht je om het te gebruiken, dus als Faststone voor jou voldoet, lekker daarbij blijven ;)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

boels069 schreefCOLONStel je Faststone anders (beter) in dan is het trager dan met DPP, ZoomBrowser of DxO.
Daarmee bedoel ik dat je dan de "echte" geconverteerde CR2 bekijkt en niet de JPG.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar