Rebecca ter Mors (mijn laatste fotos denk ik)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

madelief schreefCOLONIk vind het prachtige, prachtige foto's, en met name 1 en 3.
En ik wil nog iets toevoegen aan de discussie over commentaar geven en ontvangen. Ik ben nu een aantal jaren serieus met fotografie bezig en heb intussen mijn draai wel zo'n beetje gevonden. Maar ik weet nog heel goed hoe dom ik me kon voelen als ik ergens een mening over had die erg afweek van die van de gevorderde fotografen, hoe onzeker ik daarvan werd. En als ik dan het commentaar op sommige foto's las, de kritiek die mensen soms kregen op hun opmerkingen, dan had ik daar veel moeite mee en mede daardoor heb ik een paar keer besloten me maar even gedeisd te houden.
Nu heb ik mijn eigen foto's kritisch leren bekijken. Onder andere door op dit forum mee te blijven kijken en lezen. De mening van anderen is interessant omdat ik daardoor toch weer anders naar mijn foto's ga kijken, maar niet meer doorslaggevend. En dat is waar je volgens mij naar toe moet. Maar om als beginnend fotograaf eerlijk commentaar te geven op de foto's van mensen die zo ver zijn als jij ooit hoopt te komen, dat vraagt moed. En die moed moet naar mijn mening gerespecteerd en beloond worden.
Verder is er al vaker gezegd: gewoon zeggen dat je iets mooi vindt is niet genoeg. Je moet onderbouwen. Maar als je pas begint is er nog niet zoveel waarmee je dat kunt. Dat moet geleerd worden. En als je dat niet kunt, is het dan beter om maar je mond te houden? Dat scheelt heel veel reacties...
Ik weet dat dit al vaker aangedragen is, maar met name nu, nu er mensen vertrekken die we er zo graag bij hadden willen houden, wil ik het toch nog maar eens zeggen...

Groetjes,
Elsbeth.
+1
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Sandra-S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 00:52
WoonplaatsCOLON Enschede

Die mooie open en toch ook indringende blik heb je naar mijn mening heel goed vastgelegd, het enige dat ik wat minder vind in sommige foto's vind is de donkere rand onder de ogen die op sommige foto's te zien is.
Verder een prachtige serie.
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Ik hoop toch echt dat je hier wel blijft posten. Ik heb ook bij iemand anders al geschreven dat ik nog geen commentaar durf te geven, maar dat ik hier telkens wel veel van leer. En ik geniet vaak ook van de foto's, Kan er ook lang naar zitten kijken. Portretfotografie is voor mij nog een hele hoge drempel, maar is wel iets waar ik mee wil gaan doen. Een vriendin heeft een fotowinkel en studio en ook kennis van zaken. Gelegenheid genoeg in ieder geval om er mee te beginnen. Dat komt vast wel.
Je hebt er niet veel aan, maar ik vind je foto's werkelijk prachtig. De mooiste vind ik 4, 1 en 2.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Dadelijk durf ik niet meer weg te blijven :P
Ik zal niet meer zo fanatiek zijn als vroeger, maar probeer het nog wel een tikkie bij te houden.
( als ieder die nu hier reageert gewoon ook meer gaat posten en feedbackken, want geloof me interactie is de levensader van een fotoforum. )
Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties :D
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Beloofd!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

Heerlijke en mooie reeks.
maar ga wel voor kleur.
grt,bouk.
PS:
ik mis een P..?
Laatst gewijzigd door 1 op bouk, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

prachtige serie weer!

ben echt fan van je "natuurlijk rood" serie geweldig concept :)
je fotografeert in een fijne belichting en de poses passen 9 van de 10 keer bij het model.. top!

#1 de blik, met de hand laten een bepaald verhaal zien.. erg fijne plaat!
wat al gezegd is geworden is de vlecht.. misschien had je deze weg kunnen halen? maar! misschien had je hem ook wel juist over de schouder kunnen laten hangen (denkt dat dit beter past hierbij)

#3 vind ik haar blik erg sterk.. en tsjah! als we gaan muggenziften..? jammer dat haar BH-bandje NET onder haar shirt vandaan komt..

#5 De keuze van zwart wit past hier erg goed bij, vanwege de gezichtsuitdrukking.. wat me wel snel opviel was de ruis.. was dit de bedoeling? want vind het wel een beetje storen :oops:

#6 wauw! echt prachtig portret! de kleursetting is echt top. geweldig! :) vreemd.. maar die kleine bolletjes in het hout (rechts op de plinten) vragen van mij toch wel aandacht.. ze zijn zo klein en onschuldig.. maar vragen enorm de aandacht (bij mij)
kan zijn dat ik zo'n "ze*k*rd bent.. maar toch.. hahaha

dus, super serie weer!
met kleine dingetjes..

gr. Michel

p.s. niet dat ik het je kan nadoen! hehe
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

@Bouk: sommige fora vinden 2 p,s niet genoeg :D

Billie-90 schreefCOLONprachtige serie

#5 De keuze van zwart wit past hier erg goed bij, vanwege de gezichtsuitdrukking.. wat me wel snel opviel was de ruis.. was dit de bedoeling? want vind het wel een beetje storen :oops:

#6 wauw! echt prachtig portret! de kleursetting is echt top. geweldig! :) vreemd.. maar die kleine bolletjes in het hout (rechts op de plinten) vragen van mij toch wel aandacht.. ze zijn zo klein en onschuldig.. maar vragen enorm de aandacht (bij mij)
kan zijn dat ik zo'n "ze*k*rd bent.. maar toch.. hahaha

dus, super serie weer!
met kleine dingetjes..

gr. Michel

p.s. niet dat ik het je kan nadoen! hehe
Michel, bedankt voor je kritische blik, ik denk dat ik die gaatjes maar weg moet halen ja.
De korrel in 5 vind ik wel passen bij haar uitdrukking, maar ik kan me voorstellen dat je het niks vind!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hilda-b
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2010 12:22

ik kom hier net kijken....dus nog niet eerder iets van je gezien,
maar deze serie vind ik erg mooi, vooral foto 4 spreekt mij erg aan.
zou jammer zijn wanneer je hier niets meer zou posten
gr hilda
http://www.hildabooy.fotoport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
MarlotHaagsma
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2013 20:55

mooi, duidelijk en vooral heel puur inderdaad dat is het goede woord.

in mijn ogen soms iet wat saai!
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Leuke serie, waarbij behalve bij foto 3, elke foto 'iets' heeft!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar