oude camera verkopen of toch niet

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
fozzie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2011 21:43

sinds kort ben ik een blije eigenaar van een 6d,
maar nu zit ik nog te twijfelen aan het verkopen van mn oude 500d.
deze staat overal te koop van ca. 200-250euro, maar voor dat geld kan ik niet eens een extender kopen (mocht ik de mm van de crop factor missen).
daarnaast misschien een handige camera voor erbij, mocht je ergens heengaan waar je geen hele kostbare spullen mee wil nemen..
tegenargument zou zijn, hoe vaak zal ik die camera nog pakken als ik gewend ben aan de 6d kwaliteit..

er zijn er vast mee hier die voor deze keuze gestaan hebben, ik ben erg benieuwd naar jullie keuze/motivatie

vooralsnog denk ik aan het verkopen van mn 500d accessoires (zoals de battery-grip, draadontspanner e.d.).




Patrick
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik zou de hele zwik in één keer verkopen. Levert de beste prijs op, en ik zou m toch niet meer gebruiken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Als je geen 'speciale toepassing' kunt bedenken voor je oude camera zou ik 'm wegdoen. Je moet je dan wel afvragen of opbrengst van de verkoop je een goed gevoel geeft. Zo niet zou ik overwegen of je er misschien een familielid (nichtje of neefje besmetten met het fotografie-virus) of een goede vriend/vriendin blij mee kunt maken.

Omdat ik regelmatig met camera in (snel-)stromend water sta om klanten te fotograferen heb ik de keuze gemaakt om m'n 20D niet weg te doen. Ik ga liever niet kopje onder met m'n 5D3...

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Het is altijd fijn om voor de zekerheid, experimenten etc. je oude camera te houden. Ik heb naast m'n 5DmkII een 30D gehouden. Vreet geen brood, makkelijk voor als ik eens iets sporterigs doe en levert geen drol meer op. Dan liever houden.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Hier ook nog steeds mn ouwe 350D gewoon als backup :)
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

MarcoEOS550D schreefCOLONIk zou de hele zwik in één keer verkopen. Levert de beste prijs op, en ik zou m toch niet meer gebruiken.
+1
Of toch niet :cry:
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

'Bij twijfel niet doen' is een vaak gehoorde opmerking...
Dat heeft zo z'n redenen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Ik heb mijn 30D gehouden naast de 60D omdat het soms wel handig is.
Onlangs nog een festival gedaan en dan is het handig om snel een ander objectief te kunnen
pakken zonder lenzen te wisselen. Ook op het strand bij windkracht 12 zal ik het oude paard van stal halen :)

gr
Frank
Anoniem 3

Weg met die ouwe meuk.
Als je nu al zo'n twijfelaar bent, ga je die echt niet meer gebruiken.
Geniet van je nieuwe outfit en 'soms gebruiken' is alleen maar duur.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

1 camera is géén camera. Ik moet er niet aan denken dat je met één camera op pad moet. Ik heb altijd 2 camera's bij me, het liefst meer.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
fozzie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2011 21:43

Leuk om te zien dat de meeste aangeven de camera te houden.
De accessoires verkoop ik hoe dan ook, de camera eventueel (als één set), maar dan moet het wel genoeg opleveren, vindt het namelijk zonde om er maar 200,- voor te krijgen.

Daarnaast ben ik het ook eens met sommige bovenstaande, met slechte omstandigheden e.d. is het makkelijker een oude camera mee te nemen.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik heb mijn oude 350D gehouden toen ik een 550D kocht. Eerst dacht ik dat de dochters hem zouden gebruiken maar dat gebeurde niet. Net toen ik serieus overwoog hem dan maar weg te doen kreeg de nieuwe camera problemen: drie weken de deur uit. En toen was ik heeeeeel blij dat ik het ouwetje nog had.....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

madelief schreefCOLONIk heb mijn oude 350D gehouden toen ik een 550D kocht. Eerst dacht ik dat de dochters hem zouden gebruiken maar dat gebeurde niet. Net toen ik serieus overwoog hem dan maar weg te doen kreeg de nieuwe camera problemen: drie weken de deur uit. En toen was ik heeeeeel blij dat ik het ouwetje nog had.....

Groetjes,
Elsbeth.
Dit!

En het is niet zonde als je er "maar" €200,- voor zou krijgen, dat is nu eenmaal de marktprijs. De vraag hoeveel die opbrengt zou volgens mij niet relevant moeten zijn, want iedere euro is er een. Wat relevant is, is de vraag of het nut heeft een tweede camera te hebben. Een tweede camera is soms handig, om een keer uit te lenen, om te gebruiken als de omstandigheden minder zijn, voor een gevoel van zekerheid. Alleen jij zelf kan bepalen of het voor jou nut heeft, zoals je ziet zijn de meningen verschillend.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
HiHaHo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2013 12:57

Gelijk verkopen. Als je dat nu doet en je krijg spijt, dan koop je voor € 50 - 100 minder gewoon weer een gelijkwaardige camera via marktplaats. Krijg je spijt omdat je hem nu niet verkoopt, dan zit je over een jaartje met een camera die weer € 50 - 100 minder waard is en wil je hem weer niet kwijt omdat je dan nog minder ervoor krijgt. Weg is weg en gewoon veel plezier beleven aan je nieuwe camera.

Groeten,
Hans
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Als je de centjes nodig had dan had je hem al verkocht voor aankoop van de 6D neem ik aan.
Ik zou ze eens echt rechtstreeks vergelijken. Zowel op beeldkwaliteit als voor teledoeleinden.

Vraag is of de verschillen in de praktijk echt zo groot zijn dat de resultaten van de 500 (opeens) "slecht" zijn als je de 6d eens thuis wilt laten of "extra" mm,s nodig hebt. Want dat scheelt echt wel wat.

Je kunt uiteraard achteraf croppen maar vaak is het toch ook toch wel fijn ook ter plekke al een goede beeldvulling te krijgen. Het verschil tussen Crop en ff is behoorlijk.
en een extender kost naast geld ook nog eens lichtsterkte.
Met de iso van de 6 vaak ook wel overheen te komen, maar kan voor een gewenst dof wel meespelen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik ga mee met Frank, ook ik heb de 6D gekocht en twijfelde of ik mijn 'oude' 450 wilde verkopen of niet.
Vanwege de crop toch maar gehouden. Als ik nog is de natuur in ga neem ik hem mee en bij een opdrachtje gebruik ik hem als back up.
Trouwens heb ik wel de accessoires zoals de grip verkocht.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Als je weet met welke camera deze gemaakt is, dan verkoop je de 500D niet.

Afbeelding

Winnaar van de Zoom.nl Portret wedstrijd, Brown eyed woman door Sabrina de Vries (reflectionsfromwithin)
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Voske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 235
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2006 19:34
WoonplaatsCOLON omgeving rotterdam

Bewaren, is altijd handig voor vakanties.
Ik zou dan in ieder geval niet die dure 6d meenemen
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Voske schreefCOLONBewaren, is altijd handig voor vakanties.
Ik zou dan in ieder geval niet die dure 6d meenemen
Oké, dus jij koopt een 6D en neemt 'm vervolgens niet mee op vakantie...
Dan vraag ik me af war je 'm dan wel mee naartoe neemt. De buurtsuper? Don't get it...

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Dward schreefCOLONDan vraag ik me af war je 'm dan wel mee naartoe neemt. De buurtsuper? Don't get it...

Groet!
Dward
:lol: :lol: :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar