tips bruiloft

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Hallo,

Heb zaterdag een bruiloft van een neef van mij.Er is een Prof fotograaf aanwezig.

Ga die dag natuurlijk mijn 430ex goed (mis)bruiken.

Heb gezien dat de zaal hoge plafond heeft die zwart zijn gekleurd.

Zal dus direct "moeten" flitsen.Vind alleen dat als ik direct flits ik overbelichte gezichten zie op ETTL.

Kan de flitser op -1 zetten maar heb ook gezien dat je een wit bounce kaart aan je flitser kan plakken waardoor je recht omhoog kan flitsen.

Van wat kan ik een bounce kaart maken?Evt afmetingen of is er iets anders waar ik meer zacht licht mee kan zetten.

Heb al heel wat gelezen over partypics en filmpjes gekeken over flitsen.Alleen Kan niet echt specifiek iets vinden als je direct "moet" flitsen.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Eigenlijk vragen die je met een beetje moeite ook zelf kunt uitzoeken.
Op dit forum of elders op internet. Maar goed.

Hier een recente topic over party fotografie, flitsen en zwart plafond

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... s#p1212630" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier hoe een voor slecht paar centen zelf eenvoudig een "omnibounce" te knutselen.

http://www.elgsdyr.dk/photography/OriBounce/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het feitelijk wffect en beste gebruik zul je echter zelf even zelf moeten ervaren...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Dankje!

Raar dat die niet bij mij search resultaten te voorschijn kwam..Mischien door de speling fout.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Heb je de professionele fotograaf gesproken? Is deze oké dat je flitst? Wat dacht je van een omnibounce o.i.d.? Die bounce kaarten zijn eigenlijk voor de ogen als je indirect flitst.

De trouwzaal in het gemeentehuis in Veenendaal is ook hoog en zwart, die architect moeten ze zijn diploma afnemen imho.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

De prof is een kennis van mij.Zolang ik NIET tegen over hem ga flitsen maakt het niet uit.

Heb diverse dingen gelezen over omnibounce 1kan niet zonder en de ander zegt hoe kan een kapje van dat formaat het licht "verspreiden"
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik heb zelf jaren geleden zoiets gemaakt van een witte snelhechter en ik gebruik hem altijd. Doordat het plastic is kun je hem lang gebruiken, totdat de kat er teveel gaten in heeft geknaagd, dan maak ik een nieuwe. Met nietjes en klittenband, kan helemaal uitgevouwen en in de tas erbij. Op mijn site zijn vrijwel alle foto's die geflitst zijn met dat ding gemaakt. Bevalt mij buitengewoon goed, en inderdaad, ik zou niet meer zonder willen. Hoeft ook niks want het kost vrijwel niets..

Veel succes en groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar