Overleef ik?

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Late Hosta bloem die weerstand biedt aan de barre tijden....

41858

niet in Macro (want dat is het niet echt volgens mij, dus maar in overig gezet)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Tis een taaie bloem. Maar waar is de scherpte gebleven?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Dward schreefCOLON... waar is de scherpte gebleven?Dward
Precies daar waar ik het wilde nl op de meeldraden... misschien niet ieders smaak... maar wel mijn keuze :shock:
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Hierbij mijn visie en ik hecht het er aan te zeggen dat dit gewoon mijn persoonlijke visie is.

Over daar waar de scherpte ligt valt idd te twisten maar toen ik deze foto voor de eerste keer zag keken mijn ogen ook naar een andere plek als waar jij nu de scherpte duidt. Maar goed dat is natuurlijk een eigen keuze!

Vanuit een fotografische visie vind ik deze foto niet echt aansprekend. Vanuit een registratief aspect wel! Ik heb ook heel veel hosta's in mijn tuin maar kan nu zeker geen bloem hiervan meer fotograferen.

De vlakverdeling vind ik zelf niet prettig kijken en vooral de groene band links vind ik duidelijk helemaal buiten de kleurtoon van de rest van je foto vallen. Daardoor zie ik deze groene band meteen en wordt mijn aandacht hier snel naar toe gebracht. M.a.w ik zie deze groene band veel eerder dan de scherpe meeldraden.

Zoals gezegd is dit dus mijn persoonlijke visie en interpretatie van deze foto!

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik had deze ook al een aantal keren bekeken... maar ben het gevoelsmatig wel met Miccie eens.. die verwoord het eigenlijk goed...
de meeldraden vallen nou niet direct op... ze zijn idd wel scherp maar als geheel vallen ze een beetje weg.... qua compo staat het ietwat centraal.. en die groene vlek valt zo uit de toon dat deze meteen opvalt.... een BG hoeft zeker niet helemaal egaal te zijn begrijp me niet verkeerd, als het geheel maar in harmonie is...

tja wat moet je doen om hem beter te kijgen.. misschien een andere compo, minder centraal, iets grotere dof, of misschien juist meer inzoomen op de stampers... vaak als je van zo'n bloem meerdere opname's maakt dan is er 1 die er echt uitspringt... het gaat soms om hele kleine dingetjes.... misschien de volgende keer meerdere platen van dezelfde bloem tonen...

maar goed, ook dit is mijn persoonlijke smaak.. en wie ben ik.. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Dank allemaal voor de stof tot nadenken, ik waardeer jullie feedback. Deze foto is gemaakt, maar een volgend wordt hier alleen maar beter door...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Daar ben ik blij mee en je topictitel aandachtig dan ben ik er ook erg blij mee dat je deze prima hebt doorstaan en hopelijk nog heel veel goede jaren voor de boeg hebt! :)

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar