Problemen met Canon 17-85 IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Naresh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011 15:35
WoonplaatsCOLON Groningen

Hallo,

Ik heb sinds kort problemen met mijn 17-85 Canon IS lens. Het probleem zit in de zoom ring. Hij blijft vaak vast zitten als ik wil zoomen. Wat mij is opgevallen is dat hij blijft vast zitten op de 30 mm. Dus 17-30mm lukt. Soms gaat het ineens weer goed en kan ik naar 85. Maar soms blijft ik ook tussen de 30 en 85 hangen en wil hij niet terug naar bv 17. Het lijkt wel of er vast zit. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn ? Of iemand dit ook eens eerder gehad ? Hoe kan ik dit evt oplossen ?

Grt,

Naresh
Canon 500D + Grip - 17-85 - 50 - 70-200L
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik ben bang dat er intern iets iets in de weg zit. Als hij vast zit, en je gaat even terug en dan door...doet hij het dan wel gewoon?
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Naresh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011 15:35
WoonplaatsCOLON Groningen

Ja de ene keer wel. En de andere keer niet gelijk. Dan effe een aantal keren proberen dan wel. Kan het zo zijn dat er iets van vuil tussen zit ofso ? Kan ik dat makkelijk controlen ?
Canon 500D + Grip - 17-85 - 50 - 70-200L
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Dat zou wel kunnen maar dan is de kans groot dat hij moeilijker gaat. niet dat hij helemaal wordt tegen gehouden.

Het zou kunnen zijn dat er een flatkabel in de lens dwars zit, gebeurt nog wel eens met 18-55 waarna de af uitvalt.
Je kan de lens openhalen maar dan zou ik wel heel zeker van je eigen kunnen zijn!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Naresh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011 15:35
WoonplaatsCOLON Groningen

Hhmm okok. Thx voor het advies. Ik ben wel redelijk technisch maar om nou een lens open te halen.. dat weet ik nog zo 123.. Ik denk dat ik er wel even mee naar de vlasovsky hier in Groningen rij. Kijken of zij het kunnen doen.
Nogmaals bedankt !
Canon 500D + Grip - 17-85 - 50 - 70-200L
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

waarschijnlijk zijn er één of meerdere schroefjes losgeraakt (bekend probleem bij de 17-85, zoek maar eens op Google met repair 17-85).
die losse schroef of schroefjes (3 stuks) blokkeren dan het zoomgedeelte om uit te zoomen.
is wel zelf te fixen, diverse handleidingen op internet en/of Youtube.
als je het laat maken, kost het tussen de 60/80 tot ongeveer 200 euro, afhankelijk bij wie je het laat doen.
op het forum zijn meerdere topics over reparatie en de prijzen van de 17-85.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Heb dit probleem ook gehad met mijn 17-85 en heb deze laten repareren bij Rofa in Den Haag. Was dacht ik 70 Euro kwijt maar was toen weer als nieuw.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 7&t=101417" onclick="window.open(this.href);return false;

met een linkje naar http://thydzik.com/canon-efs-17-85mm-is ... isassembly" onclick="window.open(this.href);return false; hoe je 'm zelf zou kunnen repareren.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Een vaker voorkomend probleem met deze lens. Op You Tube staat zelfs een filmpje aan de hand waarvan mijn schoondochter en ik samen deze lens hebben gerepareerd. Wij hadden van elke handeling foto's gemaakt zodat wij hem in omgekeerde volgorde weer konden monteren, Er bleek inderdaad één van de drie schroefjes los te liggen. Filmpje moet je zelf maar even opzoeken. Als ik het snel vind, plaats ik de link welk.

http://www.youtube.com/watch?v=qml1ukgm58Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
Naresh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011 15:35
WoonplaatsCOLON Groningen

Thx voor de tips allemaal. Ik zal eerst de handleiding en diverse filmpjes gaan bekijken. En van t weekend een poging doen om het te fixen. Ik laat jullie weten of t is gelukt. Grt
Canon 500D + Grip - 17-85 - 50 - 70-200L
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Heb ook hetzelfde probleem gehad, goed klein schroeverdraaier setje gehaald. En mbv filmpjes en handleidingen goed te doen.
Was 1 schroefje losgelopen. Nu werkt hij weer als vanouds.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar