Dierentuin Zie Zoo

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Wederom weer eens bij één van de kleinere Nederlandse dierentuinen geweest. Er zijn zoveel leuke dierentuinen in Nederland. http://www.dierenparkziezoo.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een greep uit de 400 foto's

Alle foto's zijn gemaakt met de D7100 met de 18-105 VR, nabewerking in Aperture voornamelijk op kleurgebied, ik hou van felle kleuren, op het randje van wat nog realistisch is. Hier valt het nog wel mee trouwens. Ik geef ook niet om tralies, soms kunnen die een situatie juist benadrukken.

1
Afbeelding
_DSC5752 by Marco de Boer, on Flickr

2
Afbeelding
_DSC5756 by Marco de Boer, on Flickr

3
Afbeelding
_DSC5769 by Marco de Boer, on Flickr

4
Afbeelding
_DSC5798 by Marco de Boer, on Flickr

5
Afbeelding
_DSC5800 by Marco de Boer, on Flickr

6
Afbeelding
_DSC5804 by Marco de Boer, on Flickr

7
Afbeelding
_DSC5806 by Marco de Boer, on Flickr

8
Afbeelding
_DSC6001 by Marco de Boer, on Flickr

9
Afbeelding
_DSC5893 by Marco de Boer, on Flickr

10
Afbeelding
_DSC6000 by Marco de Boer, on Flickr

11
Afbeelding
_DSC6019 by Marco de Boer, on Flickr

12
Afbeelding
_DSC5937 by Marco de Boer, on Flickr
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Hoi Marco,
je plaatst je serie in 'feedback gevraagd' dus neem ik aan dat je ook wat opbouwende kritiek wilt hebben. Zo is onderstaande dan ook bedoeld.
je zegt dat je het niet zo erg vind als er een hek o.i.d. op staat.
ik vind het zelf juist het mooiste als je dierentuinfoto's maakt, waarbij je niet kan zien dat ze in de dierentuin zijn genomen, maar dat het 'lijkt' dat ze in de vrije natuur zijn genomen, maar dat is mijn mening. En daarbij hou ik bij dierentuindieren ook wel erg van portretten.
een aantal foto's uit je serie vallen voor mij dan ook af, vind ze daarom niet zo mooi.

foto 1, grappig moment, jammer alleen dat je de beestjes op de rug kijkt.
foto 2, redelijk donkere snoeten en storend vind ik de lichte streep die diagonaal naar rechtsmidden loopt.
foto 3, vrij gesatureerde foto maar deze beesten lenen zich wel uitstekend voor een portretje tegen de groene heg, op zich leuke foto.
foto 5 en 6, onscherp op de neus, kijkt niet lekker,
foto 7, rechterkant van de kop van de kroko te donker (kan je nog wel oplichten met nabewerking)
foto 8, rand van de foto gaat dwars door het rechteroog (voor de kijkers links :wink:) was mooier geweest als beide ogen er in zijn geheel op hadden gestaan, voor de rest weet ik niet zo goed waar ik naar kijk en wat je bedoeling met de foto was ?
foto 9, vacht van de witte kango (denk ik...) is overbelicht en je ziet geen details meer. de achtergrond en voorwerpen leiden me enigszins af van waar het om gaat
foto 10, ogen van de hyena zijn te donker en hebben geen detail (oplichten ?) volgens mij is ie ook niet scherp op de neus
foto 11, lijkt mij een mooie foto voor een uitsnede van alleen de kop, ook deze is vrij donker. Misschien had je hier een stapje naar links kunnen doen zodat de groene paal uit het beeld was verdwenen. Met een groot diafragma (4 of 5) had je het gaas ook mooi wazig gehad zodat alle aandacht naar de gier uit zou kunnen gaan.
dit is zoals ik er tegenaan kijk, geen onverdienstelijke serie maar met iets meer aandacht en wat nabewerking kan je er volgens mij nog meer uithalen.
Hoop dat je er wat mee kan :wink:
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar